וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה חייב למשפחה?

4.3.2009 / 17:15

פיג'ו רוצה לנגוס בנתח השוק של רנו סניק עם ה-3008. אלא שבדרך, היא גם תפריע לאחות מבית סיטרואן פיקאסו

קובי ליאני

צילום ועריכה: קובי ליאני

אם נסקור את השנה האחרונה, הרבה חידושים לא עשו את דרכם לאולמות המכירה של פיג'ו. יתרה מכך, השוואה ישירה בינה לבין סיטרואן ורנו – האחרונה חשפה אמש לא פחות משבע מכוניות חדשות - מצעידות את האריה בשאגה חלושה בין מתחריו. תקוות גדולות כנראה אינן מונחות על כתפי ה-3008, נוכח העובדה שמדובר בקפיצת ראש אל תוך משפחה הנשלטת ביד רמה על ידי סיטרואן פיקאסו האחות, ורנו סניק.

גם כאשר חשפה פיג'ו את ה-3008 פרולוג בתערוכת פריס, פרטיו עוד נותרו עלומים. מרב הדגש הוסט לעברה של הטכנולוגיה החדשה, המכליאה בין הנעה לכל הגלגלים ומערכת היברידית (דיזל ומנוע חשמלי) שתמצא את דרכה לאי אילו מכוניות היצרן בעתיד הרחוק. כשפרטיו המלאים צפו על פני השטח, פיג'ו מיתנה את התחזיות וגילתה כי מדובר, כמו במקרה של הסניק למשל, ב-308 תמירה המנצלת את חטיבות הכוח של המשפחתית כמעט במלואן.

בתחומי תא המנוע של ה-3008, נוכל למצוא שתי יחידות כוח בנזיניות בנפח 1.6 ובהספק של 120 או 150 כ"ס בגרסת הטורבו. אגף הדיזל יכלול מנוע בפנח 1.6 ל' לו 110 כ"ס, ו-2.0 ל' החובק 163 סוסים. לאלה משודכות תיבות ידניות ואוטומטיות בנות חמישה ושישה הילוכים בהתאמה. יחידה היברידית כפי שהובטח, תגיע כנראה בעוד כשנתיים, תלוי במצב בכלכלי.

גודלה, ובעיקר רוחבה המתייצב על 183 סנטימטרים ובסיס גלגלים של 2.63 מטרים, מזכה אותה בחלל מרווח, חמישה מושבים עם חיץ מרפקים נאות, ותא מטען לו שלושה מצבי קיפול. הצלחתה של ה-3008 תלויה רבות בפן היצירתי של מחלקת השיווק של פיג'ו, ולאו דווקא ביכולותיה. במקביל לפיקאסו וסניק הוותיקות, היא תצטרך לעבוד קשה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully