וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי Q3 יוקרה קומפקטית במבחן

22.8.2019 / 9:01

הדור השני של Q3 נראה מצוין אבל השאלה היא, האם הצליחה אודי לדחוס למרכב הקומפקטי מספיק יוקרה וטכנולוגיה, כדי להצדיק תג מחיר של 254 אלף שקלים?

אודי Q3 מבחן ראשון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
הדמיון בין משפחות ה-Q באודי הולך וקטן, רק המימדים מסגירים אותו/ניר בן טובים, רמי גלבוע

לפעמים מתעתעות בך העיניים, ואתה כבר לא בטוח אם הקרוסאובר האלגנטי שלפנייך הוא Q8 או Q7 ואולי זה Q3? הדימיון המשפחתי באודי רב על המפריד, עד כדי עירוב טריטוריות. עבור קרוסאובר קטן זה דווקא טוב, להיראות כמו אחייך הבכורים. עם זאת, האבחנה בין חדש וישן מיידית - Q3 החדש מוחצן יותר, זוויתי יותר, כבר לא מצניע לכת כמו פעם. "פעם" היה ב-2011 עת נולד ה-Q3, וב-2016 הוא עבר מתיחת פנים. ב-2019 מוצף השוק בקרוסאוברים נוצצים ו-Q3 הקדמוני התחיל להיראות דהוי וכמוש, הגיע הזמן לקבל את הדור השני - האמור להתחרות בראש ובראשונה ב.מ.וו X1, וולוו XC40, קאדילק XT4 וגם מרצדס GLA הנמצאים בסביבת טווח המחירים שלו.

אודי Q3 מבחן ראשון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
עיצוב הגריל ומסגרת הכרום חוזר על עצמו גם בכונסי האוויר, ההופעה הכללית אגרסיבית יותר מבעבר/ניר בן טובים, רמי גלבוע

תלבושת אחידה

יכולתי להתעצל ולבצע "חתוך-הדבק" של תיאור ה-Q7, אותו כתבתי רק לפני חודש: "...השינויים העניקו ל- Q7 מראה עדכני יותר והתאמה מלאה ל-Q8 ושאר דגמי אודי שהוצגו לאחרונה. נדרשת עירנות כדי להבחין בשינויים החיצוניים; בולטת ביותר היא השבכה הקדמית שגדלה עוד קצת, ופסי הכרום שלה אנכיים עכשיו - בניגוד לפסים האופקיים של Q7 היוצאת. השבכה ענקית למראה אבל השליש התחתון שלה אטום למעבר אוויר, זהו רק אלמנט עיצובי". כך כתבתי על Q7, וזה נכון גם לגבי Q3 הנראית מצוין, בגוון אפור-מטאלי.

עוד בוואלה!

יוקרה בממדים גדולים

לכתבה המלאה
אודי Q3 מבחן ראשון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אודי לא השתגעו עם צמיגים בחתך נמוך ונוחות הנסיעה יוצאת נשכרת מכך/ניר בן טובים, רמי גלבוע

גם הגריל הקדמי של Q3 מתומן, אלמנט עיצובי החוזר בשני כונסי האוויר הגדולים, ואפילו בלוח המחוונים וידיות הדלתות הפנימיות. Q3 החדש מחוטב יותר מהדגם היוצא, הנראה פתאום בולבוסי ומעוגל, כמו חציל שקפצה עליו זקנה. נראה לי כי השפה העיצובית החדשה של אודי תשמח את רוב הלקוחות, המחפשים קצת התרגשות ויזואלית. שני כונסי האוויר הצדדיים מרשימים למראה אבל הם אטומים לחלוטין, וכך גם פתחי הכאילו-אוורור הפעורים מאחור. מה שאינו Fake הוא הספויילר המבצבץ מתחת לפגוש הקדמי, ואם חשבתם לצלוח איתו ולו שטח טכני קל שבקלים, הוא כבר מוציא לכם מהראש כל מחשבה כזו.

אודי Q3 מבחן ראשון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
תא הנוסעים איכותי ונוח כמקובל בדגמים הגדולים של אודי/ניר בן טובים, רמי גלבוע

Q3 החדש הוא רכב חדש לחלוטין היושב על פלטפורמת MQB ומידותיו גדולות מאלו של הקודם: בסיס הגלגלים גדל ב-7.9 ס"מ ועומד על 2.68 מטרים, האורך צמח ב-9.6 ס"מ משמעותיים, הרוחב גדל ב-2.5 ס"מ. מידות אלה משתקפות במרחב פנים משופר במידה מוחשית, כולל גידול של 70 ליטר בנפח תא המטען, המציע כעת 530 ליטר (עד 675 ליטר כאשר המושב האחורי מוסט קדימה על מסילותיו). עם מרחב הפנים הגדול ותא המטען הנרחב, ה-Q3 שימושי מאוד למשפחה הצעירה.

מכסה המנוע גבוה יותר מאשר קודם, הדופן מגולפת באלגנטיות ובפינות המרכב מוצבים חישוקי סגסוגת הנועלים צמיגי 235/55 R18; זהו גומי גבוה יחסית המסייע להשבחת נוחות הנסיעה בכבישים משובשים. חגורת מגן תחתונה מעניקה ניחוח של טיול שטח ומעל הגלגלים האחוריים תפחו להן שתי בליטות מעודנות; אם זה לא מזכיר לכם 'אודי קוואטרו ספורט' של שנות השמונים, זה סימן שאתם לא מספיק זקנים כדי לזכור את האייקון המוטורי הנכחד. גם ישבן ה-Q3 עבר תחת עכבר המעצבים, אם כי המופע פחות דרמטי מאשר בחזית. הפנסים האחוריים מזוותים וכך גם שני הכאילו-מפלטים; המפלטים האמיתיים מתחבאים מאחורי הפגוש האחורי...

אודי Q3 מבחן ראשון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ניתן להזיז בנפרד את שני חלקים של המושב האחורי, לחלוקת נפח מודולרית/ניר בן טובים, רמי גלבוע

יוקרה דחוסה

ככל שתא הנוסעים גדל במידותיו הוא עדיין קטן ביחס לבני משפחת Q הבכירים; רבים יאמרו שהוא קטן גם ביחס לתג מחיר של רבע מיליון שקלים. לקבלת פרופורציות נציין כי Q3 זהה באורכו ליונדאי טוסון, מה שמשאיר אותו במרכז הזירה המשפחתית. מהנדסי אודי מודעים לחוסר הפרופורציה בין גודל למחיר, ולכן גדשו את תא הנוסעים בכל מה שעשוי להקנות לנוסעים תחושת יוקרה. רכב המבחן הגיע מצוייד בחבילת תאורה מורחבת, חבילת Comfort וחבילת Tech Pack האופציונליות, המביאות את מחירו של רכב המבחן ל-280 אלף שקלים - אווופס, זה כואב בכיס.


דיפוני לוח המחוונים משובחים למגע ולמראה, רכים ונעימים למישוש. לוח המחוונים בנוי בשני מפלסים ייחודיים ויפים מאוד. הקווים ישרים ומשולבים בהם מתומנים המתכתבים עם הגריל, לאלו גימורי אלומיניום משובחים ונגיעות עדינות של פלסטיק מבריק. איכות ההרכבה משובחת, לא פחותה מאשר בדגמי אודי הבכירים. במרכז הלוח משולב צג מגע בגודל 8.8 אינץ', הוא כבר לא מזדקר מעלה כמו בדגם היוצא. הצג רהוט, צבעוני ומגיב היטב לאצבעותייך אבל במחיר הזה, אפשר היה לצפות לצג גדול יותר.

אודי Q3 מבחן ראשון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
תא הנוסעים אלגנטי וארגונומי. 'האלמנט המתומן' מופיע גם כאן, תוחם את צגי המגע/ניר בן טובים, רמי גלבוע

רכב המבחן הגיע עם ריפודי עור לבנבנים, השוברים את קדרות לוח המחוונים השחור. המושבים הקדמיים מחושמלים ומתכווננים, נוחים ומפנקים; הם נוטים לכיוון הכורסה הביתית, פחות תומכים בגופם של נהגים המתיימרים להיות ספורטיביים. תנוחת הישיבה טובה מאוד, עם תצפית טובה לפנים ולאחור. עם בסיס הגלגלים המוגדל יש הרבה מקום לשני נוסעים מאחור, השלישי ירגיש קצת מקופח. מערך הבטיחות כולל שש כריות אוויר (סטנדרטי למדי), בלימה אוטונומית ושמירת נתיב, זיהוי רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדאפטיבית. במסגרת חבילות הפינוקים קיבלנו גג שמש פנורמי, מפתח חכם, פתיחה חשמלית של תא המטען, ועוד. רמת האיבזור ראוייה, אם כי במחיר זה יכולנו לבקש יותר - ללא חבילות האיבזור האופציונאליות, לא היינו מקבלים אפילו מצלמת רוורס.

אודי Q3 מבחן ראשון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ללא חבילת האבזור הוא אפילו לא מקבל מצלמת רוורס/ניר בן טובים, רמי גלבוע

על הכביש

שני דגמי Q3 מגיעים לישראל עם צמיגים בחתך שפוי, 235/55R18. צמיגי ה-18 אינץ' בחתך 55 אינם ספורטיביים מדי, והם סופגים חלק משיבושי האספלט הרווחים במקומותינו. המתלים אינם מכויילים ספורטיבי מדי, מה שמעניק נוחות נסיעה מצויינת. היגוי ה-Q3 קצת קליל לטעמי אבל אחיזת הצמיגים מצויינת, בפניות ובבלימה. Q3 החדש יושב על פלטפורמת MQB החדשה, המסייעת לבודד את רעשי הסביבה. הבידוד האקוסטי מצוין, נעים לבלות שעות ארוכות על סיפון הקרוסאובר הקומפקטי.

רכב המבחן הגיע בגרסת הבסיס 35 TFSI, עם מנוע 1.5 ליטר 150 כוח סוס. הוא מגיע עם הנעה קדמית בלבד, וההיגוי שלו מוגבר מאוד. ככל שהשלדה והמתלים טובים, הוא אינו מתגמל אותך בהנאת נהיגה וחדות אותה אנו רגילים למצוא אצל חלק מהמתחרים. אודי Q3 35 TFSI מאפשר לשמור על קצב נהיגה מהיר ביותר, אבל אין בו את חדות ההיגוי, עצמת המנוע ותיבת הילוכים מהירה, אותה השתוקקנו למצוא. באירופה נמכר ה-3 גם עם מנוע בנזין 230 כ"ס, מתלים אדפטיביים (לא ממש נחוצים) ושני דיזלים בשרניים. בשנה הבאה יוצג Q3 הנחשק ביותר, RSQ3 עם 400 כוח סוס, תאווה לאוזניים שכך שומעות.

אודי Q3 מבחן ראשון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
חסכוני ושקט, אבל גם חסר סוסים וקג"מים/ניר בן טובים, רמי גלבוע

מתחת למכסה המנוע

רוב ה-Q3 יימכרו בישראל עם מנוע ה-1.5 ליטר איתו הגיע רכב המבחן. זהו טורבו-בנזין 4 צילינדרים המפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, החל מ-1,500 סל"ד. עם תיבת 7 הילוכים S-Tronic כפולת מצמד הוא מאיץ מאפס ל-100 ב-9.2 שניות, סביר אך לא מזהיר. Q3 החדש זריז ונחרץ למדי אבל עם משקל עצמי של 1,570 קילוגרם, הוא אינו מעניק את תחושת הכוח של מנועים בשרניים יותר. כדי להישאר ברצועת הכוח חייב המנוע להסתובב מהר, ולהשמיע קולות רמים בתא הנוסעים. איננו מצפים לביצועי מנוע מרשימים בדגם הכניסה של Q3 אבל היינו שמחים לקבל עוד קצת דחף ברגל ימין. תיבת ההילוכים אינה זריזה במיוחד, גם אין לה מנופי תפעול על ההגה. תצרוכת הדלק מצויינת, עם 14-16 קילומטרים לליטר, בשיוט בין עירוני במהירות 110-120 קמ"ש. המנוע יודע לדומם שתי בוכנות כאשר אין צורך בכוח, תיבת ההילוכים נותנת העדפה ברורה לחיסכון.

אודי Q3 מבחן ראשון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
גם ה-Q3 כמו רוב דגמי החברה, מקבל חתימת תאורה ייחודית לו/ניר בן טובים, רמי גלבוע

הלקוחות הטיפוסיים ל-Q3 לא יגיעו לכאן כדי לחרוך צמיגים, וליישר כבישים מתפתלים. הם יינהגו ברוגע יחסי, ירגישו מצוין עם רמת הנוחות והעידון של הקרוסאובר האלגנטי, ולא יתפללו לסוסים נוספים. מי שמחפש בכל זאת יותר כוח, ימצא את מבוקשו בגרסת 40 TFSI קוואטרו החזקה יותר. מנוע ה-2.0 ליטר טורבו מייצר 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ, עם 0-100 ב-7.4 שניות; אין לי ספק שבעבור רבע מיליון שקלים, הייתי מוותר על חבילות האיבזור ובוחר בגרסת 40 החזקה יותר. הייתי מתבאס כנראה ממיעוט האיבזור הסטנדרטי, אבל הייתי נהנה מרכב יותר חזק ודינמי.

אודי Q3 מבחן ראשון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אודי Q3 מבחן ראשון/ניר בן טובים, רמי גלבוע

כמה אתה מוכן לשלם עבור יוקרה ועידון?

עם תג מחיר התחלתי של 254,000 שקלים, אתם עלולים לחשוב שה-Q3 צריך להתמודד לא רק עם הקומפקטיים-פרימיום מגרמניה, ארצות הברית ושוודיה, אלא גם עם לקוחות שיפזלו לקרוסאוברים עממיים אבל בעלי סידור מושבים של 5+2 כמו סקודה קודיאק או יונדאי סנטה פה 4X4. אם נשווה את Q3 אל קרוסאוברים פחות יוקרתיים באותו גודל, נוכל לחסוך בקלות 70-80 אלף שקל. אבל זו לא דרך המחשבה הנכונה; Q3 אינו מנסה להתחרות ברמת המחירים של קרוסאוברים קוריאניים ואירופאים בסיסיים יותר, הוא גם לא מיועד להתמודד עם רכבי 5+2 נרחבים.

Q3 (וב.מ.וו X1, קאדילק XT4 או וולוו XC40) מיועדים לאנשים שמחפשים קרוסאובר קומפקטי לעיר וסביבותיה, כאלה המוכנים לשלם הרבה עבור איכות ויוקרה - ואת אלה מספק אודי Q3 החדש עם כל הלב. ניתן לומר שמחיר הבסיס של 254,000 שקלים הוא פלטפורמה בסיסית, עליה תוכלו להוסיף חבילות איבזור, מנוע חזק יותר והנעת קוואטרו, סוג של משחק לגו לאנשים עשירים...

אודי Q3 דור שני הוא רכב טוב בהרבה מהדגם היוצא; הוא מרווח וטכנולוגי יותר, נוחות הנסיעה שלו מצוינת, והוא מצליח להשרות אוירת יוקרה על תא הנוסעים הקומפקטי. האם האודי החדש טוב יותר ממתחריו הישירים? איני יודע, אבל יהיה כאן קרב טוב. כרגע נסכם שחובבי המותג הגרמני ימצאו ב-Q3 רכב מעניין וייחודי, המספק את רוב מה שהם מבקשים.

על הצד הטכני: אודי Q3, מנוע 1.5 ליטר

מנוע, הנעה: בנזין, קדמית
נפח: 1,498 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,000/150
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,500/25.5
תיבת הילוכים: אוטומטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 448
רוחב (ס"מ): 185
גובה (ס"מ): 157
בסיס גלגלים (ס"מ): 268
תא מטען (ליטרים): 530

ביצועים:
תאוצה 0-100: 9.2 שניות
מהירות מירבית: 207 קמ"ש

מתחרות:
ווולוו XC40, קאדילק XT4, ב.מ.וו X1

מחיר:
254 אלף שקלים (בסיס), 280 אלף שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully