וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לריקשות: המכונית הזולה בעולם בהודו

שי אילן

10.1.2008 / 12:54

חברת "טאטא מוטורס" חשפה היום את המכונית הזעירה מתוצרתה. עלותה: 2,500 דולר בלבד. אלפי רוכבי קטנועים ממתינים לשדרוג

כעשרים שנים אחרי העלמות ה'כרמל דוכס האגדית', חברת הרכב "טאטא מוטורס" ההודית משיקה היום את המכונית הזולה ביותר בעולם. מיליוני נהגי ריקשות, רוכבי אופניים ושאר אנשים שידם אינה משגת בעולם השלישי יוכלו כעת לשנות את הרגלי הניידות שלהם, תמורת 2,500 דולר. המכונית תוצע למכירה בהמשך השנה.

המחיר בתוספת מסים עשוי להיות מעט יותר גבוה, אבל מחירה עדיין יגיע למחצית מזה של המכונית הזולה ביותר כיום, מתוצרת סוזוקי. "אני רוצה להבטיח לכל מבקרינו שהמכונית שתיכננו עומדת בכל הסטנדרטים הבטיחותיים והסביבתיים הנהוגים בעולם", אמר רטאן טאטא, יו"ר החברה. הוא חשף את המכונית הזעירה, בעלת ארבעה מושבים בתערוכה בניו דלהי. בינתיים היא נקראת "מכונית העם".

מאות בני אדם הצטופפו בקהל כדי לראות את המכונית שתוכננה כדי לשמש פתרון לאלפי בני אדם הנוהגים להרכיב שלושה וארבעה בני אדם על קטנועים. "זהו חלום שהתגשם", אמר אשוק סינג, שוטר מניו דלהי והוסיף: "אני מחכה לקנות אותה. אישתי מאוד תשמח".

מנועה של המכונית נמצא מאחור והיא צורכת 20 ק"מ לליטר. החברה תייצר בתחילה 250 אלף מכוניות, והיא מקווה בסופו של דבר לייצר מיליון יחידות בשנה. היוזמה של טאטא גרמה לכמה חברות להתחיל לפתח מכוניות דומות. פורד מתכוונת לייצר בהודו מכונית בעלות 3,000 דולר בעוד שנתיים. גם פולקסווגן, טויוטה, פיאט והונדה מתכוונות לקפוץ על העגלה. חברת טאטא אמרה שהיא תשווק את המכונית בתחילה בהודו, ובעתיד היא תייצא אותה לאפריקה, דרום אמריקה ודרום מזרח אסיה.

  • עוד באותו נושא:
  • טאטא
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully