וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלונסו גאון. המילטון הכי מהיר"

ג'קי סטיוארט מחלק מחמאות לאלוף הפורמולה 1 לשעבר, אך מדגיש כי מוטב לו לשקול את עתידו בפרארי. "הוא רודף אחרי אליפות כבר 4 שנים"

פרננדו אלונסו, נהג מרוצים פורמולה 1. רויטרס
פרננדו אלונסו. "גאון"/רויטרס

למרות כל הביקורות כלפי המכונית של פרארי, אין מחלוקת שפרננדו אלונסו, נהגה המוביל של קבוצת הפורמולה 1 של האיטלקים, ראוי להיות בשורה אחת עם כמה מהנהגים הטובים ביותר בהיסטוריה. חיזוקים לכך, קיבל לאחרונה הספרדי מהנהג האגדי ג'קי סטיוארט שהתיישב לראיון קצר בעיתון 'מרקה' וחלק את פרשנותו לגביי התנהלות הנהגים והקבוצות בעונה הנוכחית.

סטיוארט בן ה-75, דירג את היכולות של הנהגים לא רק בהתאם להישגיהם, אלא בעיקר לפי אישיותם לאורכה של אליפות ממושכת. לדבריו, "אלונסו הוא בעל החוסן המנטלי הגבוה ביותר ולכן הוא הנהג המושלם, אולם לואיס המילטון הוא המהיר מבין כל הנהגים". על ניקו רוזברג, הגרמני בן ה-29 שמוביל כיום את דירוג הנהגים, אמר כי הוא "נמנה על הטובים ביותר". עוד הוסיף כי "הוא מגלה עקביות כמו סבסטיאן פטל והם ברמה דומה. אלה הם לדעתי הנהגים המצטיינים בפורמולה 1 נכון להיום".

אז מה הופך את אלונסו לנהג מירוצים אופטימלי? "יש לך על הגריד 22 נהגי גרנד-פרי. ששה מהם טובים מאוד, שלושה יוצאי דופן אבל יש רק אחד שהוא באמת גאון. אז אם צריך לבחור ביניהם דמות אחת כזו - אין לי ספק שזה אלונסו".

אך על רקע צרור השבחים שמפזר סר סטיוארט לאלונסו, הנהג בן ה-33 טרם הצליח למצות את עצמו בקבוצת פרארי. אם בוחנים את השנים האחרונות, נדמה שמאז 2010 - השנה בה חבר לסקודריה ונטש (שוב) את קבוצת רנו עימה זכה בשתי אליפויות (2005-6), אלונסו נותר נטול אליפות שלישית. "אני חושב שהוא בגיל המושלם מבחינת היכולת שלו" אומר סטיוארט. "יחד עם זאת, הוא חווה את הטוב, הרע והמכוער, ועכשיו זה המכוער. זה לא משנה כמה משלמים לו אם הוא מרגיש שמשהו לא בסדר. הוא רודף אחרי אליפות 4 שנים". על פי דיווחים בכלי התקשורת באיטליה, אלונסו מרוויח בשנה כ-20 מיליון יורו, בעוד בן קבוצתו קימי רייקונן מסתפק במחצית מכך.

ומה לגבי עתידו של הספרדי? סטיוארט, שזכה ב-3 אליפויות בשנות ה-60 וה-70, מדגיש את מה שרבים חשו בשנה האחרונה: "אני לא יודע אם הוא צריך לעזוב את פרארי. כלומר, הוא חייב לשקול את עתידו נוכח התוצאות, ואני מבין שהוא ישב על ההחלטה הזו בחודשיים הקרובים". במירוץ האחרון בהונגריה סיים אלונסו במקום השני והוא מדורג כיום רביעי באליפות הנהגים עם 115 נק', בעוד ניקו רוזברג מוליך את הסבב עם 202 נק'. המירוץ הבא יתקיים בבלגיה ביום ראשון הקרוב. עד לסיום העונה נותרו עוד 8 מירוצים וזו תינעל ב-24 בנובמבר (אבו-דאבי).

עוד הרבה על פורמולה 1 בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully