וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנועיר

ערן טננבאום

25.7.2008 / 9:06

ישירות מאולם התצוגה של חברת הונדה, קבלו את ה'ניו-ליד'. הוא חזק, עמיד, חדש ויפה יותר! השאלה היא כמובן, בהשוואה למה...

אז מה הקטע? למה לקחו קטנוע שנקרא 'ליד', והוסיפו את המילה 'ניו' (חדש) לפניו? התשובה לכך די פשוטה - זהו דגם חדש לשנת 2008 אשר מחליף את דגם ה'ליד' המיושן, אותו הכרנו עד כה. בעולם הם נקראים באותו השם, אבל היות ומדובר בשני דגמים כל כך שונים מכל הבחינות, אנחנו נאלצים להסכים כי המילה 'חדש', אכן מתבקשת פה.

מה קורה בויזואל

כמו שאתם רואים לבד, הכלי ניחן במידות קטנות משהו, שקצת משוות לו מראה צעצועי. אולי לא ברמה שהייתם מתבלבלים ומנסים להושיב עליו ילדים בגן בעוד אתם מחפשים את המקום לשלשל לתוכו מטבע של שקל ולקוות שהוא יתנועע מספיק זמן בשביל שהילד יהיה מרוצה, אבל עדיין קטן.

הוא מצויד במראה עכשווי, עם בלם דיסק מלפנים, מערכת בלימה משולבת, הזרקת דלק ואף מתלה קדמי טלסקופי (בדגם הקודם היה מתלה מיושן, מסוג שהייתם מצפים למצוא בשוק הפשפשים ליד ראשי חץ אינדיאניים, ושאר ממצאים ארכיאולוגיים). בנוסף לאלו, הוא מצויד בתא אחסון ענק שיכיל קסדה ומעיל בלי בעיה, סבל מקורי ואף תא קטן בחופה הקדמית.

יאללה, יושבים וקדימה

למרות הממדים הקטנים, הכלי לא צפוף מאוד. עם זאת, רוכבים גבוהים יגלו שהם צריכים להוציא ברך לפני שהם מנסים לסובב את הכידון. זה נכון שעל אופנועים מקובל 'להוציא ברך' בסיבובים, אבל אני די בטוח שלא עושים את זה בשביל שהכידון לא יתקע בהן. למעט העובדה הקצת מעצבנת הזו, המושב די נוח, מדרס הרגליים סבבה, ורוכבים נמוכים ישמחו לראות עד כמה קרובה הרצפה, ואיך הם מגיעים אליה עם שתי הרגלים בלי בעיה.

כשמתחילים לנסוע, תחושה הראשונית שחווים היא - ההפתעה. זו האחרונה מגיעה מכיוון המנוע, אשר עם קירור המים, ההזרקה הממוחשבת ו-9 כוחות הסוס הצנועים שהוא מייצר מצליח לגרום לרוכב לחייך. בכמה מטרים הראשונים ממש חשבתי לעצמי: "... זהו?! רק 9 סוסים?! זו בטח טעות! מה האכילו אותם לעזאזל?! שמישהו ישלח אותם להשתתף 'בפוליגרף', אין מצב שהם לא על סטרואידים...!". אל תבינו לא נכון, זה לא שתחוו איתו תאוצה שתדביק לכם את הבטן לגב ותגרום לכם להצטער שלא אכלתם פרנץ'-טוסט אחד פחות, אבל עדיין מפתיע מאוד לטובה.

יחידת ההנעה המדוברת (108 סמ"ק בלבד, אם תהייתם), מושכת את הכלי למהירות סבירה של 80 קמ"ש בקירוב, ודי. ה'ניו-ליד' הוא לא קטנוע שמיועד לעזוב את הרחובות הסואנים והצפופים של העיר. זה בא לידי ביטוי במהירות המרבית הנמוכה יחסית, אבל יותר מכך, בחוסר היציבות שלו במהירות הזו. מי שמתכנן לרכב על ההונדה המדובר באופן קבוע במהירות העולה על 65 קמ"ש, מוטב שיחפש משהו אחר. הכלי הזה בנוי לתאוצות והשתחלויות, בלימות תזזיתיות ושינויי כיוון מהירים. גמיעת מרחקים בקווים ישרים עם מצערת פתוחה, זה לא הצד החזק שלו בכלל.

במקביל ליחידת המנוע הנעימה, נציין לטובה גם את הבלמים. הכלי מגיע עם מערכת בלימה משולבת האופיינית לקטנוע החברה, וגם במקרה של ה'ליד' המדובר, היא עובדת מעולה. מאוד מתאימה לרוכבים לא מנוסים, שיצטרכו להיות תלושים מהמציאות או משוללים כל תחושה בכפות הידיים, בשביל להגיע למצב בו הם נועלים את הגלגלים כתוצאה מבלימה לא נכונה.

קונים או לא?

מי שקורה את המפה נכון (ולמי שלא, נספר בעצמנו), מבין כי ה'ליד' המדובר הוא שחקן סופר חשוב במערך הכלים של הונדה. הוא אחד הכלים הזולים של החברה (עם תג מחיר העומד על 16,390 ש"ח, ומחיר מבצע שישאיר אתכם עם די הרבה עודף ממנו), ולדעתנו, הולך להיות אחד הפופולאריים. זה פשוט כלי טוב. הוא אמנם לא נקי ממגרעות, ולא היינו מתנגדים שיהיה יציב יותר ותזזיתי פחות, אבל מי שהמאפיינים האישיים שלו זהים לאלו של הכלי - כלומר קטן מידות ועם חיבה יתרה לסיבובים בעיר - יהיה מבסוט ממנו מאוד.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully