וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה מלאה לסדאן-קופה של אודי

ירון אדרי

16.7.2009 / 10:27

אודי מציגה את הפרטים המלאים על ה-A5 ספורטבק החדשה שלה. אלינו היא צפויה להגיע בחודש נובמבר

אחרי שחשפה טפח במקביל להפגנת כשרון הציור של מעצבה, מציגה אודי את הפרטים המלאים של ה-A5, מכונית הקופה-סדאן-סטיישן החדשה שלה. הכינוי החדש למרכב הוא לא המצאה שלנו, אלא של אודי שמדביקה למכונית את המונח "הטוב שבשלושת העולמות". עוד קודם כינתה אותה אודי "אלגנטיות כמו קופה, נוחה כמו סדאן ושימושית כמו סטיישן".

עד כה ידעה אודי לספר כי הבת החדשה לה מרכב 5 דלתות נשענת על פלטפורמת ה-A4, לא לפני שבסיס הגלגלים התארך בעוד 6 ס"מ לכדי 281 ס"מ התורמים לרגלי שני היושבים מאחור וכמו כן לתא המטען שנפחו 480 ליטרים (980 ליטרים עם קיפול המושבים). כעת אנו יכולים לספר על המידות המלאות – 471 ס"מ לגובה, 185 ס"מ לרוחב ו-139 ס"מ לגובה, קיזוז של 3.6 ס"מ מגובהה של ה-A4.

העיצוב נשען כמובן על זה של ה-A5, עם הדגשות מסויימות לבידולה של המכונית מאחיותיה במרכב הקופה והקבריולה. כך למשל, בחלקה האחורי עושה אודי מחווה לדגם ה-100 קופה S של 1969. עוד מאחור, בקצה העליון של השמשה, שוכנות להן 24 נורות לד היוצרות פס דק ואחיד בעת בלימה. ברמת הטעם האישי, המכונית תשווק ב-15 צבעים שונים.

ברמת האבזור, כבר בגרסת הבסיס עומד לזכות הספורטבק מפרט רווי באלקטרוניקה ועור ורשימת אופציות. כך למשל, יוכל הלקוח לבחור בין מספר בקרות דינמיות לבחירה בין נוחות לספורטיביות, תצורות שונות למושבים ועוד. ברמת הבטיחות, מערכת בקרת יציבות מתקדמת ושש כריות אוויר הן סטנדרט וישנה תוספת לשתי כריות צד נוספות לישובים מאחור. מערכת השמע כוללת 8 רמקולים בגרסת הבסיס או אופציה למערכת איכותית מבית 'באנג ואולופסן' לה 14 רמקולים.

אודי A5. אתר יצרן
אודי A5/אתר יצרן

שישה מנועים, שלוש תיבות הילוכים, שתי הנעות

שלושה מנועי דיזל ושלושה מנועי בנזין מהליין המוכר של הקונצרן יפיחו חיים בספורטבק, כולם עומדים בתקן הזיהום 'יורו 5'. גרסת הבסיס ללוגמי הסולר הוא מנוע ה-2.0 ל' TDI לו הספק של 170 כ"ס. לגרסת הביניים נפח של 2.7 ל' ו-190 כ"ס והחזק בהיצע הוא מנוע ה-3.0 ל' לו הספק של 240 כ"ס. גרסאות הבנזין כוללות שתי גרסאות למנוע ה-2.0 ל' טורבו TFSI – 180 ו-211 כ"ס. החזק בהיצע הוא מנוע ה-3.2 ל' V6, שהספקו 265 כ"ס. עד לאמצע שנת 2010, תציג אודי שלושה מנועים נוספים.

שלוש תיבות הילוכים תעמודנה כאופציה בהתאם לגרסת המנוע – ה-S טרוניק 7 הילוכים כפולת המצמדים (גרסתה של אודי ל-DSG), תיבה אוטומטית רציפה לה שמונה הילוכים קבועים במצב הספורט הידני וכמו כן תיבה ידנית. בתחום ההנעה, כוח המנוע בשתי גרסאות הבסיס יעבור לגלגלים הקדמיים ואילו שאר הדגמים יקבלו את הנעת הקוואטרו הכפולה.

תוספת לכל המנועים היא מערכת לאגירת אנרגיית הבלימה, אשר תעזור להטעין את מצבר המכונית. פעולה זו תעזור לצמצם את פעולת האלטרנטור, מה שיתרום להפחתה קלילה בצריכת הדלק. עוד בעניין זה תקבלנה חלק מהגרסאות מערכת 'עצור וסע'.

מנועים לבדם אינם מספיקים ומותגי הפרימיום מתבקשים להציג יכולות גם בתחום הדינמי. כאן מספרת אודי על תהליך ייחודי לחישול הפלדה ממנה עשויה השלדה המעניק משקל נמוך יחסית וקשיחות גבוהה. בגרסת ה-2.0 ל' בנזין, שוקלת המכונית 1,500 ק"ג. אלומיניום קליל גם הוא בין המתכות וזה הגיע בעיקר לרכיבי המתלים לפנים ומאחור.

למהדרין, מציעה אודי גם את אופציית ה-'S ליין' הכוללת מתלים קשיחים המנמיכים את המרכב וחישוקי סגסוגת בקוטר של עד 20 אינטש. גרסה זו לא שלמה בלי עיצוב תואם כמובן כך שגם הפגושים כאן שונים. כאן נוספו גם שני צבעים ששמם מגיע ממסלולי מירוץ איטלקיים – כסף מונזה ואדום מיסאנו.

אצלנו בנובמבר

שיווק ה-A5 ספורטבק כבר החל למעשה, אולם מסירות ראשונות תהינה רק בחודש הבא. מחיר הבסיס הוא 33,650 יורו (כ-185 אלף שקלים לפני מסים), וקהל היעד אליו רוצה לפנות אודי הוא נהגים צעירים שה-A4 "מבוגרת" מידי בשבילם. מרבית המכירות תהינה במערב אירופה, שליש מהן בגרמניה עצמה. השוק הבריטי יהיה השני בחשיבותו ואחריו צרפת, איטליה וספרד.

מיבואנית אודי לישראל חברת 'צמפיון מוטורס', נמסר לוואלה! רכב כי גם אלינו תגיע ה-A5 ספורטבק. השיווק יחל בחודש נובמבר אולם אלינו תגיע רק גרסת מנוע הבנזין בנפח 3.2 ל'. תג המחיר למכונית טרם נקבע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully