וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן טיגואן 1.5 ליטר: מבחן דרך

12.9.2019 / 11:27

פולקסווגן טיגואן מסתובב פה כבר לא מעט זמן, הדור השני שלו איתנו מ-2015, אבל בשל מחיר גבוה, הוא לא ממש הצליח להכות גלים בקבוצת הג'יפונים. האם גרסת 1.5 ליטר מוזלת תשנה את המצב?

פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
המראה החיצוני: בין גולף גדולה מאוד לטוארג קטן מאוד/קינן כהן, קינן כהן

דרכו של עולם שאין טוב בלי רע, כרוכים זה בזה ירדו השניים מן השמיים, חוץ מקישואים ופוליטיקאים שבהם אין שום דבר טוב. פולקסווגן בישראל, על ארבעת דגמיה, פולו, גולף, טוארג וגם טיגואן רחוקה מאוד מלהיחשב תחרותית במחירים שלה (חוץ מהגולף GTI שכולה מחמדים ומתומחרת פצצה). אבל הצד הטוב בסיפור הזה, שבהיבט התדמית, החברה הזו לגמרי יכולה להרשות לעצמה למכור את הפולו בפער של כ-20 אלף שקלים מהסיאט איביזה המקבילה לה, למה? כי לפולקסווגן יש את אחד מהנכסים החשובים ביותר בתעשייה - תדמית.

פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
אפילו חישוקי ה-18 אינץ' לא מחריבים את נוחות הנסיעה/קינן כהן, קינן כהן

מאובזר פלוס

בהופעה החיצונית שלו, טיגואן הוא משהו בין גולף גדולה לבין טוארג מוקטן. הוא בדיוק ההופעה הסולידית של ג'יפון מהוגן שבהחלט לא חלק מהעדר, זה ירחיק ממנו את חובבי ההופעה המוחצנת של טויוטה ראב 4 למשל, לאחרים זה יהיה מקור משיכה. הוסיפו לבסיס הזה את ה"תיבול" של רמת הגימור "קומפורטליין פלוס", היחידה בה מגיע הדגם וכוללת תאורת לד מלאה, חלונות אחוריים כהים, פסי גג, חישוקי 18 אינץ' והוא לגמרי סוגר את הפינה של הרושם העשיר אך מאופק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
המרווח טוב מאוד, הנדסת האנוש ורמת החומרים מצוינים/קינן כהן, קינן כהן

בתא הנוסעים הארכיטקטורה הכללית כבר מתחילה להיראות לא ממש עדכנית. כרגיל בפולקסווגן הנדסת האנוש משובחת, הם יודעים לבנות סביבות נהג שכאילו מחוברות לנו לתת מודע קולקטיבי שיודע איפה למצוא כל דבר. אבל למרות הגיל, הוא כן מציג פיצ'רים כמו לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע 8 אינץ', ליציאות המיזוג האחוריות שליטה על בקרת האקלים, מצלמות 360 מעלות, חניה אוטומטית, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען, יש מגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים, שהפכו את הטיגואן לחביב מאוד על הבנות שלי, תאימות למכשירי אפל ואנדרואיד במערכת המולטימדיה ועוד ועוד ברשימה.

פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
מעתה עם לוח מחוונים דיגיטלי כסטנדרט/קינן כהן, קינן כהן

תנוחת הנהיגה גבוהה, הראות החוצה טובה מאוד, למרות שהייתי שמח לדיאטה של 2 ס"מ מקורות A הקדמיות, אבל קורות עבות זה משהו שאתה פשוט חייב כאשר אתה מכוון לשוק האמריקני, שם מבחני הריסוק כוללים התהפכות. המרווח מצוין מלפנים ומצוין פלוס מאחור, לא בגלל בסיס הגלגלים של 268 ס"מ, זה פחות או יותר מקום טוב באמצע הקטגוריה, הקונץ פה הוא שורת מושבים אחורית שנעה על מסילה ומאפשרת משחק בין מרווח הרגליים לתא המטען. לזה האחרון נפח שנע בין 520 ל-615 ליטרים בהתאם למצב השורה האחורית. המפתח שלו רחב ופתח ההטענה מספיק נמוך להנפה של מזוודה כבדה או שמיניית מים.

פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
מושבים אחוריים נעים על מסילה, יציאות מיזוג עם שליטה ויש אפילו מגשים מתקפלים/קינן כהן, קינן כהן

ליטר וחצי

החידוש האחרון והסיבה שאנחנו פוגשים שוב את הטיגואן, הוא מנוע ה-1.5 ליטר שלו. זהו מנוע שכבר פגשנו בשלל דגמים של הקונצרן, מסקודה, עד סיאט. המנוע הזה המכונה EVO מחליף את מנוע ה-1.4 ליטר טורבו. ההספק, 150 כ"ס והמומנט 25.5 נותרו זהים, אבל המנוע החדש אמור להיות פחות מזהם וחסכוני יותר. גם תיבת ההילוכים התחדשה, היא עדיין כפולת מצמד, הפעם עם שבעה הילוכים ולא שישה. מי עוד נותרו אותו הדבר? הביצועים, אותם 9.2 שניות ל-100 קמ"ש ו-200 קמ"ש מירביים.

פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
מנוע ה-1.5 ליטר 150 כ"ס מגיע גם לטיגואן, אין הבדל בביצועים/קינן כהן, קינן כהן

אבל די מספרים, אכלתי ת'ראש. איך זה נוסע? ובכן רבותי, בדיוק כמו שהוא נסע קודם. למרות המשקל 1,550 ק"ג העסק זז זריז, המנוע גמיש וקשת הכוח שלו רחבה מאוד וגם עקיפות מהירות בעליות לירושלים נעשות בהינף דוושה. המכלול הזה ממשיך לעבוד טוב מאוד גם בכביש מפותל המתלים מצליחים להשאיר את הגוף מלהתנודד מצד לצד גם כשהקצב עולה. הקצב מבחינת מהירות, כי מהנה לנהיגה הוא לא, בקבוצה שלו מאזדה CX5 עדיין עושה את זה טוב יותר.

פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
תא מטען יותר ממספק, ונוח מאוד לשימוש/קינן כהן, קינן כהן

בנהיגה מנהלתית, למרות הכיול שמחזיק אותו מפלס בפיתולים, הוא נשאר נוח ברוב המצבים. המקומות היחידים שהוא קצת פחות מסתדר איתם הם שיבושים גדולים במהירויות נמוכות. שם שברי כביש או גדודיות אספלט מצליחות לחדור את מושבי העור. לנוחות הטובה מצטרף בידוד רעשים טוב, חוץ משריקת רוח שנכנסת מכיוון המראות אי שם ב-130 קמ"ש.

סט מערכות הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית במהירות עירונית, התרעת אי שמירת מרחק, תיקון סטייה מנתיב ואותו סט מצלמות 360 הנזכר.

בסוף כל הרונדלים שלנו, עם העליות לירושלים, שוטטות בעיר הבירה (כשתוקפת אותך הדודה לחומוס ואין איפה לעמוד ליד בן סירא...), הירידות של נס הרים ודהרה חזרה בכביש 6 הציב הטיגואן את צריכת הדלק על 10 ק"מ לליטר.

פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך/קינן כהן, קינן כהן

הג'ינס הישן והטוב

פולקסווגן טיגואן עם מנוע ה-1.5 הוא בשום פנים ואופן לא איזה "גיים צ'יינג'ר" כמו שפרשני ספורט אוהבים להגיד. כי אם הגרסה עם מנוע ה-2.0 ליטרים וההנעה הכפולה עולה 215 וזו עם מנוע ה-1.5 עולה 195 אלף שקלים, אנחנו עדיין לא בגזרת הסכומים שיריצו אנשים מאולמות התצוגה של המתחרים, כרטיסי אשראי בידיהם.

גם כי המחיר גבוה וגם כי התחרות קשה, הוא לא חסכוני כמו טויטה ראב 4, לא מסוגנן כמו פיג'ו 3008, סובארו פורסטר יכול לעשות אחלה שטח, ומאזדה CX5 מהנה יותר לנהיגה.

מה שכן, לכל אחד מאיתנו יש בארון את הג'ינס הזה, שקנינו פעם בהמון, המון כסף ולא הבנו מה עובר לנו בראש ומה נעלם לנו מהעו"ש - אבל מה - בכל פעם שאנחנו לובשים אותו, הוא פשוט יושב עלינו הכי טוב. ככה גם טיגואן, אולי לא זול, אבל לגמרי מצוין.

פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך. קינן כהן, קינן כהן
פולקסווגן טיגואן: מבחן דרך/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: פולקסווגן טיגואן 1.5 ליטר

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, קדמית
נפח: 1,498 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,000/150
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,500/25.5
תיבת הילוכים: אוטומטית, כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 449
רוחב (ס"מ): 184
גובה (ס"מ): 163
בסיס גלגלים (ס"מ): 268
תא מטען (ליטרים): 520-615

ביצועים:
תאוצה 0-100: 9.2 שניות
מהירות מירבית: 200 קמ"ש

מתחרים:
סובארו פורסטר, מאזדה CX5, פיג'ו 3008, טויוטה ראב 4

מחיר:
195 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully