וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו EOLAB: ליטר בנזין בכל 100 ק"מ

רנו תעלה לבמות צרפת את הקליאו העתידית, עם צריכת דלק של ליטר אחד בכל 100 קילומטרים. "שני מקורות כוח במחיר של מכונית אחת"

רנו קליאו EOLAB. אתר יצרן
רנו EOLAB. העתיד של סגמנט הסופר מיני/אתר יצרן

רנו הכריזה אמש (שלישי) על המכונית שתירש את הקליאו בסגמנט הסופר מיני, בערך בעוד "10 שנים", כך לפי פרסומי היצרנית מצרפת. פרק הזמן הארוך הזה יאפשר לחברה להבשיל טכנולוגיה אקולוגית שנמצאת בחיתוליה, ואוצרת חסכון דרמטי במשאבי האנרגיה של המכוניות באמצעות שימוש בחומרי גלם קלים, מערכת הנעה קומפקטית ושינויים אירודינמיים.

רנו הכתירה המיזם EOLAB שנגזר משמו של אל הרוח מהמיתולוגיה היוונית, ולפחות בתערוכת צרפת, תהיינה שתי מכוניות שתייצגנה הן את קו העיצוב המסתמן והן את הרפטואר הטכנולוגי שרנו מקדמת לקראת "עתיד ירוק ובטוח".ה-EOLAB מתהדרת בלא פחות מ-100 חידושים משמעותיים, ומלבד הפחתה של 280 קילוגרמים לערך מהקליאו הנוכחית, הופחת מקדם הגרר שלה ב-30% ביחס לדגם הקיים. היא עוטה תרכובות מגוונות, בהן תקרת מגנזיום, אלומיניום, זגוגיות קלות, דיפוני פנים פלסטיקיים עם בועות אוויר, מושבים קלים, צמיגים שמשקלם נמוך ב-15%, בלמים קלים יותר ב-14.5 ק"ג ועוד.

בחזית ה-EOLAB, מנוע היברידי קטן נפח. זה משלב יחידת בנזין קומפקטית בנפח 1.0 ל' 3 צילינדרים (75 כ"ס) מחוברת למנוע חשמלי (64 כ"ס). התפוקה המשולבת ההיברידית נעה בגזרת ה-120 כ"ס, בעוד את הכוח לגלגלים הקדמיים מעבירה תיבת הילוכים רציפה עם חלוקת כוח ממחושבת: שני ההילוכים הראשונים משודכים למנוע החשמלי, בעוד ההילוך השלישי מחובר למנוע הבערה. אמצעים אלו, יחלצו צריכת דלק ממוצעת של ליטר בנזין אחד בכל 100 קילומטרים, לא מעט בזכות סוללות לית'יום איון להן טווח נסיעה של כ-66 קילומטרים בין טעינות. מלבד זאת, הותקנה מערכת מתלים מסתגלת לתנאי הדרך, מדפים אקטיביים (שיפור זרימת האוויר למנוע), מערכת פליטה מרכזית ועוד. את ההאצה ל-100 קמ"ש תסיים ב-9 שניות.

בחלל הפנים ימצא סידור הושבה לארבעה אנשים, עם ספסל אחורי משותף שנראה מעט צפוף לפי התמונות. הקונסולה מינימליסטית וחפה מקישוטים מיותרים, וכוללת במרכזה מסך מגע 11 אינטש על בסיס טאבלט רגיל בטכנולוגיה עכשווית, שלפי שעה מקרין את בקרת ה-R לינק של רנו לטובת מבקרי התערוכה.

רנו EOLAB. אתר יצרן
רנו EOLAB/אתר יצרן

ה-EOLAB היא חלון לפיתוחים שחלקם עתידים להופיע על הכבישים לקראת שנת 2020. ברנו רואים במכונית הראווה לעיל סנונית ראשונה לקראת דגם עממי שיחזיר בממוצע כ-50 ק"מ לליטר ויתחרה בפיג'ו הייבריד-אייר. בתוך כך, מבטיחים בחברה מחיר נגיש, כפי שמסביר זאת ראש מחלקת הפיתוח ז'אן פייר פוקה: "הפתרונות ב-EOLAB הרבה יותר מתאימים למכונית קומפקטית שתכנס לייצור בהיקפים גדולים. היא גם לא תהיה יקרה. המטרה שלנו היא לייצר שני מקורות כוח במחיר של מכונית אחת".

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully