וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אופניים חשמליים יוסדרו בחוק, קורקינטים לא

ועדת הכלכלה תאשר השבוע הסדרת התקנות לאופניים החשמליים בישראל. סוגיית הקורקינטיים החשמליים טרם נפתרה

קורקינט חשמלי. משרד התחבורה, מערכת וואלה! NEWS
מבצע אכיפה של משרד התחבורה נגד משווקי קורקינטיים ואופניים חשמליים לפני מספר חודשים/מערכת וואלה! NEWS, משרד התחבורה

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לאשר בקרוב שורה של תקנות לפיהן יוסדר השימוש באופניים חשמליים בישראל בהתאם לקריטריונים שאושרו לפני מספר חודשים. לצד זאת, נראה שהועדה טרם גיבשה נוסח סופי לגבי הרכיבה על קורקינטים ממונעים שימשיכו להיות משווקים בארץ ללא אכיפה, מהלך שנתפס בעיני עמותת אור-ירוק כתמוה נוכח הסכנה הנשקפת להולכי רגל ולרוכבים בשל השימוש בכלים אלו גם על המדרכות.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדובר בהחמצה גדולה של משרד התחבורה. הקורקינטים הממונעים לא פחות מסוכנים מהאופניים החשמליים וראוי היה לנצל את כינוס הוועדה להסדרה גורפת של כל כלי הרכב הדו גלגליים החשמליים."

מחלוקת גדולה שוררת סביב השימוש באופניים וקורקינטים חשמליים בישראל לאור היעדרה של תשתית הולמת שתיצור חיץ בין הכביש למדרכות. סוגיות נוספות עיקרן כאמור חוסר בתקנות ארוכות טווח, כאשר במקביל מקיים משרד התחבורה אכיפה ממוקדת מידי כמה זמן נגד חנויות שפועלות לכאורה בניגוד לחוק. בשלב זה, קובעות התקנות שעתידות להכנס לתוקפן כי גיל הרוכב על אופניים חשמליים יהיה מעל 14, חובה עליו להיות רכוב עם קסדה, מהירות הכלי לא תעלה על 25 קמ"ש והרכיבה תותר רק בכבישים.

על פי נתוני מכון 'גרטנר', אושפזו בבתי החולים בישראל מעל 120 בני אדם בחמש השנים האחרונות בשל היפגעות מאופניים וקורקינטיים חשמליים. העלייה הדרמטית ביותר נרשמה אשתקד, שעה ש-91% מכלל הפצועים היו הרוכבים עצמם. 13 בני אדם מסך כל הנפגעים חוו פציעות חמורות. האוכלוסייה הפגיעה ביותר היא גילאי 10-14 ו-14-17 שנים.

"משרד התחבורה ממשיך להתעלם מהתופעה המסוכנת של נסיעת כלי רכב ממונעים ברחובות הערים וממשיך להתעלם מהעלייה חסרת התקדים במספר הנפגעים. יש לכלול גם את הקורקינטים הממונעים בהסדרה החוקית כדי לעצור את התופעה המסוכנת ולהגן גם על הולכי הרגל וגם על הרוכבים", כך מוסיף אבואב.

תגובות בעקבות החלטות ועדת הכלכלה היום (ב')

פורום יבואני האופניים בישראל:

פורום יבואני האופניים בישראל, באיגוד לשכות המסחר, מברך את ועדת הכלכלה, בראשות יו"ר, ח"כ פרופ' ברוורמן, על אישור תקנות התעבורה להסדרת השימוש באופניים חשמליים. אנו רואים בכך צעד מבורך שיצרף את ישראל למדינות אירופה שבהם ענף התחבורה הירוקה מפותח ומתקדם. הסדרה זו תגביר את השימוש בכלי תחבורה אקולוגי ששומר על איכות הסביבה, והמהווה פתרון מומלץ לניוד בעיר. פורום יבואני האופניים ישמח לשתף פעולה עם כל הגורמים המעורבים לקידום הסברה והדרכה בקרב ציבור רוכבי האופניים והולכי הרגל."

עמותת אור ירוק:

"אישור התקנות לאחר מאבק ממושך של שלוש שנים וחצי, הוא צעד חשוב בהחזרת הסדר והבטיחות לרוכבים ולהולכי הרגל. יחד עם זאת מדובר בהחמצה גדולה של משרד התחבורה. הקורקינטים הממונעים לא פחות מסוכנים מהאופניים החשמליים וראוי היה לנצל את כינוס הוועדה להסדרה גורפת של כל כלי הרכב הדו גלגליים החשמליים. כעת, המשטרה והרשויות המקומיות צריכות להיערך לאכיפה מלאה של התקנות ובייחוד אכיפה של רכיבה עם קסדה, שהוכחה כאביזר בטיחות שמציל חיים. במקביל יש לקדם הסדרה של שבילי אופניים נוספים שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ויבטיחו את בטיחות הרוכבים". כך מסר מנכ"ל העמותה שמואל אבואב.

עודכן: 14:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully