וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על משתתפי מרוץ ראלי

ירון אדרי

24.4.2009 / 21:25

עוד אירוע ספורט מוטורי שאורגן למופת, בוטל על ידי משטרת ישראל שאף פתחה בחקירה כנגד המשתתפים. עד מתי?

בזמן שבארגנטינה מתקיים הסבב החמישי של אליפות העולם בראלי, סמוך לקיבות בית קמה ניסתה עמותת נהגי המירוץ 'IRDA' להוציא לפועל עוד אירוע במסגרת האליפות השנתית של ליגת הראלי ספרינט של ישראל. אלא שמייד לאחר שסיימו המארגנים לחלק גביעי הוקרה לאנשיה התורמים בהתנדבות מזמנם למיסוד הספורט בישראל, הגיעה המשטרה וסגרה את החגיגה.

ממה שנראה בשטח, ניידת סיור של תחנת המשטרה ברהט הגיעה בעקבות תלונה שהוגשה על ידי אנשי הקיבוץ. אולם שיחה שנערכה בין המתלוננים למארגני המירוץ, כמעט והביאה להסדרת העניין באופן שירצה את כולם. אלא שקצין אגף התנועה במחוז דרום מיכה אבוקסיס, שגם הוא הגיע למקום, הורה לעכב את הנהגים ורכביהם לחקירה. עוד הגיע בוחן תנועה בכדי לבדוק את תקינות כלי הרכב, למרות שמדובר בכלים תחרותיים שאינם מיועדים לשימוש תחבורתי. באין מספרי רישוי למכוניות, אף הועלתה ההשערה כי מדובר במכוניות גנובות.

בשונה מפשיטת משטרה שנערכה לפני כשלוש שנים גם היא באזור, הפעם לא דובר על מבצע מאורגן. אותה תפיסה אגב, הסתיימה בקול ענות חלושה מצידה של המשטרה שסגרה את כל התיקים שנפתחו כנגד הנהגים, וכלי הרכב שהוחרמו הוחזרו לבעליהם.

בחו"ל ספורט, כאן עדיין עבריינים

חוק הנהיגה הספורטיבית אמנם אושר על ידי הכנסת ב-2005, אלא שמירוצים עדיין נחשבים בישראל כדבר אסור למרות שהוקם עבורם גוף ממשלתי רשמי בתוך רשות הספורט. לנהגים נסיון מקצועי גם מעבר לים, ורכבי המירוץ בנויים על פי תקנות התאחדויות המירוצים הבין לאומיות וכוללים את כל אמצעי הבטיחות הנחוצים אשר עולים אלפי שקלים. אל שטח התחרות מגיעים רכבי המירוץ על נגררים, ואינם משמשים לנסיעה בכבישים ציבוריים.

האירוע מלמד כי רשויות המדינה עדיין אינן ערוכות לקיומם של מירוצים, למרות העובדה כי בכל מדינות העולם הם זוכים להצלחה כבר עשרות רבות של שנים. מספר נהגים שהגיעו במטרה לעסוק בספורט מקצועני, נלקחו לתחנת המשטרה ברהט שם נפתחה נגדם חקירה ואף הוחרמו ארבע מכוניות.

אלא שגם העתיד לא מבשר טובות לחובבי הספורט המוטורי שמייחלים למירוצים בישראל. ארבע שנים מאז נחקק החוק, ורק חמש מתוך 13 תקנות הדרושות לקיומו אושרו על ידי המדינה. זמן רב יעבור עד אשר תאושרנה התקנות הנותרות, אולם גם אז יתכן ולא תבוא הישועה. "גם לאחר קבלת כל האישורים, לא ניתן יהיה לקיים מירוצים כי אי אפשר לעמוד בפרמטרים שקבע לנו החוק". כך אומר לוואלה! רכב בכיר ברשות לנהיגה ספורטיבית. כדוגמה, הוא מביא לנו סעיף בחוק אשר מחייב קבלת אישורם של כל בעלי הקרקעות בשטחם יערכו מירוצים. "אתה מתאר לך מה יקרה כשמארגן מירוץ ירצה לערוך תחרות 'חוצה ישראל'? לכל דונם אדמה יש בעל בית אחר".

גם בסוף העשור הראשון של שנות האלפיים, מירוצים בישראל יהיו רק על מסך הטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully