וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים שיש לכם SUV? כנראה שאתם טועים

בשיתוף סמלת, בשיתוף סמלת

25.12.2019 / 8:44

גם אם אתם יושבים גבוה על הכביש ואומרים לכולם שיש לכם קרוסאובר, זה לא אומר שאתם נוהגים ב-SUV. מהם ההבדלים ומי יצרנית הרכב שאצלה 4×4 הוא סטנדרט בכל מכונית? התשובות בפנים

סובארו SUV. יח"צ,
לרכבי SUV יש מאפיינים מסוימים דוגמת תא מנוע גדול, נפח מנוע גדול, שלדה חזקה, יכולת גרירה והנעה כפולה/יח"צ

אתם יושבים מעט גבוה יותר מאחורי ההגה והמכונית שלכם מרווחת, נוחה ואתם לא פוחדים לרדת איתה מהאספלט לשטח? ייתכן שהמאפיינים האלו מבלבלים אתכם. שתי מילים הפכו בשנים האחרונות ללהיט כשמדובר בלקסיקון הרכב: SUV וקרוסאובר. לא, לא מדובר באותו דבר.

ישנן הגדרות רכב שלא תמיד ברורות למי שנוהג או קונה מכונית חדשה, ואנחנו כאן לעשות לכם סדר כדי שתדעו להבחין בין SUV לקרוסאובר. באופן כללי, קרוסאובר הוא מכונית עם מאפיינים של SUV, אבל הוא בשום אופן אינו מוגדר מבחינה מקצועית כ-SUV.

מהו SUV?

SUV הם ראשי תיבות של Sport utility vehicle, כלומר רכב כביש-שטח או פנאי-שטח. לעתים העיצוב שלו הוא כשל רכב שטח ולעתים אלגנטי ויוקרתי. לרכבי SUV יש מאפיינים מסוימים דוגמת תא מנוע גדול, נפח מנוע גדול, שלדה חזקה, יכולת גרירה והנעה כפולה (4×4).

לעומת ה-SUV, מכוניות קרוסאובר הן למעשה מכונית נוסעים שהוגבהה מעט אולם לעתים יש בה מאפיינים של רכב SUV, כמו נעילת דיפרנציאל או מתלה עצמאי לכל גלגל. לכן ניתן לעתים לנסוע איתם בשטח.

אבל, והאבל הזה חשוב ומשמעותי, מכוניות קרוסאובר אינן בהכרח בעלי הנעה של 4×4 ואינן בעלות אחיזת כביש ויציבות שיש למכוניות SUV. לפי כל הגדרה מקצועית של יצרני הרכב, רכב SUV הוא 4×4 כך שגם אם ברשותכם ג'יפון או רכב המוגדר כקרוסאובר, אין זה אומר שהוא SUV. בשל כך, רכב SUV מספק בטיחות נסיעה גבוהה במיוחד בזכות ההנעה הכפולה, שכן ב-4×4 מסתובבים ארבעת הגלגלים ביחד, בניגוד לשני גלגלים במכונית רגילה או בחלק מרכבי הקרוסאובר. המשמעות היא שבנסיעה בכביש רטוב או בפניות ועיקולים, המכונית יציבה על הכביש.

לרכב 4×4 יתרון מובהק בהגברת מקדם החיכוך במצבים כמו האצה, סיבוב, כביש רטוב, מלוכלך או משומן. העברת הכוח לכל הגלגלים יוצרת בעצם אחיזת כביש טובה באופן משמעותי מכלי רכב שבהם הכוח מופנה רק לציר גלגלים אחד. יכולת המשיכה משתפרת פלאות, בגלל הזרמת הכוח לכל הגלגלים וכל גלגל יודע לפצות על החלקה של גלגל אחר ולהתגבר על אתגרי ההאצה.

סובארו SUV. יח"צ,
סובארו הפכה את ה-4×4 לסטנדרט בכל דגמיה/יח"צ

הנעת ה-4×4 הופכת את ה-SUV למכונית שמעניקה אפשרויות נהיגה ובילוי מגוונות יותר. שבילי עפר, נהיגה בשטח ועבירות בכבישים משובשים לא רק מאפשרים לכם להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בצורה בטוחה, אלא גם מאפשרים לטייל ולבלות במקומות שמכונית קרוסאובר ללא הנעה כפולה לא תגיע אליהם, או שתגיע תוך סיכון המרכב.

סובארו הפכה את ה-4×4 לסטנדרט. הדעה הרווחת בעבר הייתה שהנעה לכל הגלגלים היא רלוונטית לשטח בלבד, היצרנית היפנית מצאה את היתרונות בהנעה שכזאת גם בנהיגה בכביש ומייצרת אותה משנת 1973. כל דגמי המכונית של היצרנית היפנית מיוצרים כיום עם מערכת הנעה כפולה ומוגדרים כ-SUV. יחד עם העיצוב המרהיב והאלגנטי של הדגמים השונים, מדובר למעשה ביצרן מכוניות ייחודי שכל דגמיו מתאימים לנסיעה בכביש ונסיעה בשטח ומספקים לנהגים גם תא נוסעים נוח ומרווח המתאים למשפחה וגם יכולות כביש משודרגות, ללא תוספת תשלום, בניגוד ליצרניות רכב אחרות.

רק בסובארו 4X4 כסטנדרט ללא תוספת מחיר: לפרטים הקליקו כאן

סובארו SUV. יח"צ,
בנסיעה בכביש רטוב או בפניות ועיקולים, מכונית מדגם SUV יציבה על הכביש/יח"צ

הסיבות לכך ש-SUV חייב להיות הרכב הבא שלכם:

בשיתוף סמלת, בשיתוף סמלת
  • עוד באותו נושא:
  • suv
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully