וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי: סוף לתיבת הילוכים רציפה

בניגוד למגמה בענף הרכב, אודי לא מייצרת יותר תיבות הילוכים רציפות ותעבור להתמקד רק בתיבה דו מצמדית משודרגת. "יש לנו חלופות טובות יותר"

אודי A4. אתר יצרן
אודי A4. התיבה הרציפה תיעדר מהדור הבא/אתר יצרן

אודי הפסיקה לייצר תיבות הילוכים רציפות (CVT) בשבועות האחרונים, כך עולה מדיווח של הירחון האוסטרלי 'מוטורינג'. החטיבה היוקרתית של פולקסווגן תנטוש את הטכנולוגיה לטובת טיפול בתיבות הילוכים רובוטיות DSG עם 7 מהירויות מדור חדש שתכנסנה לשירות המשפחה בדור הבא של הסדרות.

את הדברים אישר בפני הירחון נהג המבחן ומפתח מכוניות אודי ראלף ריגר, שאמר שאודי מחזיקה כיום במאגר תיבות רציפות אולם אלה תהיינה האחרונות, שכן הייצור הרשמי נמצא בשלבי סיום. "כן. אנחנו לא מפיקים אותן יותר. הן בהחלט שירתו את המטרה מצד אחד עבור החסכון בדלק, אבל מצד שני אנחנו לא רואים כאן קידמה. יש לנו תיבת DSG7 חדשה דו-מצמדית מתקדמת, וזה הכיוון אליו אנחנו נמשיך לחתור בעתיד".

אודי התקינה במספר לא מבוטל של דגמיה את תיבת ההילוכים הרציפה מסוג 'מולטיטרוניק' שהוצגה ב-1999, אך תהליך ההטמעה לא עבר נטול דרמות. מחלוקת גדולה נסבה סביב אמינות התיבה בעקבות תביעה ייצוגית של אלפי אנשים שדיווחו על שיבושים ב-64 אלף דגמי אודי A4 ו-A6 שיוצרו בין 2002-2006. פשרה הושגה רק בשנה שעברה, ובמסגרתה סירבה אודי להודות על ליקויים בתיבה ורק פיצתה את לקוחותיה בסכומי כסף כאלה ואחרים. התיבה נמצאת כיום במספר מצומצם יותר של דגמים, בהם ה-A4 וה-A5, ואפילו בחלק מגרסאות אודי A7 - לא כולן כאמור נמכרות בישראל.

בענף הרכב ממשיכים כיום לאמץ את השימוש בתיבות הילוכים רציפות, שכן הן נחשבות לחסכוניות יותר במידה מסוימת וזולות לייצור, על אף פעולתן הגסה לעתים תחת מאמץ נוכח השימוש ברצועה או שרשרת (במקרה של אודי). בתיבות אלה אין חלוקת הילוכים מסודרת כי אם מבוקרת על ידי הנהג (לרוב עד 7 הילוכים קבועים מראש מתופעלים ידנית מגלגל ההגה או מהבורר).

מסיבות אלה, ההחלטה של אודי לנטוש את תיבות ההילוכים הרציפות עומדת בניגוד לדעה הרווחת, אולם הדור הבא של תיבות ה-DSG כפולות המצמד אמור לשפר משמעותית את אמינותה ואת יכולותיה של התיבה הקיימת לדברם. הבכורה הרשמית תהיה באבולוציה של אודי A4 החדשה, שתיחשף בעוד שנה.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully