וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשבר הקרח: סאאב 9-5 חדשה

27.8.2009 / 10:45

אחרי שגורלה הובטח על ידי קוניגסג, סאאב מתפנה לשחרר פרטים על 9-5 החדשה לאחר תריסר שנים. הבכורה המלאה בפרנקפורט

היצרנית השבדית חושפת את היורשת המודרנית לנושאת הדגל, ה- 9-5. זוהי המכונית החשובה ביותר שתצא משעריה בשנים הקרובות ועל פי הרושם הראשוני, את ההרפתקנות החזותית השאירו לדור הבא שייוולד תחת קבוצת קוניגסג. זו רכשה את הזכויות על המותג מ-GM אך לפני מספר ימים, לאחר לא מעט דפיקות לב אצל שני הצדדים.

ה-9-5 שואבת את מרבית השראתה מדגם ה-9-X אירו קונספט, שהוצג לפני מספר שנים ורמז על שינויים ויזואלים שלווים. סאאב טוענת למגילה של שיפורים לעומת הדור הקודם בפרט בתכונות הניהוג, הבטיחות וכמובן באמצעי האבזור. דגם זה יציע מרווח פנים משודרג ואווירה נדיבה מקודמו ובכל המימדים החיוניים חל זינוק חשוב לצורכי שינוע משפחות.

החלקים הבולטים ביותר לעין ב-9-5 הם ללא ספק הסבכה הקדמית בשילוב השתפלות התקרה בחדות לחלק האחורי. המעצבים הביתיים הקנו לה חרטום מלא, עשיר וספורטיבי בעל פרופורציות מזוהות, עם דמיון קל לתוצרת יגואר. דגש הושם גם על הרחקתה מנישת הסאלון-קופה הנדושה שמכה גלים בכל יצרן בימינו.

תא הנוסעים ב-9-5 שומר על מימדיו כמו בדגם היוצא. האורך והרוחב מוסיפים ס"מ בודדים, ואילו בסיס הגלגלים ומרווח המרפקים השתפרו. כמו הפריטים הויזואליים המאופקים, גם בפנים נערכה סאאב בעדינות, בסיוע דגימות רעיונות מפיסול הקונסולה ב-9-X אירו קונספט. אולם, עדיין מדובר על 'מגלשה' אחידה ופשוטה, חסרת יומרות (פחות מתגים) וגם העיצוב מרשים וחף מעומסים על העין. רשימת הפינוקים המוצעת ב-9-5 כוללת מערכת שמע משודרגת (5.1 דולבי-דיגיטל) תצוגה עילית על השמשה (HUD), ועוד.

צוות הפיתוח עטף את ה-9-5 ביכולת דינאמית גבוהה ועמל במטרה לגמד את מימדיה כדי להעניק לנהג תחושה שהוא מנווט מכונית קטנה בהרבה. מערכת המתלים הכפולה XWD (חלקית) תשמש את בכירי הדגמים בלבד, וכנראה תסופח רק אל מקבץ מסוים. ה-2.0 ל' טורבו דיזל בעל 160 כ"ס יהיה הראשון בסדרה לצד נפח 2.0 ל' בנזין עם 220 כ"ס. בהמשך תצטרפנה עוד שתי יחידות בנזין עם 180 כ"ס מנפח של 1.6 ל' ו-2.0 ל' מוזנת ביו-דלק (E85). המנוע הבכיר ביותר בהיצע לו שישה צילינדרים יפיק קרוב ל-300 כ"ס ו-41 קג"מ. התיבות תהיינה ידניות או אוטומטיות עם שישה יחסי העברה.

לאור ההיסטוריה המעורפלת של ה-9-5 בישראל בין השנים 2002-2005, לא היינו מצפים לראות כאן קאמבק מפתיע של הדור החדש על ידי יבואנית סאאב לישראל UMI.

סאאב 9-5. אתר יצרן
סאאב 9-5/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully