וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: ב.מ.וו סדרה 5 GT

ירון אדרי

24.5.2009 / 10:46

איך תראה מכונית המשלבת את כל תפישות החיים של ב.מ.וו סדרה 7, X5 ו-X6? העיפו מבט בגרסת ה-GT של הסדרה 5

שש שנים לאחר הולדת דור ה-E60 של הסדרה 5, ב.מ.וו חושפת רשמית את הדור הבא, תחת מעטה גרסת ה-GT. זו נחשפה כמכונית תצוגה בתערוכת ז'נבה שהתקיימה בחודש מרץ 2009 וכעת הגיע הזמן להביט בדגם הייצור המוגמר.

מעבר לשם המשייך אותה לסדרה 5 ולעיצוב הדומה לצלליתה של ה-X6, ב.מ.וו מצהירה כי למכונית החדשה יש תא נוסעים יוקרתי כשל סדרה 7 ופונקציונאליות של X5. לפחות מבחינת המידות, יש אמת בדבריהם: אורכה עומד על 499.8 ס"מ וגבהה נמתח על פני 155.9 ס"מ - 7.1 ס"מ גבוהה יותר מהסדרה 7.

הסדרה 5 GT, היא מתנת הפרידה של המעצב השנוי במחלוקת כריס באנגל בטרם פרש מהחברה הבווארית והדמיון אל שאר מוצרי החברה בולט מאוד. את מראה הקופה משאילה ה-GT מה-X6, את החזית התוקפנית היא משחזרת מה-Z4 החדשה ואת תא הנוסעים היא לוקחת ישירות מהסדרה 7 כשריפודי עור למושבים, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים וגג פנורמי הם רק חלק מהאבזור הסטנדרטי. מאחור, אם תרצו, ניתן לבחור בין שלושה מושבים או שתי כורסאות מפוארות.

החידוש העיקרי בסדרה 5 GT מגיע מאחור, בעצם התקנת דלת חמישית לתא המטען בסדרה 5 שאינה סטיישן. את זו, כפי שנעשה בסקודה סופרב, ניתן לפתוח במלואה (יחד עם השמשה האחורית) או רק את דלת המטען הקטנה. כך או כך, נפחו של תא המטען עומד על 440 ליטרים או 1,700 עם קיפול המושבים.

טורבו בלבד, ושמונה הילוכים

ב.מ.וו מייעדת למכונית שלושה מנועים, שלושתם נעזרים במגדשי טורבו ולשלושתם משודכת תיבת ה-8 הילוכים האוטומטית החדשה. גרסת הבסיס תהיה דיזלית, בנפח 3.0 ל' מהם מופקים 245 כ"ס ו-55.1 קג"מ. 6.9 שניות הוא הזמן שידרש לה להאיץ ל-100 קמ"ש, כשהמהירות המרבית נושקת ל-240. מנוע זה יהיה החסכוני ביותר בהיצע, עם 15.4 ק"מ לליטר בממוצע כשמאחור מותירה מערכת הפליטה 173 גק"מ CO2.

נפח זהה במנוע הבנזין עם שני מגדשי טורבו שולח לגלגלים 306 כ"ס ו-40.8 קג"מ. כאן עומדים נתוני המהירות על 6.3 שניות ל-100, הגבלה ל-250 קמ"ש, וצריכת דלק של 11.2 ק"מ לליטר. שוחרי הסביבה פחות ישמחו לשמוע על 209 גק"מ CO2 בממוצע לכל קילומטר. ואם תלונות תישמענה כאן, חכו לגרסה הבכירה - מנוע V8 ו-4.4 ל' בנפח אחראיים ל-407 כ"ס ו-61.2 קג"מ, וצריכת הדלק הממוצעת היא 8.9 ק"מ לליטר מלווה ב-263 גק"מ. מי שפחות מתעניין בסביבה, ישמח להאיץ תוך 5.5 שניות ל-100 ועד ל-250 קמ"שים מוגבלים אלקטרונית.

תחום ההנאה מנהיגה לא נשכח, וב.מ.וו מציידת את המכונית במערכת ה'דרייב דיינמיק קונטרול' באמצעותה יכול הנהג לבחור בין ארבעה מאפייני נהיגה - נורמלי, נוחות, ספורט וספורט+. אלה גורמים לשינוי בתגובת דוושת בתאוצה, תיבת ההילוכים וחדות ההגה. מתחת לעיצוב שוכנים מתלי אוויר מגובים בעצמות עיצה כפולות מלפנים לטובת ההתנהגות הדינמית.

ב.מ.וו לא מפרטת יותר מידי על תחום הבטיחות, ורק מספרת על חיישני קירבה ב-360 מעלות ומצלמות רוורס הכוללות ניטור שטחים מתים בצידי המכונית. כל אלה כאופציה, יחד עם בקרת שיוט אקטיבית ומערכת ראיית לילה להתראה בפני הולכי רגל הנמצאים מלפנים. בקרות בלימה ויציבות גם הן ברשימה, ולבטח מספר רב של כריות אוויר.

לא כל אחד יחשוק ב-5 גראן טוריסמו, ולמעשה ב.מ.וו מייעדת אותה לשלושה סוגי לקוחות – מי שאוהב את רעיון ה-SUV אך לא את מאפייני הנהיגה שלהם, מי שרוצה את היוקרה והמרווח של סדרה 7 בעיצוב קופה לא שגרתי, וסתם מי שרוצה להיות שונה ופתוח לרעיונת חדשים. כל אחד מהם יאלץ להיפרד מ-45 אלף אירו לפחות, עת יחל השיווק בחודש אוקטובר. מיבואנית ב.מ.וו לישראל 'קמור', נמסר לוואלה! רכב כי המכונית לא תגיע לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully