וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: טויוטה סיינה

משפחות מרובות ילדים גדולים? נהגנו לראשונה בטויוטה סיינה שאלבר החלה לשווק בישראל. 7 או 8 מושבים, שטח אחסון ענק ותחושה של אוניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שכבש את שוק הוואנים בארה"ב, טויוטה סיינה מוצא את דרכו גם לישראל באמצעות ייבוא מקביל של חברת הליסינג אלבר. הסיינה הנו וואן גדול ממדים שמיועד קודם כל להסעה של שבעה או שמונה נוסעים, והוא נבדל ממרבית המיניוואנים שנמכרו כאן עד כה, בזכות היכולת לעשות זאת מבלי לוותר על תא המטען. איך עושים זאת? עם ממדים של אניית משא.

בדומה לקרייזלר טאון אנד קאנטרי, אורכה של הטויוטה סיינה חוצה את רף ה-5 מטרים - 508.5 ס"מ לייתר דיוק. אבל זה לא נגמר שם, שכן רוחבו נושק לשני מטרים, גובהו ל-180 ס"מ ובין צירי הגלגלים שלו נספרים לא פחות מ-303 סנטימטרים. כן, הוא ענק בכל קנה מידה. אז אם חשקה נפשכם ברכב שכזה, כבר לא צריך ללכוד אותו בייבוא אישי, אלא מעכשיו הוא כאן ביבוא מקביל סדיר תחת כנפי 'אלבר'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכחול הגדול

כשנכנסים אל תא הנוסעים של הסיינה, מגלים שהכל גדול שם. הכל אקסטרה קינג סייז, חוץ מבסיס המושבים. יש שם פלסטיקים שיכלו לכסות את כל מיניסוטה, דשבורד שמאפיל על מפלי הנייגרה ותא מטען שמבייש את הגראנד קניון בעומקו. מחזיקי הכוסות מבלבלים בגודלם ויכולים לשמש כמחזיקי דליי ספונג'ה מקומיים וגם מספרם והפיזור שלהם בתא מעיד על הרגלי צריכת המשקאות המוגזים בארה"ב.

שלוש רמות האבזור של הסיינה נבדלות זו מזו בעיקר במספר המושבים. רמת הבסיס תציע "רק" שבעה מושבים בסידור של 2+2+3 ואילו שתי הגרסאות המאובזרות יותר מיועדות לאכלס 8 נוסעים בסידור של 2+3+3, כאשר המושב המרכזי בשתי השורות צר יחסית ומיועד לילדים. אבל בכל הקשור למרווח הרגליים, דמיינו מחלקה ראשונה במטוס טרנס אטלנטי ותתחילו להבין במה מדובר. ושוב חוזרת המילה 'ענק' לשימוש. אם זה לא מספיק, כל אחד מהמושבים יושב על מסילה שיכול להניע אותו לפנים ולאחור בהתאם לצורך.

ותא המטען? יש שם אלף ליטר מבלי שתגעו במושבים (כולם בשימוש) ואם תקפלו אותם תקבלו 4.7 קוב (4,700 ליטר) של נפח אחסון. יש בתל אביב דירות קטנות יותר מזה. מבחינת האבזור, הסיינה מציעה את כל המקובל עם מסך 8 אינץ' במולטימדיה מלאה, בקרת אקלים מפוצלת ובמקרה שלה לכל שלוש שורות המושבים, מצלמה לסיוע בחזרה מעקיפה ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנייה שעלתה על החוף

הסיינה לא רק נראית כמו יאכטה ותא הנוסעים שלא לא רק מרגיש כמו מחלקה ראשונה במטוס. גם הנסיעה בה מרגישה כמו שייט ופחות כמו נהיגה. המתלים שלה רכים על גבול הרכרוכיים והם מגיבים בנדנודים אורכיים, רוחביים ואלכסוניים לכל שינוי בשלמות האספלט. אפילו הצליל שמפיקים המתלים בפגיעה בשבר באספלט מהדהד בקבינה כצליל גל שנשבר תחת סירה.

הסיינה מרחפת, מתנדנדת ושטה בין סימני הצבע שעל הכביש והנהג שבקצה הסיפון משיט אותה קדימה. ההיגוי שלה מעורפל, אולי הכי מעורפל שחווינו ברכב מודרני מעולם וקשה לדייק איתה בתנועה עירונית. השטחים המתים בה עצומים ומטרים שלמים נעלמים משדה הראיה. אז כן, התמרונים צפופים. יש אמנם מראות גדולות וגם מצלמת נסיעה לאחור (מסך התצוגה שלה קטן), אבל זו עדיין משימה קשה וצלקות פגושים מרוורסים לא מוצלחים עשויים למלא אותה מכל כיוון.

מי שמשנה כאן את כל התמונה הוא המנוע. יש בסיינה מנוע V6 בנזיני בנפח 3.5 ליטר שמפיק 266 כ"ס וכן 33.8 קג"מ ב-4,700. התיבה היא אוטומטית קונבנציונלית עם 6 הילוכים, אבל את הנחישות שבה האניה הזו מאיצה קדימה, לא ציפינו. המנוע מתפרץ בכוח ודוחף את המרכב הענק והכבד מהר מאוד קדימה. האצה חזקה גורמת לגלגלים הקדמיים להסתחרר, במיוחד בפניות וגם לדלק להתנדף מהמכל בקצב מבהיל. הנסיעה הרגועה שלנו הניבה, לפי מחשב הדרך, צריכה של ליטר דלק לכל 7 קילומטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיבובים? לא תודה

בהמות אמריקניות גדולות כאלה לא אוהבות לפנות. כשמרכב גדול וכבד כל כך יושב על רביעיית מתלים רכים מדי, פניות חדות ומהירות נעשות, אם מצליחים לצלוח אותן, עם תחושה של עוד רגע ומתגלגלים הצידה. הסיינה רוכנת על המתלים בכבדות, מתנדנדת ומפחידה כשמבקשים ממנה לפנות בקצב מהיר, או אפילו קרוב לממוצע. הכל צריך לעשות בה עם חשבון וזהירות ולא כדאי לאתגר אותה.

עם התנהגות שכזו אפשר לחיות - פשוט מאטים לפני פניות וחולפים בהן בזהירות, אבל גם במלאכת ההאטה הסיינה מתקשה. בתחילה סברנו שרק דוושת הבלמים היא ספוגית, אבל אז גם ניסינו לבלום עמה בלימת חירום וגילינו עצמת בלימה נמוכה בכל קנה מידה. בלימה שכזו גורמת לסיינה למעוך את המתלים הקדמיים, למחוץ את הצמיגים אל האספלט, אבל להאט בקצב איטי ובעיקר לא בתחושה בטוחה. זאת כאמור, כאשר ברכב היו שני נוסעים בלבד. מעניין מה יקרה בתפוסה מלאה של המושבים עם מטען מאחור? חומר למחשבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

220-269 אלף שקל

מי שבוחר בוואן ענק יעשה זאת בשל אילוץ בלבד. קשה לדמיין לקוח שלא זקוק לכך כך הרבה מטרג' ומושבים שירצה לשלם החל מ-220 אלף שקל עבור רמת הבסיס. זה לא סוד: קהל הלקוחות העיקרי של רכב זה שייך לקהילה החרדית וחלק גדול מהם כבר חווה אותו ברחובות ברוקלין. הסיינה נכנסת לתחרות בקרייזלר טאון אנד קנטרי והרודיוס של סאניונג - שוק מצומצם למדי במספר המסירות השנתיות ולכן יהיה זה מעניין לראות אם פתיחת צלע שלישית לתחרות תגרום לעליית הביקוש אצל שלושתם יחד. המחירים מעניינים: 220 אלף שקל כאמור לרמת הבסיס, 245 אלף לרמת הביניים שמוסיפה דלתות צד חשמליות ועד 269 אלף לרמה המאובזרת ביותר עם מושבי עור חשמליים עם זיכרונות ועוד.

עוד על טויוטה בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully