וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גדר, אבל איפה הבטיחות?

9.12.2018 / 6:10

דרך שמעון פרס בחדרה, היא כביש כניסה בין עירוני רחב ולו שוליים לתפארת, אלא שאלו נעלמים באחת ומותירים אפס מקום לטעויות. עיריית חדרה: "אנחנו לא רואים בעיה"

גדר הבטיחות בדרך שמעון פרס. קינן כהן, ניר בן טובים
הגדר מצטמצמת בחדות ולא מותירה מקום לטעות/ניר בן טובים, קינן כהן

תשתיות תחבורה, ככלל התשתיות הן מקצוע עתיר ידע הדורש מומחיות והבנה. כמו תשתיות בנייה או חשמל, יישום שלהן שלא על פי תוכנית סדורה וכללים מקצועיים הוא לא רק לא נכון אלא גם מסוכן.
תשתיות תחבורה הן יותר מהמצע עליו נעות המכוניות, יש להן תפקיד קריטי נוסף - להוות כלי עזר לנהג, כך במקרה של פסי שוליים עם מחזירי אור, וכן להגביר את הבטיחות במקרה בו משהו משתבש במקרה של גדרות הפרדה.

כאשר הבנו את נקודת הפתיחה הזו, אנחנו יכולים להביט על הסיפור הבא בצורה הנכונה. הסיפור שלנו מתרחש בדרך שמעון פרס. דרך זו, שנחנכה ברוב טקס בשנת 2015 מחברת בין העיר חדרה לבין כביש 9. רבות נכתב על התרומה האדירה של הכביש הזה לחיבור העיר לכביש 6 ושחרור העומס מהיציאות המערביות של העיר. אבל על אלו מעיבה נקודה אחת - אופן תכנון וביצוע גדר הבטיחות בו.

גדר הבטיחות בדרך שמעון פרס. קינן כהן, ניר בן טובים
הגדר המצטמצמת באחת וללא התראה ושילוט גורמת לנהגים לסטות בחדות/ניר בן טובים, קינן כהן

הפתעות? בשמחה. בכביש? לא תודה

בנסיעה מגשר המחלף לכיוון העיר, סלול כביש חד סטרי ודו נתיבי, הוא רחב ושוליים נדיבים בצידו עד למרחק כ-750 מטרים מהגשר. שם, בבת אחת, ללא התראה או סימון מוקדם נחתכת הגדר בחדות, מעלימה לחלוטין את השוליים וממוקמת למעשה ב"קו אפס" של הנתיב על הפס הצהוב. הסיבה לצמצום הפתאומי? מעבר לנקודה זו מתחילה מדרכה רחבה באופן חריג עם טיילת נהדרת שלמעשה "אוכלת" את הנתיב ואת שול הדרך.

הגעתי לשם על מנת לבחון את המצב רק כדי לגלות שזה בהחלט לא רק נראה מוזר. מקטע הגדר בחלק המצטמצם בחדות מעיד טוב יותר מכל אחד אחר על התקלה הזו. נדמה שאין בו יותר ממטר אחד שאנו נושא שפשוף, עקבות מפגשים ובמקום אחד לפחות גם חבטה רצינית שעיקמה את הגדר. אלו לצד עדויות נוספות של שלל שברי בקליות הפזורות באיזור מוכיחים כי לא רק לנו ולמי שהפנה את תשומת ליבנו למפגע הזה זה צורם, אלא שהוא אכן מהווה מפגע.

עוד באותו נושא

תאונות דרכים ופיצויים: המדריך המלא

לכתבה המלאה
גדר הבטיחות בדרך שמעון פרס. קינן כהן, ניר בן טובים
אין מטר בלי סימני שפשוף או פגיעות/ניר בן טובים, קינן כהן

במהלך הבחינה של המפגע עמדתי בצד והבטתי בעשרות מכוניות החולפות בסמוך מאוד לגדר או כאלו המבחינים בקרבה שלה לכביש וסוטים לשמאל, לעיתים קרובות מדי גם לנתיב הנסיעה הסמוך.

עם הממצאים וההתרשמות הזו, פנינו לחברת נתיבי ישראל, בה קיבלנו מענה מהיר מאוד ומקצועי, שכן כבר למחרת נשלח למקום מהנדס מטעמה שעדכן כי אכן מדובר בסידור שלא נראה סביר, אולם קטע זה אינו באחזקת נתיבי ישראל אלא באחריות ובביצוע של עיריית חדרה.

גדר הבטיחות בדרך שמעון פרס. קינן כהן, ניר בן טובים
זה רוחב הכביש התקין בתחילת הדרך, שול רחב ובטיחותי המתאים למהירות של 70 קמ"ש/ניר בן טובים, קינן כהן

פנינו לעיריית חדרה עם אותן שאלות, ממנה קיבלנו תגובה מאת סגן מהנדס העיר כי הוא אינו רואה בעיה היות ומדובר במעבר בין הכביש הבין עירוני לעירוני, כשלאחר המעקה ישנה אבן שפה ומדרכה לכל האורך, שגם לא מאפשרת סטיות.

ובכן, צריך רק להגיע למקום כדי לראות שההצרה הפתאומית וללא התראה של הנתיב אכן יוצרת בעיות. בנוסף, בכבישים עירוניים המהירות נמוכה משמעותית מ-70 הקמ"ש המותרים בקטע כביש זה (בפועל המכוניות נוסעות מהר יותר). נקודה שלישית נוגעת להעדפת טיילת נאה ככל שתהייה על בטיחות הנוסעים.

לבקשתנו להתקין במקום תאורה, שילוט מתריע על ההצרה בגדר, או מיתון המהירות במקום נענינו כי הנושא ייבחן. אנחנו נמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות בנוגע לגדר הבטיחות. אתם בינתיים - תסמכו בעיקר על עצמכם.

גדר הבטיחות בדרך שמעון פרס. קינן כהן, ניר בן טובים
המהירות היא עדיין 70 קמ"ש אבל עם אפס מקום לטעויות/ניר בן טובים, קינן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully