וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט מציגה: יעילות אירופית

ירון אדרי

6.3.2009 / 16:03

אקסאו סטיישן ומתיחת פנים למשפחת האלתיאה והלאון, אלה הבשורות האחרונות של סיאט מז'נבה. מעט ובטוח?

קובי ליאני

צילום ועריכה: קובי ליאני

בשורות משמעותיות לעולם הרחב לא הציגה סיאט בתערוכת ז'נבה. אחרי השנה האחרונה בה עיקר תשומת הלב הופנתה לאיביזה החדשה, מתפנים הספרדים לטפל בשאר ההיצע. נכון, חדשות של ממש לא הצלחנו למצוא במתחם סיאט, אבל כמו אצל כל היצרניות יש תקוות והרבה.

בעוד המשפחתית הגדולה אקסאו מתכוננת לפגישה עם השוק, משיקה סיאט גם את גרסת הסטיישן שהרי בלעדיה קשה יהיה להציג תמהיל מוצרים הולם לצרכן האירופי. פרט לתוספת הנפח הברורה באזור הישבן, תתהדר המכונית באופציה לשישה מנועים - שלושה בנזין ושלושה דיזל – בהספקים הנעים בין 102 ל-200 כ"ס. מנוע V6, ואולי גם מיתוג ספורטיבי כמו האחות החורגת סקודה אוקטביה RS, ישתלבו כנראה בעתיד. לנו אגב, אין מה לחכות. היבואנית 'צ'מפיון מוטורס' אינה מתכוונת להביא את הסטיישן לישראל.

לא חדשות, אבל כן מחודשות, הן הלאון ומשפחת האלתיאה. מתיחת הפנים מעניקה לדגמים עוד שנים מספר של לגיטימיות בשוק, בטרם תוצגנה המחליפות. עיקר השינויים הוויזואליים כוללים חזית משודרגת בגריל חדש, יחידות תאורה מוגדלות וכך גם הפגושים. עוד עודכנה השמשה האחורית לטובת שדה ראייה משופר לאחור. תא הנוסעים גם הוא זכה לשינויים הכוללים שדרוג לדשבורד ולקונסולה המרכזית כמו גם שימוש בחומרי דיפון איכותיים יותר.

עשרה מנועים תציע סיאט לדגמים הללו, 5 בנזין ו-5 טורבו דיזל החל מ-85 כ"ס ועד 211 כ"ס. עוד במפרט הטכני מערכת XDS אשר יחד עם מערכת בקרת היציבות, תשמש כמעיין דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. השיווק אצלנו, במאי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully