וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תיראה מחליפת הסונטה?

ירון אדרי

1.9.2009 / 13:03

יונדאי חושפת שני איורים לסונטה החדשה שתגיע לאירופה בסוף 2010. האם העיצוב מבטיח מכונית סדאן-קופה יוקרתית?

לפני למעלה משנה ערכה יונדאי מתיחת פנים לסונטה, שכללה מעט שינויים חיצוניים והרבה שינויים בעיצוב תא הנוסעים. הדור הנוכחי למכונית הושק ב-2004 ומתיחת הפנים תשמר אותו עוד מספר חודשים עד להשקת הדור הבא אותו חושפת החברה הקוריאנית באיורים ראשונים. קוריאה תקבל אותו באופן מיידי ואילו האירופים (ואנחנו) ניאלץ להמתין עד לסוף השנה הבאה.

עם החשיפה שתיערך ב-10 לספטמבר בקוריאה, יחל למעשה שיווק המשפחתית הגדולה בשוק המקומי. יונדאי תמשיך להשתמש בשם המילולי שנחקק עם הצגת הדור הראשון ב-1985 ובשלב זה לא ידוע אם יהיה זה גם עבור הגרסה האירופית. כזכור, יונדאי עברה לשיטת שמות נומרית, כך שלא נתפלא אם הסונטה תהפוך פתאום ל-i40 או i50.

באיור שנחשף, מתגלה עיצוב המצרף את הסונטה למספר הולך וגדל של מכוניות במרכב סדאן-קופה וזה לכשעצמו מפתיע אם נתחשב בעיצוב המאוד שמרני של המכונית. החזית נלקחה מספינת הדגל ג'נסיס והשיפולים הנמשכים עד לעכוזה מזכירים דגמי פרימיום קיימים כמו מרצדס CLS, פולקסווגן פאסאט CC ואחרות, ונראה כי גם יגואר XF עמדה מול עייני המעצבים. מה מתוך זה יגיע לדגם הסופי עדיין מוקדם לשער, אך יונדאי מבטיחה כי תא הנוסעים יהנה מאיכות יוקרתית.

הסונטה מצויידת במנוע בנזין 2.0 ל' לו משודכת תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה, הכוללת אופציה להעברה ידנית דרך מנופים בגלגל ההגה. השילוב החדש מעניק צריכת דלק ממוצעת של 12.8 ק"מ לליטר לפי ההצהרות, נתון מכובד בהחלט. נתוני פליטת CO2 לא נמסרו, אך סביר כי אלה מציגים שיפור ביחס לדגם היוצא.

הפרטים המלאים על הסונטה החדשה יחשפו כאמור בעוד עשרה ימים ועד אז ניתן לספר כי המכונית תהנה מבקרת יציבות סטנדרטית וגג פנורמי בחלק מחבילות האבזור. קוריאה כאמור תהיה הראשונה לקבל אותה, ובסוף השנה הבאה היא תעשה דרכה לאירופה וכמובן לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully