וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחה בדיבורית מסוכנת כמו נהיגה בשכרות

23.10.2006 / 11:44

חוקרים מאוניברסיטת סאסקס בבריטניה קבעו, כי גם שיחה בדיבורית ולא במכשיר עצמו אינה פותרת את בעית הריכוז של הנהג

כמה פעמים יצא לכם לנסוע אחרי רכב שמשייט על הכביש כאילו היה ספינה, הנהוגה על ידי רב חובל שיכור? אנו מניחים שיותר מפעם אחת. עכשיו, עם היד על הלב, כמה פעמים שמתם לב שאתם מתנתקים מהמתרחש סביבכם, מפספסים את המחלף בו רציתם לרדת, או גרוע מכך – רמזור? נסו לשאול את עצמכם מה היה משותף לכל אירועי סכנה אלו. אם נרשה לעצמנו להניח כי אינכם נוהגים תחת השפעת אלכוהול, נגלה כי וודאי עסקתם בפעילות כלשהי שהסיטה את תשומת לבכם מהדרך: תפעול הרדיו, שיחה עם נוסע או הילד שמאחור ובעיקר שימוש בטלפון הסלולרי. "אבל הוא היה בדיבורית", בוודאי תענו, אך לכך מסתבר, אין כל השפעה לטובה על הבטיחות בנהיגה.

השבוע התפרסם בבריטניה מחקר שקובע, כי כל מכשירי הדיבורית באשר הם מסוכנים לשימוש בזמן נהיגה, בדיוק כמו שיחה בטלפון הסלולרי עצמו. לדבריו של החוקר גרהאם הול מאוניברסיטת סאסקס, כאשר נחקקו החוקים האוסרים על דיבור בטלפון נייד בזמן נהיגה, נעשתה טעות קריטית בישום החוק. לטענתנו, במקום לאסור כליל את השימוש בטלפון נייד בתוך הרכב, התפתחה ההבנה כי הפיתרון הוא שיחה 'ללא ידיים'. אולם, עצם העברת המכשיר אל המתקן הקבוע פתרה רק את בעיית הנהיגה עם יד אחת, אך הותירה בעינה את חוסר המיקוד של תשומת ליבו של הנהג. משמע, כאשר אתם משוחחים בטלפון הסלולרי תוך כדי נהיגה, גם אם בעזרת דיבורית חוקית לשימוש, מרבית תשומת לבכם ורמת הקשב שלכם מופנים אל השיחה ולא אל הדרך.

הבדיקה שערך ד"ר גרהם גילתה, כי זמן התגובה של הנהג מתארך עד כדי רמה הדומה לנהיגה בשכרות, לנהג קשה יותר למקם את רכבו במרכז הנתיב וביחס לתנועה ובכך הוא חושף את עצמו לתאונות עד פי ארבעה מנהג שאינו משוחח בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה.

ההמלצה שלנו היא להפחית למינימום את משך זמן השיחות בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה ובמידה ושיחות אלו חשובות לכם, כדאי לעצור את הרכב במקום בטוח בצד הדרך ולקיים משם את השיחה בבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully