וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי נתן לך רישיון?

ירון אדרי

7.3.2008 / 13:01

מי נוהג טוב יותר, גברים או נשים? מחקר שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חושף נתונים מפתיעים

גברים שימו לב. מספר הנשים בישראל עומד על 3.6 מיליון, 51% מאוכלוסיית המדינה, מה שאומר שאנחנו במיעוט. מתוכן, רק ל-1.2 מיליון יש רישיון נהיגה, 40% מכלל בעלי הרשיונות בישראל. סביר להניח שברגע זה חלקכם מבסוטים מהעניין, אך האם הנשים באמת כל כך גרועות בנהיגה או שמא מדובר בסטיגמה? מחקר שפורסם השבוע על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מנסה לשים סוף לקושיה.

בשנת 2007 גבה הקטל בכבישים 433 קורבנות, ירידה של 6% לעומת 2006. הפרדה למגדרים מלמדת כי 327 מההרוגים הם גברים ו-106 נשים. בהשוואה ל-2006, בשנה שעברה חלה עלייה של 3% בקרב הגברים ואילו בקרב הנשים חלה ירידה של 18%. בסיכום כללי, 24% מהרוגי השנה שעברה הן נשים לעומת 29% ב-2006. אלא שאלה הם נתונים כלליים ובמיקוד לנהגים ההבדלים מוחשיים הרבה יותר – 10% בלבד הן נשים. כאן מגיע הסקר למסקנת ביניים סטטיסטית לפיה בטווח של 9 שנים, לגבר סיכוי הגבוה פי 3.5 מאישה להיהרג כנהג על הכביש.

בשלב זה עולה בראשכם בוודאי הטענה כי הסיבה לכך היא מיעוטן של נשים על הכביש. ואכן, מתצפיות שנערכו בזמן אמת נמצא כי רק 20 עד 30 אחוזים מאוחזי ההגה הן נשים. אז אם הנשים אינן על הכביש, כנראה שהן על המדרכה. גם בקרב הולכי הרגל מצא הסקר כי הגברים נמצאים בסיכון גבוה יותר. ממוצע חמש השנים האחרונות חושף כי מדיי שנה נהרגים 97 הולכי רגל גברים לעומת 61 נשים. ב-2007, שליש מההרוגים היו נשים. בדיקה מעמיקה יותר הכוללת חלוקה ל-7 קבוצות גיל, מחזקת את המספרים כשבכל עמודה, פרט לאחת, גבוה יותר מספרם של הגברים. המקום היחיד בו מתהפכת המגמה היא בקבוצת הגיל האחרונה של 65 ומעלה, אבל לאור המחקר עד עכשיו, לא רבים הם הגברים שזוכים להגיע לכך.

מסקנת המחקר כעת ברורה. בכל רגע נתון, נשים מסתכנות פחות מגברים ולכן עדיף לתת את המפתחות לזוגתך. ועוד משהו, בפעם הבאה שאתה צועק לזאת שלידך שמקומה במטבח, כדאי מאוד שלא תסיט את המבט מהכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully