וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליף הטוסון נחשף

25.8.2009 / 12:26

אחרי הטיזר שלא סיפר הרבה, יונדאי חושפת תמונות ואת כל הפרטים על ה-ix35. מבטיחה שיפור משמעותי בכל המישורים

בתערוכת ז'נבה האחרונה חשפה יונדאי את האיקסאוניק, כלי רעיוני לשעות הפנאי שרמז מרחוק על ביאתו של הטוסון החדש. מעט מאוחר מכך צפו טיזרים עוקבים עם השם הנומרי ix35 שקיבלו חיזוק ויזואלי בשבוע שעבר. כעת, שבועות ספורים לפני פתיחת תערוכת פרנקפורט, נחשף היורש במלואו.

עיצובו של ה-ix35 ממשיך את קווי המתאר של האיקסאוניק. מדובר על קפיצת דרך משמעותית מבחינה חזותית, כזו שתגרום לטוסון להיראות מיושן באופן מיידי. השבכה הקדמית מזוהה כאמור עם משפחת הסנטה-פה והסגמנט המשפחתי, אך הפרופיל קומפקטי ומעוצב בגלים משוכים אחורנית אל יחידות התאורה.

ממדיו של ה-ix35 מציעים תוספת חלקית לעומת הדור הקודם ומנגד, הפחתה באחרים. כך למשל, אורכו עומד כעת 4.4 מ' (4.3), הרוחב התכווץ קמעה ומציע מרווח של 1.82 מ' (1.83) ובסיס הגלגלים צמח בסנטימטר אחד ועומד על 2.64 מ'. דווקא סעיף הגבוה סופג הפחתה ניכרת מ-1.73 מ' ל-1.66 מ', מה שכנראה מצביע על מרווח ראש מעט יותר מצומצם בחלק האחורי לגבוהי קומה או מנגד, ויתור בתחום מרווח הגחון.

ה-ix35 חמוש בשתי יחידות כוח – בנזין ודיזל בנפחים זהים, אך נעדרת ממנו נכון לעכשיו יחידת ה-V6 זללנית הדלק. הספקה של לוגמת הסולר יעמוד על 188 כ"ס וצריכת דלק ממוצעת של 15.4 ק"מ לליטר. האחות הבנזינית מסתפקת ב-166 כ"ס ו-11.1 ק"מ לליטר בממוצע. אל מנועים אלו תשודך תיבה אוטומטית לה שישה יחסי העברה אך בעוד הדיזל תוצע גם בהנעה כפולה, הבנזין תסתפק רק בקדמית.

מפרט האבזור מועתק כמעט בכללותו מהדגם הקודם, אך כאן התווספו מספר אופציות בנושא הבטיחות והפינוקים. כחלק מחבילות המפרט יוצעו גג פנורמי, מערכות שמע מתקדמות, חישוקים מסוגננים, מערכת DSC לירידות תלולות ועוד. רשימת הבטיחות כוללת שש כריות אוויר, בקרת יציבות, מצלמת נסיעה לאחור אינטגרלית במראה הפנימית ועוד.

ה-ix35 תשווק באירופה ובקוריאה, שם תשמור יונדאי על השם הוותיק. מאז הוצג ב-2004, מכר הטוסון כמיליון יחידות ברחבי העולם וביונדאי מקווים כי הדגם החדש ימכור כ-300 אלף יחידות בשנת 2011 לבדה. גם אצלנו זכה הדגם להצלחה ומחליפו צפוי להגיע באמצע 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully