וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיה סולרית

ירון אדרי

18.5.2008 / 8:13

אודי ממשיכים לתת את אמונם במנועי הדיזל. מנוע ה-'A3 קלאבספורט קוואטרו TDI' הופך את הסולר לסם התאוצה

מתקפת הדיזל של אודי ממשיכה. אחרי שכבר הציגה את ה-R8 וה-Q7 בגרסאות קונספט בעלות מנוע V12 TDI ולו 500 כ"ס ו-102 קג"מ, חושפת היצרנית מגרמניה את הצעד הבא שלה עם לוגמי הסולר. לביצוע המשימה, נבחרה המכונית הקומפקטית שרק בחודש האחרון עברה מקצה מתיחת פנים.

העיצוב של ה-'A3 קלאבספורט קוואטרו TDI' לא משאיר מקום לפשרות והיא נראית אגרסיבית למדיי. בולטים בעיקר הגריל והפגוש בחזית וצמד הלועות מאחור שכלל לא רומזים על הגזים הנפלטים דרכם. בקצה הגג, הותאמה כנף שנלקחה היישר ממכונית המירוץ המתחרה בסבב ה-DTM וחישוקי 20 אינטש קלילים מאכלסים את ארבע פינות המרכב.

ועם עיצוב שכזה, צריך יחידת כוח שלא תבייש וכאן מציגה אודי את הדור הבא של מנועי הטורבו דיזל TDI. מארבעה צילינדרים ונפח של 2.0 ליטר, הצליחו באודי להפיק 224 כ"ס ו-45.9 קג"מ. אלה מספיקים בכדי להציג תאוצה של 6.6 שניות ל-100 ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. הכוח עובר דרך תיבת שישה הילוכים ידנית, ומחולק באמצעות הנעת הקוואטרו לארבעת הגלגלים. בכדי לעצור את המומנט המתפרץ, מצויידת המכונית בברקסים קראמיים וקאליפרים 6 בוכנות בציר הקדמי.

הספורטיביות שבדיזל

עיצוב ספורטיבי ומנוע שכזה, חייבים לקבל גיבוי דינמי ועל הקלאבספורט יכול לשלוט הנהג מתא הנוסעים כשהוא ספון במושב הספורטיבי מוקף בעור ואלומיניום. בלחיצת כפתור אחת, משתנות תגובות הדוושה, חדות ההיגוי, מעורבות בקרת היציבות ואפילו הסאונד הבוקע ממערכת הפליטה. מערכת המתלים המגנטית המתכווננת, כמו זאת שיש ל-R8, תדאג להקשיח את הבולמים בכניסה לכביש המפותל.

טכנולוגית הדיזל של אודי, הופכת עם השנים לגורם מרכזי במכוניות הספורט שלה. מכונית המירוץ R10 ניצחה כבר לא מעט מירוצים ואפילו ה-TT קיבלה לראשונה מנוע TDI. ה-'A3 קלאבספורט קוואטרו' היא אמנם מכונית תצוגה, אך המנוע החדש שלה יכול ללא כל בעיה להחליף את מנוע ה-2.0 ליטר בנזין של הקבוצה. איזה מהם אתם הייתם מעדיפים?

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully