וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוביל נוסעים: פורד S מקס נחשף

פורד מציגה את הדור החדש של המיניוואן הקומפקטי S מקס. מיישר קו עם טכנולוגיות מפוקוס, יציע 7 מושבים מרווחים יותר ואבזור מועשר. בכורה בפריס

פורד S-מקס. אתר יצרן
פורד S מקס חדש. הרבה יותר דינמי ושימושי/אתר יצרן

פורד נמצאת בשלבים אחרונים של עיצוב כל קו הדגמים שלה לשנתיים הקרובות, ומספר חודשים לאחר שהיא השיקה את הפוקוס, הכריזה על אדג', גלקסי, מוסטאנג ופיאסטה חדשות, היא מציגה הדור החדש של מוביל הנוסעים הקומפקטי פורד S מקס. בחברה מבטיחים שורה של שיפורים מהותיים בדגם, ומסכמים את בכורתו במשפט קצר וקולע: "מחזק את היכולות של הדגם הקודם ומתגבר על נקודות התורפה שלו בהיבטים הטכנולוגיים והשימושיים".

ה-S מקס החדש יבוסס על פלטפורמה משותפת לאדג' וגלקסי (מוביל הנוסעים הבכיר במשפחה), תחת משפחה שנקראת CD4. לדברי פורד, הוא ישמר את רוב מידותיו המקוריות, להוציא שינויים קלים בגובה התקרה ובבסיס הגלגלים, אך יציע שדרוג ניכר במרחבי הפנים. "הזזנו את קורות A מעט אחורנית והענקנו לנהג יותר שליטה על שדה הראייה", כך בכיר החברה סטיבן להם לכלי התקשורת בבריטניה. " הוא פשוט נראה כעת יותר דומיננטי וספורטיבי עם קו מותניים מודגש".

סגל המנועים של ה-S מקס החדש כולל לראשונה גם את מנוע ה-1.5 ל' אקובוסט החדש המפיק כ-160 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות (באירופה). לצידו מתייצב מנוע בכיר במשפחה עם 2.0 ל' טורבו ובעל תפוקה מרבית של כ-240 כ"ס בחיבור לתיבת 6 מהירויות אוטומטית רגילה (רק חלק מהדגמים משודכים אל תיבת פאוורשיפט דו מצמדית). באגף הדיזל (TDCI), מנועים מסורתיים להם 150 או 180 כ"ס, בעוד לדגם החזק ביותר גם הנעה כפולה. חלק מהשינויים הנוספים נעשו במערכת המתלים וההיגוי; בפורד כיילו את ה-S מקס להתנהגות קצת יותר טובה, וכן נעזרו במערכת היגוי חדשה של ZF עם תגבור אלקטרוני ואופציה להגה בעל משוב חד יותר.

בתא הנוסעים חולק ה-S מקס רכיבים ועיצוב עם הפוקוס, ועושה שימוש במערכת פורד סינק 2 שעתידה לשפר באופן דרמטי את הבעיות המסורבלות שפקדו את הדור הקודם (שהיה בעיקר איטי בתגובותיו). במרכז הקונסולה, מושתלת בקרת מולטימדיה חדישה עם צג 8 אינטש וכן משולב בלם יד אלקטרוני כסטנדרט בכל הגרסאות. ברשימת האבזור תהיינה בקרות בטיחות מתקדמות כבלימה אוטומטית במהירות גבוהה, התרעות על סטייה מנתיב, בליינד ספוט (פיקוח על שטחים מתים), חניה אוטומטית, פתיחת דלת תא המטען על ידי שימוש ברגליים, וכריות אוויר ליושבים בשורה השלישית.

פורד תחשוף את מלוא המפרט בהמשך השנה לקראת בכורתו בפריס. באירופה יעמוד מחירו ההתחלתי על כ-27 אלף יורו כשיצא לכבישים בשנה הבאה. מיבואנית פורד לישראל דלק מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי ה-S מקס החדש יגיע לארץ באמצע שנת 2015.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully