וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: פרימיום היברידי גם לב.מ.וו

13.8.2009 / 12:34

ב.מ.וו מציגה רשמית את צמד ההיבירידות שלה, אחת לכביש ואחת לשבילים. כמה כבר אפשר לחסוך למנוע V8?

ב.מ.וו מקיימים הבטחות. זמן קצר לאחר שסיפרנו לכם לראשונה כי ה-X6 ההיברידית עולה לפס הייצור, מגיעים הנתונים הרשמיים המאשררים את אלה המוקדמים. השינוי הגדול שיוצא מגרמניה הוא שלא לבדה תצא ה-X6 אל גוב האריות הירוקים, שם ממתינות לה לקסוס ומרצדס. אליה תחבור גם הסדרה 7 בכדי להביא לעולם בתערוכת פרנקפורט את בשורת ה'אקטיב הייבריד'.

מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.4 ל' הוא זה שיניע את ה-X6 ואליו תשודכנה שתי יחידות חשמליות להן הספקים של 91 ו-86 כ"ס. אלו מאפשרים ל-X6 הדמייה תאורטית של תיבה כפולת מצמדים באופן העברת הכוח לגלגלים, כך שהעוצמה לינארית וחלקה. בסיוע מרכיבים אלו הנתונים המשולבים מציגים 480 כ"ס ו-80 קג"מ. את העוצמה המחשמלת שואב ה-X6 מסוללות ניקל-מטאל, המוסיפות למשקלו לא מעט ק"ג עודפים. אבל אפילו עם 2,500 ק"ג, הוא מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5.4 שניות ועד למהירות מרבית המוגבלת אלקטרונית ל-210 קמ"ש. הכוח יעבור למערכת ההנעה הכפולה xDrive דרך תיבת שבעה הילוכים רציפה.

בהקשר הביצועי על הנייר, זה נשמע מוגבל. אבל בהתחשב בכך שצריכת הדלק של הטנק האקטיבי עומדת על כמעט 8 ק"מ לליטר ממנוע V שמונה בוכנות, או על פי הפרשנות ממינכן "הפחתה של 20 אחוזים מכל כלי-רכב עם מנוע בנזין דומה", יש מקום לאופטימיות. פליטת CO2 ממוצעת של 231 גק"מ גם היא מעודדת (באופן יחסי כמובן).

מי שבכל זאת רוצה לחוות חרישיות בחלל תא הנוסעים, או לדאוג לסביבה ביתר חשיבות, ישמח לשמוע שניתן לנהוג את ה-X6 על חשמל בלבד כל עוד המהירות אינה עולה על 60 קמ"ש. אולם, טווח הנסיעה מוגבל ובהסתמך על כך שהסוללות טעונות במלואן, מדובר על 2.5 ק"מ בלבד.

ב.מ.וו X6 הייבריד. אתר יצרן
ב.מ.וו X6 הייבריד/אתר יצרן

לימוזינה לחסכנים

על סדרה 7 היבירידית דובר לא מעט בשנים האחרונות, שעצם הופעתה מכריחה אותנו לשפשף את הפיח מהעיניים ולהתפעל מהחשיפה. אז עכשיו היא קיימת וכמו ה-X6, גם עליה מתנוסס הכיתוב 'אקטיב הייבריד' בספי הדלתות ומאחור, מה שלא מתיר מקום לספקות לגביי זהותה של יחידת הכלאיים השוכנת בחזית. אולם בניגוד ל-X6, המנוע החשמלי מספק גיבוי למנוע הבנזין ולפיכך אין לה אפשרות להנעה על המנוע החשמלי לבדו.

על שינויים חזותיים מ-7 בנזין או דיזל אין מה לדבר, פשוט כי אלו כמעט ולא קיימים פרט לתצוגות חיוניות הנוגעות לטעינה ולמצבי נהיגה המוקרנים בתא הנוסעים. הטכנולוגיה המיושמת לעומת זאת, באמת פורצת גבולות. ה-7 הייבריד משלבת לראשונה בעולם מנוע V8 טורבו, בשידוך למנוע חשמלי ותיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. תיבה זו אגב, מתוצרת ZF, תגיע בעתיד גם למכוניות משפחתיות וקומפקטיות עממיות.

ההספק המשולב יהיה צנוע קמעה מה-X6 ויעמוד על 465 כ"ס ו-71 קג"מ. עבור ה-7 בחרה ב.מ.וו בסוללות ליתיום-יון אשר מזינות מנוע חשמלי בודד המוצב בין תיבת ההילוכים לתא המנוע, כדי למצות את האיזון הדינאמי הנדרש על משקלה הנושק לכמעט 2.5 טונות. למרות הנחיתות הקלה בכוח, ה-7 מסוגלת להטיס את המרכב ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות בלבד, חצי שנייה מהר יותר, אך גם היא זוכה למעצור האצה אלקטרוני ב-210 קמ"ש.

לסדרה 7 צריכת דלק טובה יותר מה-X6 וכך גם שיעור פליטת המזהמים. בנסיעה משולבת היא צורכת כמעט 10 ק"מ לליטר ומותירה מאחור 213 גק"מ CO2. להזכירכם, האחות הבנזינית פולטת 330 גק"מ. אם בכל זאת מעניין אתכם להסיע חברים בלימוזינה ידידותית לסביבה, תוכלו לבחור בין הגרסה הרגילה לארוכה לה עוד 14 ס"מ ליושבים מאחור. ואם זה לא קולע לטעמכם, תמיד תוכלו לגשת ל-X6 ההיברידי ולהחנותו על מדרכות בתי-הקפה ולספר שזה בסדר, הוא ירוק.

ב.מ.וו סדרה 7 היברידית. אתר יצרן
ב.מ.וו סדרה 7 היברידית/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully