וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן עושה ג'טה 4 דלתות קופה

פולקסווגן פאסאט CC תזכה לאחות קטנה בדמותה של הג'טה דמוית הקופה שנחשפה בתערוכת שנגחאי. את הכוח היא תלקט מגולף GTI

פולקסווגן ניו מיד סייז קופה. אתר יצרן
פולקסווגן ג'טה דמוית קופה/אתר יצרן

הכותר "פולקסווגן מיד-סייז קופה" פרץ לענף הרכב הרבה לפני שנת 2014. גרסה עממית לכאורה של סדרות ה-CC המבוססות על תרשימי הפאסאסט המקורית, עלתה לשולחן הדיונים עוד בשנת 2011 כשהחברה חשפה את הג'טה המחודשת. אולם עד לרגע בו סקודה נכנסה לתמונה עם הויז'ן C, חטיבת המכוניות של הקונצרן המתינה בדריכות למועד ההשקה בתערוכת שנגחאי.

בפולקסווגן נורא מתלהבים מהג'טה דמוית הקופה, ומסיבות מובנות. הם מתארים את הרכב כשילוב בין מכונית ספורט למכונית סדאן בעלת מרכז כובד נמוך, יכולות ביצועיסטיות רציניות, קבינה שתפורה לכל המשפחה ועיצוב שמגדיר מחדש את מהות ה-CC במשפחת הקונצרן הגרמני.

בהקשר זה, מציינים כי על העיצוב חתום בכיר החברה קלאוס בישוף (החיפושית החדשה), שאמנם השווה לג'טה קופה צללית דומה לפאסאט CC, אבל לא שכח לצייד אותה בכל הקישוטים הנחוצים: חישוקי 20 אינטש אדמדמים למחצה, נורות LED משובצות בבתי התאורה בחזית וצמיגי ספורט רחבים בגודל 245/40.

היא בהחלט ראויה להגדרה "גרסה מוקטנת של פאסאט CC" אולם היא קצרה אפילו מהג'טה הרגילה. בישוף הסגיר כי אורכה יהיה 4.57 מ', רוחבה 1.82 מ' והתקרה מעל הראשים סוגרת 1.42 מ' בלבד, מה שלדבריו ייצב את מקדם הגרר על 0.29 ויסייע לה להפחית גם את צריכת הדלק. "פשוט ניצלנו את פלטפורמת ה-MQB. היא פתחה בפנינו הזדמנויות טכנולוגיות, וה-NMC ג'טה היא דוגמא מצויינת לכך", כך אומר.

צמד האגזוזים הטרפזיים לא הושתלו רק כדי לקשט לה את הישבן, אלא גם כדי לחזק את המסר המנועי. היא נושאת בחזיתה מנוע 2.0 ל' טורבו שנשלף כאמור מגולף GTI עם 220 כ"ס בחיבור לתיבת 6 הילוכים ידנית, או DSG7. דף הביצועים מורה על האצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, מהירות מרבית של 244 קמ"ש וצריכת דלק של 15.6 ק"מ לליטר בנזין.

האווירה הספורטיבית מצויה גם בחלל הפנים, שם תמצאו מושבי ספורט עוטים עור למחצה עם מקום לחמישה אנשים, מערכות בידור מתקדמות, גלגל הגה בעיצוב ייחודי עם שליטה לכל התפריטים, דיפונים איכותיים יותר וכל מערכות ההגנה האקטיביות והפסיביות. תא המטען מציע נפח של 500 ל', 10 ליטר פחות מג'טה סדאן, כך שהפשרות באגף השימושיות תהיינה קטנות ביותר, אם בכלל.

למרות ההבדלים המיצוביים ביניהן, ה-NMC לעיל תנסה למצוא את מקומה בקרב לקוחות מרצדס CLA. פולקסווגן תייצר אותה במקסיקו ותרכיב את קו דגמי ה-CC יחד עם סקודה ויז'ן C לקראת אמצע שנת 2015.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully