וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ רנגלר החדש מתרסק במבחני Euro NCAP

9.12.2018 / 6:30

אייקון השטח קיבל כוכב בטיחות בודד במבחני הריסוק האירופאיים. זו תוצאה גרועה בכל קנה מידה, על אחת כמה וכמה לרכב חדש. אותה אפשר להצדיק רק חלקית, במבנה הייחודי של הרכב בעל המרכב המודולארי

תוצאה מביכה לג'יפ רנגלר במבחני ריסוק. Euro NCAP,
ארבע כריות אוויר בלבד וציון נמוך מאוד בהגנה על הנוסעים/Euro NCAP

עוד לא יבשו הפיקסלים על מבחן הדרכים שערכנו לג'יפ רנגלר JL החדש, והוא כבר סופג מהלומה רצינית. Euro NCAP פרסם את תוצאות מבחני הריסוק שנערכו לרנגלר החדש, והתוצאות קשות מאוד. כבר במבחן הדרכים ציינו כי הרנגלר מגיע עם ארבע כריות אויר בלבד, תוצאה בלתי נמנעת של הגג והדלתות הפריקים.

התלוננו גם על היעדר מערכות בטיחות אקטיביות בחלק מקשת הדגמים, אבל מבחן הריסוק גילה גם פגמים חמורים ברמת ההגנה שהרנגלר מעניק לנוסעיו, ולהולכי רגל. פגמים אלה גורמים לכך שהוא מקבל כוכב בטיחות אחד בלבד, מתוך חמישה אפשריים. זו התוצאה הגרועה ביותר שהושגה על ידי רכב חדש, בקריטריונים החדשים של 2018. המבחנים נותנים לרנגלר החדש ציון נמוך של 50% בהגנת הנוסעים, ו-49% בהגנה על הולכי רגל. היעדר מערכות בטיחות אקטיביות השתקף בציון של 32% בלבד. יצוין כי רוב דגמי רנגלר יגיעו לישראל עם מערכת בלימה אוטונומית, אבל לא דגמי 'ספורט' הבסיסיים. בשלב זה אין לשום רנגלר מערכת תיקון סטייה מנתיב.

הסברו של היצרן הוא שפגמים אלה נובעים מהיותו של הרנגלר רכב ייחודי, בעל גג ודלתות פריקים, חלון קדמי שנועד לקיפול, שלדה וסרנים נפרדים... בקיצור, כל מה שאנחנו אוהבים בטיולי שטח, פוגם ברמת הבטיחות של הרנגלר האייקוני. לטובת קרייזלר נציין את העובדה כי כל דגמי jeep האחרים זוכים בקביעות לחמישה כוכבי בטיחות; נתון זה מחזק את הברור מאליו, שקרייזלר יודעת ומשקיעה באמצעי בטיחות, ככל שניתן.

תוצאה מביכה לג'יפ רנגלר במבחני ריסוק. Euro NCAP,
שלדת הסולם והייחוד גובים מחיר, במקרה הזה בסעיף הבטיחות/Euro NCAP

האם יפגע מבחן הריסוק בפופולריות של הרנגלר?

אין לי ספק ששוחרי השטח המכורים, לא יוותרו על האייקון האהוב. הם ימשיכו לרכוש את הג'יפ מתוך הידיעה שזהו רכב שטח משובח, ללא כל תחליף (לפחות עד שנראה את הדיפנדר החדש, המבושש להגיע). לעניות דעתי, מי שמשתוקק לנהוג ברכב שטח אותנטי כמו ג'יפ, חייב לדעת שהוא משלם מחיר גדול על הכביש - בכל הנוגע לעידון הנסיעה, חיסכון, ועכשיו גם בטיחות פסיבית ודינמית.

ברור גם שחלק מהלקוחות הרוכשים את הרנגלר בגלל הפוזה, יחשבו פעמיים - גם כאלו המוכנים לשלם בעידון נסיעה וחיסכון בעבור מחזיק המפתחות הנוצץ - יחשבו כעת עשר פעמים כאשר הפשרה הבטיחותית היא כל כך גדולה. חלק מלקוחות אלה ייפנו לקרוסאוברים, זה מצוין.

עוד באותו נושא

מבחן ישראלי ראשון לג'יפ רנגלר החדש

לכתבה המלאה

מה אחריות היצרן, ומה הוא יכול לעשות?

כשוחר שטח אני מוכן לקבל את מגרעות הבטיחות בעבור היכולת לפרק את הג'יפ כרצוני, ולהתחבר לטבע במלואו. אבל דווקא מכיוון שזה רכב בעל חסרונות מובנים, ומכיוון שהוא נע גם על הכביש, הייתי מצפה מהיצרן להתקין בכל רנגלר את מערכת הבלימה האוטונומית.

מופרך לחלוטין להציע רנגלר ספורט ב-330,000 שקלים, ולא לכלול בו את מערכות הבטיחות המותקנות ב'סהרה' וב'רוביקון'. בסוף 2018, זה כבר לא ראוי. בקרת סטייה מנתיב פחות קריטית בעיניי, והיא תוצע רק ב-2019; הבה נקווה שהיא תגיע במהרה, וכל המערכות יוצעו בכל קשת הדגמים. זה המינימום המגיע ללקוחות הנאמנים של ג'יפ, מזה שבעים שנה

תוצאה מביכה לג'יפ רנגלר במבחני ריסוק. Euro NCAP,
ב.מ.וו X5 החדש, ציון מריבי של 5 כוכבים/Euro NCAP

הצלחה לשאר הנבחנות

במקביל לרנגלר, נבחנו בסט המבדקים האחרון גם דגמים חדשים אחרים, כאלו המגיעים לישראל או יגיעו בתוך מספר חודשים. המכוניות שנבדקו היו פיג'ו 508 החדשה, ב.מ.וו X5, וולוו S60 ויגואר i-PACE כל המכוניות זכו לחמישה כוכבים וציון גבוה מאוד בהגנה על הנוסעים. יונדאי סנטה פה החדש קיבל גם הוא ציון של חמישה כוכבים אך עם "הערת אזהרה בנוגע לרגישות כריות הצד לקריעה בכלי רכב בעלי גג פנורמי. את התיקון הזה יונדאי כבר ביצעה לאחר המבחן והיא תזמן לקריאת תיקון מכוניות שכבר נמכרו על מנת לתקן את כריות האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully