וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצובישי פורשת מהדקאר

ירון אדרי

4.2.2009 / 13:17

המשבר הכלכלי מגיע גם לחטיבת המירוצים של מיצובישי, שהופכת ליצרנית היפנית החמישית שפורשת ממירוצים

מיצובישי היא היצרנית היפנית החמישית המודיעה על פרישה מעולם המירוצים. ההודעה המפתיעה מגיעה בסמוך לפרסום הצפי להפסד שנתי בגובה 60 מיליארד ין (2.73 מיליארד שקל), והפחתה של 30 אחוזים בהוצאות החברה השנתיות. עד להודעה חדשה, מיצובישי לא תשתתף במירוץ הדקאר, וכמו כן מירוצי הקרוס קאונטרי האחרים.

בשנים האחרונות שלטה מיצובישי במירוץ הראלי המפרך בעולם הנערך מדיי חודש ינואר. מתוך 26 מירוצים בהן השתתפה, הוכתרה הקבוצה כאלופת הדקאר 12 פעמים. 7 אליפויות הושגו ברציפות בין השנים 2001 ל-2008. כמו כן, היתה הקבוצה דומיננטית במירוצי הקרוס קאונטרי כמו 'באחה איטליה', 'באחה פורטוגל' ועוד.

גם למירוץ שנערך בחודש שעבר בארגנטינה וצ'ילה הגיעה מיצובישי עם תקוות רבות, ובעיקר לאחר החלפת מנוע הבנזין במנוע טורבו דיזל חזק וחסכוני. אולם זה לא גילה אמינות רבה, ומתוך 4 מכוניות ה'רייסינג לאנסר' החדשות שרדה אחת בלבד. בתום 14 ימי המירוץ, השיגה הקבוצה נצחון סטייג' בודד וזאת אחרי שיריבתה העיקרית פולקסווגן כבר הוכתרה תיאורטית לאלופה.

וכמו באליפות ה-WRC, פרישת מיצובישי מותירה את ההתמודדות בדקאר ליצרניות האירופיות. פרט לפולקסווגן, מי שהראתה דומיננטיות במירוץ האחרון היא קבוצת ב.מ.וו כך שיתכן והעתיד יפתח קרב אגו חדש בין שתי היצרניות הגדולות מגרמניה. עבור הדקאר, מדובר כמובן על מכה קשה ובעיקר כשאת המקום שהתפנה ספק אם תיקח יצרנית אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully