וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסטאנג טובה מקאמרו וצ'אלנג'ר

4.9.2009 / 12:38

כך קבע 'קונסיומר ריפורטס' האמריקני שביקש להכריע מתוך שש מועמדות בקבוצת הספורט קופה. הקמארו אוכלת סרטים

במהדורת אוקטובר של מגזין הצרכנות 'קונסיומר ריפורטס', תפורסמנה תוצאות מבחן עבור שש מכוניות שריריות – שלוש אמריקניות, שתי יפניות וקוריאנית אחת. האסייתיות הן ניסאן 370Z, סובארו אימפרזה WRX ויונדאי ג'נסיס קופה. כולן קיבלו ציונים טובים מאוד בכל ההיבטים, אולם ה-370Z היא זו שיצאה עם ידה על העליונה. אלא שקצת יותר מעניין הוא הקרב האמריקני עתיק השנים שהעמיד זו מול זו את מכוניות השרירים.

ה'קונסיומר ריפורטס' העמיד בפעם הראשונה למבחן אמיתי את שלוש המכוניות האמריקניות הטהורות ביותר בנמצא, במטרה להוציא משם רק זוכה אחת. המועמדות הן דודג' צ'אלנג'ר, פורד מוסטאנג ושברולט קאמרו. אלו הגיעו חמושות ביחידות ההנעה הסדרתיות החזקות ביותר ועל כן מיותר להכביר במילים על חשיבותן לגזע הפטריוטי של חובבי כלי-הרכב בארה"ב, ולא רק עבורם.

כבר כעת נספר כי הדירוג הסופי קבע כי המוסטאנג, מצויידת במנוע 4.6 ל' V8 לו 315 כ"ס, היא זו שצברה את מרב הנקודות מידי הבוחנים. שנייה לה הקאמרו שבחזיתה שוכנת יחידת ה-V8 בנפח 6.2 ל' עם 426 כ"ס. אחרונה ובפער לא קטן דורגה הצ'אלנגר המסתייעת במנוע ה-HEMI בנפח 5.7 ל' עם 370 כ"ס. עוד אכזבה לקונצרן קרייזלר שמנסה להתאושש.

המוסטאנג כך טוענים הבוחנים, הרשימה מאוד בכל הסעיפים כשהבוחן הראשי דיווד צ'מפיון לא חדל להעריף עליה תשבוחות. "מוסטאנג האפילה על מתחרותיה בקבוצה זו בכל ממד. התאוצה שלה הייתה החזקה ביותר, ההגה מתקשר והאחיזה גבוהה מאוד בעיקולים". יתרונות נוספים אובחנו באופן השימוש בה ביום-יום. ציון גבוה היא קיבלה על הקניית איכות חיים טובה לצרכים מגוונים ולא רק לחריכת אספלט אקראית. צריכת הדלק שלה התייצבה על 8 ק"מ לליטר בתנאי מבחן, שזה בהחלט לא עניין של מה בכך בנפחים הללו ובעיקר שמקורם בארה"ב.

הקאמרו סיימה את המבחן בהפרש של 7 נק' בלבד מהמוסטאנג, פער שלא היה קיים אילמלא הבדלים מורגשים ברמת איכות החומרים בינה ובין הפורד וכן פרופורציות חיצוניות מעט מוגזמות לטעמם של הבוחנים. בשורה המסכמת היא הצטיינה במרבית האתגרים שהוטחו לעברה ובפרט באופן העברת ההילוכים בתיבה הידנית וביכולת הבלימה.

הצ'אלנג'ר התחבבה על צוות הבוחנים, אף על פי שציונה הוא הנמוך ביותר כאן. האמריקנית הצליחה לשמר בצורה המדויקת ביותר את המושג 'מכונית שרירים אמריקנית', תודות למראה הדראגסטרי, המנוע הנוהם מחריש האזניים ויכולת התאוצה הפראית בקו ישר אך כל זה לא מספיק בימינו אנו. בכבישים מפותלים, המצב לא היה מזהיר והיא סבלה מהתנדנדות יתר בשל עומסים על הסרנים הנתמכים על ידי מערכת מתלים רכה. הצ'אלנגר צרכה בממוצע כ-6 ק"מ לליטר.

ניסאן Z370. אתר יצרן
אבל ניסאן 370Z הוכתרה כטובה מכולן/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully