וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים חשמליים מותרים לשימוש החל ב-1 בספטמבר

זאת בעקבות אישור התקנות להסדרת אופניים חשמליים בועדת הכלכלה השבוע. האופניים ידרשו לשאת סימון מיוחד: "אופניים עם מנוע עזר"

משרד התחבורה הכריז היום (חמישי) כי בעקבות אישור התקנות להסדרת אופניים חשמליים ביום שני האחרון בועדת הכלכלה, ניתן יהיה לרכוב על אופניים חשמליים החל ב-1 בספטמבר הקרוב. התקנות קובעות כי אופניים עם מנוע עזר חשמלי יוגבלו ל-25 קמ"ש ו-250 וואט, בעוד כל חריגה מהמהירות המרבית המותרת תפעיל מנגנון שמפסיק את פעולת המנוע (כפי שמחויב בהתאם לתקינה האירופית).

האופניים אסורים לשימוש מתחת לגיל 14 וחייבים להמצא בהם דוושות ומצערת הפועלת עד 6 קמ"ש. בנוסף לכך, ועל פי החלטת ועדת הכלכלה אופניים חשמליים נושאים תגית מיוחדת עליה הכיתוב "אופניים עם מנוע עזר". זו תופיע על גוף המרכב (שלדה) במקום בולט לצד יצרן הדגם, שם היבואן וכתובתו בישראל. כמו כן, האופניים מחויבים בהתקנת אביזרי בטיחות, בהם צופר, פנס קדמי ואחורי וכן מחזיר אור.

שר התחבורה, יחד עם משטרת ישראל וגורמי הפיקוח, משרד הפנים ומשרד המשפטים, המליצו לקדם הצעת חוק לפיה תורחב החובה של חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים בכל הגילאים. על מנת לחדד את התקנות ואופן השימוש המותר באופניים חשמליים, יושק בשבועות הקרובים קמפיין הסברה מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים המדגיש את התנאים לשימוש בכלים אלו וכיצד לרכוב בזהירות.

"בדומה לאופניים רגילים, אופניים עם מנוע חשמלי מאפשרים גמישות בתכנון הנסיעה ומהווים פתרון יעיל וזול לבעיות חניה במרכזי הערים" כך שר התחבורה ישראל כץ. האכיפה על ייבוא, שיווק ומכירה של אופניים חשמלים הינה באחריות משטרת ישראל, ובתוך כך תוטל עליהם המשימה לאכוף את התקנות על הרכיבה בפועל. "אני מברך על אישור התקנות ובטוח שעם כניסתן לתוקף בקרוב, ועדת הכלכלה תעקוב מקרוב אחר הפיקוח והאכיפה של התקנות", כך ח"כ אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה שאישר את יוזמת התקנות.

עוד הרבה על אופניים חשמליים בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully