וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגוואי – הדור הבא?

11.4.2009 / 9:04

במקום למרר בבכי על בנזין שנשפך, GM משתפת פעולה עם 'סגוואי' בהפעלת כלי אורבני דו מושבי ניסיוני חדש – 'פומה'

קשה למצוא בתקופתנו גוף בין אם פרטי או מוסדי, שמתנגד לחיסול זיהום האוויר והדוחק העירוני. אפילו ג'נרל מוטורס החליפה את ההתמכרות החולנית שלה לטיפה השחורה בזרם החשמל מהתקע. והנה, היא עושה עוד צעד מפתיע, למרות הקשיים, למרות הפוליטיקה, ולמרות שאף אחד כבר לא מאמין בה יותר; בשיתוף פעולה מיוחד עם חברת 'סגוואי', שהחדירה לרחובות המטרופולין אלטרנטיבה לניידות על גלגלים, היא מפתחת עימה כלי דו-גלגלי ניסיוני ומתקדם, שיהווה המשך משוכלל לסגוואי המקורי.

למרות היותו בשלבים מקדמיים של פיתוח, כמו גם הכינוי הזמני – P.U.M.A - Personal Urban Mobility and Accessibility, מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדור הקודם. לשימושו של הנהג, נכללות סוללות ליתיום יון, שני מנועים חשמליים המוצמדים לגלגלים, מערכת ניהול חשמל חכמה, וממשקים אלחוטיים מגוונים למיני גאדג'טים. אבל מה שבאמת חשוב לנו - הרוכבים, הם ביצועיו של הכלי, וכושר נשיאתו; עם שני אנשים הספונים במושב – זה לצד זה, ניתן להגיע עמו לטווח של 56 ק"מ בין טעינות ולמהירות של 56 קמ"ש.

מבחוץ, ממש מעל היושבים, מגנה כיפת זכוכית מחוסמת, ומאחור, גלגלי עזר למקרה איבוד היציבות נרתמים למקרה צרה. אפילו החישוקים נעשו בטעם טוב – עדיין לא תוצרת BBS, אבל מי יודע מה יקרה אחרי שייגמרו כל הניסויים. אמנם, אין זה השפן בכובע של גנ'רל מוטורס, אבל בהחלט נראה כי מישהו שם יותר מקשוב למצוקות העירוניות הגוברות מסביב לעולם. בינתיים, אנחנו בישראל נסתפק בסגוואי המוכר, רק לאחד, עם מהירות מוגבלת, ותג מחיר הנע באיזור ה-28 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully