וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובל משחררת את הרסן

20.8.2009 / 9:26

יצרנית הרכב הבריטית משחררת פרטים אודות ה-M600. המנוע של וולוו, המחיר בשמיים והמהירות המרבית היא 360 קמ"ש

גורמים רשמיים בנובל מעריכים כי ה-M600 תגרע מבעליה כ-200 אלף פאונד, שהם כ-1.3 מיליון שקלים לערך לפני מסים מקומיים. בעבור המחיר הדמיוני הזה ראוי לזכות בתמורה נכבדת ואם נסתמך על מאורעות העבר, לנובל יש תשובה בעבור כל פאונד שיוצא מהכיס. את ה-M600 החדשה הפורצת בימים אלו החוצה, שחררה לרשת בהדרגה, איורים אחרי איורים, עם רמזים מעורפלים לגביי ההתחוללות תחת מכסה המנוע. כעת, הכל עולה על פני השטח במה שלהערכת חובבי המסלול בבריטניה, יביא לכבישים מכונית 'על' מנתצת שיאים.

את המנוע המרכזי שאלה נובל מהיצרנית השוודית וולוו. לא מדובר כמובן בגרסה סדרתית נפוצה למכוניות סדאן, כי אם מנוע שמונה בוכנות בנפח 4.4 ל' כפול מגדשים, לו הספק משתנה (סלקטיבית) הנע בין 450 ל-650 כ"ס. מומנט? 83 קג"מ שעושים את דרכם לסרן האחורי ומחולקים על תיבה ידנית שישה הילוכים תוצרת 'גרציאנו'.

השונה והמיוחד ב-M600 הוא בעיקר המרקם ממנו היא עשויה. תחת המעטה היפהפה הזה, מסתתר כלוב צינורות קל משקל מחופה על ידי מרכב סיבי פחמן. אלו מייצבים את ה-M600 על 1,270 ק"ג בלבד. נובל טוענת כי ה-M600 מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3 שניות בלבד וכדי לסייע לה להשיג את הנתון לעיל, ציידו אותה בבקרת שיגור שמקורה בלא אחר ממטוס הקרב של הצי המלכותי – 'טורנדו בומבר'.

מאחר ואין לה בקרת יציבות, או כל עזרים אחרים לנהיגה אפילו לא ABS, כל מה שמפריד בינה לבין הקיר הקרוב הם בלמים רבי עוצמה. רצוי גם שאלו יהיה חסונים במיוחד, היות ומהירותה המרבית עומדת על 360 קמ"ש. אגב, למי מאלו שכבר הזמין אחת מהנובל הנוכחיות – M14 או אחיותיה, בחברה מבטיחים החזר כספי או נכון יותר לומר זיכוי ברכישת ה-M600. רק נקווה שהם יזכרו לציין את הפער במחיר, שכמעט ומגיע ל-100 אלף פאונד.

נובל M600. אתר יצרן
נובל M600/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully