וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: הקדילאק של אוויטה

הקדילאק המפוארת מ-1951 שירתה את אווה פרון ובעלה בשנות ה-50. תעלה לבמה בסכום התחלתי של 200 אלף לירות שטרלינג

קדילאק 1951, אויטה. אתר יצרן
הקדילאק המלכותית של אווה פרון, "אוויטה"/אתר יצרן

הרבה מכוניות נודדות למכירות פומביות בבריטניה, אבל לא כל יום פוגשים באוצר תרבותי. הקדילאק המפוארת של אווה פרון "אוויטה" ובעלה, נשיא ארגנטינה חואן פרון מוצעת במכירה פומבית ב-4 בספטמבר בסילברסטון, בסכום התחלתי של 200 אלף לירות שטרלינג, כאשר התחזית היא שהמארגנים יסחטו גם סכומים גבוהים בהרבה, מעבר ל-300 אלף לירות שטרלינג (קרוב ל-1.8 מיליון שקלים).

הקדילאק "לימוזין" של משפחת פרון אוחסנה במשך שנים ארוכות במוזיאון לשימור מסורת ותרבות בבואנוס אייריס, ולא ברור מדוע החליטו במוזיאון לשלוח אותה למכירה פומבית דווקא באי הממלכה, כפי שמסביר מנכ"ל האירוע ניק וויל: "זה נדיר שמכונית כזו מגיעה אלינו ואנחנו גאים לקבל אותה לידינו. יש לה חיבור ישיר לכמה מהאירועים ההיסטורים המשמעותיים של המאה הקודמת".

אווה פרון, או בשמה המלא: מריה אווה דוארטה דה פרון, התפרסמה בשנות ה-40 כפעילה כריזמטית למען מעמד הפועלים בארגנטינה והייתה לדמות נערצת. היא תרמה רבות לעניים, פעלה במישורי הרווחה והבריאות, נפגשה עם אישים בכירים וקיצוניים שעמדו בראשי מדינות בהם פשיסטים ורודנים בניסיון לערער על מעמדם, וניהלה מאבקים למען זכויות נשים. היא נפטרה ב-1952 ממחלת הסרטן בגיל 33 בלבד ובמותה הוכרז יום אבל לאומי. מדונה גילמה את דמותה בסרט (מחזמר) אודותיה בסוף שנות ה-90 בשם "אוויטה".

סדרת הקדילאק לימוזין הוצגה ב-1950 תחת הקידוד סדרה 70, והיא פותחה בדטרויט כרכב פאר עם כורסאות ישיבה מהודרות. היא שקלה כ-2.8 טון, בסיס הגלגלים שלה נמתח כמעט ל-4 מ', אורכה כ-6 מ', ובחזיתה מנוע 5.4 ל' מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית 4 או 3 מהירויות (מותנה במחיר). חלונות חשמליים היו סטנדרטיים.

"זוהי הזדמנות חד פעמית לרכוש מכונית שלא רואים כל יום. אנחנו מעריכים שתהיה כאן התעניינות בינלאומית נרחבת", מסכם וויל.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully