וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM: מכרנו את האמר, לסינים?

2.6.2009 / 15:37

עדכון: בהמשך להודעת פשיטת הרגל, מודיעה GM על מכירת מותג האמר לחברה סינית המתמחה בייצור כלי עבודה

בצילה של מערבולת כלכלית מודיעה היום (שלישי) ג'נרל מוטורס על מכירת מותג האמר, אולם בתחילה, מאנה לחשוף את פרטי הרוכש ואת רזי העסקה בין הצדדים. ההודעה אינה מגיעה כהפתעה לאיש לאחר פשיטת הרגל אמש, וכן מאחר בחודש אוגוסט האחרון, הצהירה החברה שהמותג אינו עומד בקנה אחד עם התחזיות הכלכליות וגורם למורת-רוח בקרב האזרחים הרואים בהאמר על שלל דגמיו כארמגדון סביבתי הלוקה בחוסר רגישות כלפי משאבי הכדור. מפתיע.

עדכון: הניו יורק טיימס חשף אמש את זהות החברה שעתידה לשים ידיה על מותג המאמר. זו עונה לשם סיצ'ואן טנזהונג, חברה סינית המתמחה בייצור כלי עבודה ומשאיות בשוק הסיני. אישור העסקה נמצא כעת בידי ממשלת סין, אשר על פי חוק היא זו שצריכה לאשר רכישות בינלאומיות במחיר העולה על 100 מיליון דולר. אמנם מחיר הרכישה טרם פורסם, אך על פי ההערכות, יהיה זה נמוך מ-500 מיליון דולר.

חילופי הידיים, כך מצהירים ב-GM, לא יביא לסגירת מפעלים האמונים על הרכבת כלי-הרכב של האמר, ו-3,000 מקומות התעסוקה תחת מותג האמר ישמרו בבטחה. בהמשך הדברים, מפרסמת GM כי במקביל למכירה הקרבה, הבעלים החדשים ימשכו מג'נרל מוטורס מידע טכני וחלפים מתכלים, עד לפרק זמן שאינו עולה על שנתיים. לעת עתה, דגמי ה-H3 וה-H3T ימשיכו לקרום עור ופלדה במפעלי שברבפורט עד שנת 2010 לפחות. בעתיד, ותחת הבעלים החדשים, יתכן ונראה דגם חדש ומוקטן יחסית העונה לשם H4.

במהלך השנה האחרונה, מותג האמר תפס מקום נכבד בסדר יומה של ג'נרל מוטורס. בתחילת חודש אפריל שלוש הצעות הוגשו לשולחנה לרכישת המותג, כאשר אחד מבית והשניים האחרים מעבר לים. בשנת 2008 נפלו מכירות האמר ב-51 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-27,845 כלי-רכב ברחבי ארה"ב.

ומה זה אומר על המותג בישראל? טרם התקבלה תגובת UMI, יבואנית האמר לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully