וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני הורקאן: סופר טרופאו נחשפת

גרסת ה-GT3 החדשה קלה ב-250 קילוגרמים מדגם המפעל ועקומת הכוח טיפסה ל-620 כ"ס. מהדורת כביש בקנה?

למבורגיני הורקאן סופר טרופאו GT3. אתר יצרן
למבורגיני הורקאן סופר טרופאו LP 620-2. קצת פחות משקל, הרבה יותר ביצועים למסלול. מה עם גרסת כביש ציבורית?/אתר יצרן

קשה לחזות אם למבורגיני הורקאן תצליח לשחזר את הצלחתה של הגייארדו, שהייתה למכונית הנמכרת ביותר של השור האיטלקי מאז היווסדות המותג - מעל 14 אלף יחידות נמכרו בפחות מ-11 שנים. אולם בלמבורגיני, כמו בפרארי ופורשה, מודעים לעובדה שהצלחה על מסלול המירוצים תניב ביקוש גדול גם באולמות המכירה, ולכן הקדימו השבוע להשיק בקליפורניה את הורקאן סופר טרופאו שתתחרה בקטגורית ה-GT3 במסגרת סבבי ה-FIA.

סופר טרופאו LP 620-2 עברה את כל ההסבות והכיולים הנדרשים, על מנת להתאימה לתחרות מאומצת, ממושכת ועזה מול מכוניות דוגמת מרצדס SLS, אסטון מרטין, שברולט קמארו, פרארי 458 איטליה, ניסאן GT-R ניסמו, פורשה 911, מקלארן ועוד. זו קבוצה גדולה בידי נהגים מיומנים, אולם ההבדלים בין גרסאות המסלול לכביש לרוב אינם דרמטיים ולכן כל יצרנית מקבלת תמונה די מדוייקת לגבי יכולת המכונית קרוב לגבול המעטפת.

ההורקאן התחרותית קלה מדגם המפעל ב-250 קילוגרמים, כלומר מתייצבת על כ-1.1 טון. המנוע הוא 5.2 ל' V10 עם הספק משודרג קלות ל-620 כ"ס ב-8,500 סל"ד ומומנט של כ-60 קג"מ המושגים מטווח של 6,540 סל"ד. תיבת 7 הילוכים סיקונסאלית (חצי אוטומטית מתופעלת פקדים בגלגל ההגה) תאיץ אותה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות ועד 340 קמ"ש מרביים (טרם הוכרז רשמית). הכוח אגב לא עובר להנעה כפולה, כי אם בלבד לגלגלים האחוריים וזהו השינוי המהותי ביותר במהדורה זו.

למבורגיני פיתחה את המכונית יחד עם סדנת 'דלארה' עימה משתפת פעולה למעלה מ-50 שנה, והיא משקפת היטב את כוונותיה של למבורגיני לעבות את ההורקאן בכל החזיתות. "ההורקאן סופר טרופאו היא מכונית חדשה שנבנתה מהיסוד", כך אומר מנהל מחקר ופיתוח בלמבורגיני מאוריציו ראגיאני. "אנחנו מאמינים שהיא תסב הנאה לקהל ולנהגי המירוץ שלנו ומסביב לעולם כאחד".

מפעל למבורגיני בבולוניה ייצר עד כה כ-75 מכוניות הורקאן, כשכל אחת נמכרת במחיר התחלתי של 200 אלף יורו. גרסת כביש של ה-GT3, תחצה את רף ה-250 אלף יורו בקלות.

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully