וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן מחדשת את הלוגו

26.8.2019 / 12:07

יצרנית המכוניות פולקסווגן תציג לוגו חדש שיופיע על המכוניות שלה, למה היא עושה את זה, מה הולך להיות השינוי ומתי נראה אותו על המכוניות?

לוגו חדש לפולקסווגן. יצרן, אתר יצרן
האותיות העבות ותלת המימדיות יוחלפו/אתר יצרן, יצרן

מאז הוקמה בשנת 1937, עבר הלוגו של פולקסווגן לא פחות מתשעה שינויים לאורך השנים. החל בצורה החיצונית שלו וכלה בעובי האותיות V ו-W שמרכיבות אותו ובשילובי הצבעים של האות והרקע על גבו היא מתנוססת עד לגלגול הנוכחי שלו בו משולבים גם מוטיב תלת מימד.

כעת, מודיעה החברה כי היא הולכת להעביר את הסמל שינוי נוסף, כזה שייצג את "פולקסווגן החדשה" כחברה טכנולוגית וצעירה יותר. השינויים, כמו לאורך כל השנים, כמו בכל מכונית של פולקסווגן - צנועים מאוד בבחינת "אם זה לא מקולקל - אל תתקן את זה".

לוגו חדש לפולקסווגן. יצרן, אתר יצרן
הלוגו הראשון בשנות ה-30 ששילב את צלב הקרס של המפלגה הנאצית. במשך נותרו רק האותיות בתוך גלגל השיניים/אתר יצרן, יצרן

הלוגו החדש, מסבירה פולקסווגן יחזור להיות דו מימדי ובעל שפה פשוטה יותר במראה שלו, כזו שתתאים למראה הנקי של העיצובים הבאים של החברה. השינוי אינו רק גרפי, החברה הודיעה שהלוגו החדש ילווה גם בחתימת קול ייחודית שיצרה החברה ותופיע בכל הפרסומות של החברה וככל הנראה תשולב גם בכניסה למכונית או הנעה שלה.

את החשיפה הרשמית של הלוגו החדש, תעשה פולקסווגן בתערוכת פרנקפורט הקרובה בחודש הבא. במקביל הוא גם יחליף את הלוגו הענק המתנוסס מעל מטה החברה המרכזי בוולפסבורג. במהלך שיכלול מספר "גלים" יחליפו הסוכנויות באירופה את הלוגו, לאחר מכן בסין באוקטובר ובהמשך באמריקה הצפונית והדרומית ואז בשאר העולם בתחילת 2020.

עוד בוואלה!

הלוגיקה של הלוגו: מה מסתתר מאחורי סמלי המכוניות שלכם

לכתבה המלאה
לוגו חדש לפולקסווגן. יצרן, אתר יצרן
הלוגו החדש יתנוסס החל מ-2020 על כל בנייני החברה והמפיצים/אתר יצרן, יצרן

בצילומי ריגול שונים של הדור השמיני של הגולף ניתן להבחין בלוגו החדש, שכמו בהודעת החברה, אכן חוזר למראה פשוט ונקי עם אותיות ה-V וה-W בפונט צר משמעותית בתוך העיגול, כאשר החלק התחתון של האות W אינו נוגע בעיגול, בניגוד לסמל הנוכחי בו האותיות עבות מאוד.

האבולוציה של הלוגו

מאחורי השינוי: פרשנות

שינוי עיצוב של לוגו בכל חברה הוא מהלך שלא נעשה בקלות. לסמל שבחזית המכונית יש תפקיד מרכזי מאוד בתור "כרטיס הביקור" של החברה, יותר מכל עיצוב או אופנה שמתחלפת, הוא תמיד נמצא שם.
העיתוי של חשיפת הלוגו החדש נובע משלושה גורמים שמצטרפים יחד בעת הזו. הגורם הראשון הוא למעשה די פשוט וטכני. העולם הדיגיטלי שסביבנו גורם לנו לפגוש את הלוגו יותר ויותר פעמים על גבי מסכים ולא על גבי המכונית. באופן הזה, כל ההשקעה בתלת המימד, שנשענת על משחקי אור וצל, די הולכת לאיבוד ופחות משמעותית.

הסיבה שנייה היא הכניסה של פולקסווגן ל"עידן השלישי" שלה. אחרי זה של החיפושית, אחרי זה של הגולף, פולקסווגן נכנסת לעידן חדש זה של ה-ID.3 המכונית הקומפקטית החשמלית של החברה. ויחד איתו הצגה של פלטפורמה חדשה למכוניות הקומפקטיות שלה.

הסיבה השלישית היא שהשינוי שעוברת החברה, במעבר לכלי רכב חשמליים, אחרי שישבה על הגדר במשך שנים רבות קשור גם לרצון שלה להשכיח, לטשטש ולהתרחק ככל האפשר מפרשת הדיזלגייט. בה נתפסה בתרמית בסדר גודל עולמי של פליטות המזהמים במנועי הדיזל של החברה, תוך הסתרה מכוונת של הנתון האמיתי.

לוגו חדש לפולקסווגן. יצרן, אתר יצרן
ה-ID.3 מתחילה את "העידן השלישי" בפולקסווגן, לא סתם היא מוצגת ללא לוגו/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully