וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה סיטרואן C3 החדשה

ירון אדרי

29.6.2009 / 11:24

הסופר מיני הוותיקה והמצליחה של סיטרואן תוחלף בקרוב. השיווק באירופה יחל בחודש נובמבר, אצלנו בתחילת 2010

ה-C3 של סיטרואן היא הוותיקה מבין דגמי היצרנית כיום וכעת, אחרי שבשנתיים האחרונות התפנתה להציג דגמים חדשים (C5, C3 פיקאסו), מחודשים (C1, C4) ומלהיבים (GT, DS), הגיע הזמן להחליף גם אותה. הסופר מיני תוצג בתערכות פרנקפורט, לקראת שיווק שיחל בנובמבר הקרוב.

בפני ה-C3 עומדים חיים לא קלים. פרט למשבר הכלכלי, היא צריכה להתמודד עם המתחרות סיאט איביזה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה ואחרות שהדור החדש שלהן הוצג רק בשנה האחרונה. יחד איתן, ישנן מכוניות נוספות בסגמנט שהוצגו בשנה שעברה כך שה-C3 חייבת להעניק ערך מוסף. ואת זה טוענת סיטרואן שיש לה ואף דואגת להשתמש במונח "פיתוי" לא אחת בהודעתה לעיתונות.

קריצה למותגי הפרימיום

2 מיליון יחידות מכרה סיטרואן מהדור הקודם של ה-C3 ולדבריה, הנוסחה להצלחת הדגם החדש פשוטה – "כל מה שעשתה המכונית היוצאת טוב, נעשה טוב יותר". כבר ברמת העיצוב ניתן להבחין בשמירה על קווי המתאר של הדור היוצא, אותם שידרגה סיטרואן למראה העדכני שלה כשאת ההבדל המשמעותי ביותר עושה הגריל החדש מלפנים. עוד ניתן להבחין בשמשה הנמשכת אל הגג מעל ראשי היושבים מלפנים, אשר אמורה להעניק תחושת מרחב. אלמנט זה שהוצג לראשונה ב-C4 פיקאסו, ממשיך את מסורת החדשנות שחקק המייסד אנדריי סיטרואן.

בתא הנוסעים שעוצב כולו מחדש, עושה סיטרואן שימוש בחומרי דיפון איכותיים עם קריצה למותגי הפרימיום ואליהם היא מוסיפה מפרט טכנולוגי עשיר שיאכלס בעיקר את הדגמים היותר מאובזרים. המטרה כאן היא לבטח פולקסווגן, ממנה מנסה כבר שנים קונצרן PSA (פיג'ו סיטרואן) לקחת את שרביט "קובעת הרף". סיטרואן מציינת כי המכונית גם מרווחת דייה בכדי לשמש כרכב העיקרי למשפחה וזאת למרות שעם אורך ורוחב של 394 ו-171 ס"מ בהתאמה, היא לא מהגדולות בסגמנט. למרות כל השינויים לעומת הדור הקודם, משקלה של ה-C3 החדשה לא צמח.

נקודה חשובה בימינו היא איכות הסביבה וכבר עם השקתה תציע סיטרואן גרסת דיזל שתפיק 99 גק"מ CO2 בלבד, נמוכה מלא מעט מתחרות הנושאות את הדגל הירוק. בשנת 2011, יושק דור חדש של מנועי דיזל 3 צילינדרים אליהם תשודכנה תיבות חמישה או שישה הילוכים רובוטיות ופליטת ה-CO2 תרד לכדי 90 גק"מ. לצד גרסאות אלה ניתן יהיה למצוא את שאר מנועי הקונצרן המשמשים אותו כיום.

ה-C3 תוצג כאמור בתערוכת פרנקפורט לקראת תחילת שיווקה בחודש נובמבר השנה. גם אלינו היא צפויה להגיע ולדברי היבואנית חברת דוד לובינסקי זה יקרה בתחילת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully