וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: סוזוקי קיזאשי

2.8.2009 / 9:06

סוזוקי נכנסת לעידן חדש ומציגה את המועמדת המערבית בקבוצת המשפחתיות הגדולות. גם הגרסה ההיברדית בדרך

סוזוקי השיקה אמש באירוע עולמי בדטרויט את הקיזאשי, המשפחתית הגדולה הראשונה בתולדותיה. במהלך השנתיים האחרונות חשפה היצרנית היפנית שלושה דגמי קונספט מסופררים הרומזים על חזותה, כל אחד עם סגנון מובדל ובמועד אחר, אולם הדגם שהופקד לבסוף להגשים את התוצר האמיתי הינו הקיזאשי 2, שהוצג בתערוכת טוקיו 2007.

באופן נחרץ בוחרת סוזוקי לכתר את האתגר החדש מכל כיוון אפשרי. ראשית כל, היא אינה נאלצת לטעון דברים שמשתמעים מן ההיגיון הבריא, קרי מאבק ראש בראש מול מאזדה 6, טויוטה אוונסיס ואף הקאמרי הגדולה. יתרה מכך, בכירי החברה אומרים כי הקיזאשי נבנתה על מנת להתעמת עם הדובדבן שבקצפת שבסגמנט העליון – אלפא רומאו 159, הונדה אקורד ופולקסווגן פאסאט. מסיבות אלו, צוותי הפיתוח שקדו בנחישות על מערכות המתלים, ההיגוי, והבילום כדי להקנות לה מאפיינים כמעט ספורטייבים על פי מיטב הבנתם.

את הקיזאשי מכוונת סוזוקי לקהל צעיר יותר ברוחו מאשר הפלח השכיח בקבוצת המשפחתיות הגדולות: "דגם חדש שאליו כולם ישאפו להגיע" ו"לאנשים שחיים את חייהם במלוא הקיטור" הם רק חלק מהסופרלטיבים שהורעפו עליה במהלך ההשקה. האם יש להם כלי מנצח ביד כנגד עשרות שנים של ניסיון מהעבר השני של המתרס?

סוזוקי קיזאשי. אתר יצרן
סוזוקי קיזאשי/אתר יצרן

מי את קיזאשי?

הממדים האופנתיים והנאים של הקיזאשי יגרמו לה להרגיש די בנוח לצד ההגמוניה אליה היא מסופחת. עיצובה מושך, ומזכיר מעין גרסה מנופחת של ה-SX4 המשפחתית. אורכה מותח בדיוק 4.56 מ', הרוחב 1.82 מ' ובסיס גלגליה עומד על 2.71 מ'. כלומר יש להניח שבהיבט הנוחיות ובפרט במרחב האחורי הפער נסגר במרחק של מילמטרים לאקורד, אך מבחינת מרחב כתפיים, תהיה צפופה קלות מול 1.89 מ' עתירי הרוחב של המונדאו למשל. את הפלטפורמה תציע סוזוקי עם הנעה כפולה חלקית (בלחיצת כפתור), או קדמית קונבציונאלית. תיבת הילוכים רציפה משודכת עבור ההנעה כפולה לכל הגלגלים (AWD) ואילו הנעה קדמית תכלול אופציה לגיר ידני עם שישה הילוכים. לא צריך לנחש מה יעדיפו בארצות רחוקות מאתנו.

ומה בחזית? בשלב זה תאכלס סוזוקי בחרטומה של הקיזאשי מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ל'. אולם במהלך מפתיע משהו, אינה נאותה לפרסם את נתוניו הרשמיים כגון הספק, זמני מיאוץ, מומנט, צריכת דלק וכדומה. בהתחשב בעוצמה הקולקטיבית בפלג המשפחתיות הגדולות, יש להניח שלא מדובר על מנוע רופס שיוציא מתחומיו פחות מ-160 כ"ס לפחות. בהתחשב בכך שמנוע בנפח זהה כבר משרת את היצרנית, אם מדובר ביחידה זהה אזי שהספקה 165 כ"ס. עוד בעתיד צפויים מנוע כלאיים נקי וחסכוני ומנוע V6 בקצה העליון.

בפן התפנוקי עבור הנוסעים, סוזוקי מציידת את המשפחתית הגדולה במרב אמצעי המולטימידה העומדים כיום לרשותה. אלו כוללים כאמור מערכת שמע מצויינת, ממשקים וחיבורים לגאדג'טים שונים כמו אייפון או פורטים נוספים ל-USB. עוד במפרט מושבי עור בגרסאות בכירות, התנעה ללא מפתח וממשק בלוטות' מובנה. באגף הבטיחות אין שום פשרות ומלבד שמונה כריות אוויר כסטנדרט, סוזוקי הטמיעה בקיזאשי מערכת בקרת יציבות משופרת המכונה DVSC המשפרת את רמת האחיזה האלקטרונית לעומת בקרת היציבות הנפוצה (ESP) במרבית כלי-הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully