וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס על הגל הירוק

ירון אדרי

6.9.2009 / 13:03

היצרנית הגרמנית תציג בתערוכת פרנקפורט שלוש מכוניות קונספט מבוססות B קלאס, שיכסו את כל האופציות החשמליות

הגל הירוק יהיה המוטיב המרכזי בתערוכת פרנקפורט, כפי שכבר הספקנו להבין. על דיימלר, באמצעות מותג מרצדס שלה, המשבר הכלכלי לא עושה רושם (כלפי חוץ בכל מקרה) והיא תתקוף בשלוש חזיתות נקיות שכבר הוצגו בעבר בצורה זו או אחרת. על ה-B קלאס F-CELL, גרסת תא הדלק החצי סדרתית כבר סיפרנו לכם וכעת אנו מתוודעים לעוד שתי מכוניות שידברו ירוק, או כחול אם נתייחס לשם המותגי – 'בלו זירו קונספט', ויוצעו למכירה כבר בעתיד הקרוב מאוד – 2010.

100 ק"מ יכולה ה-'E-CELL פלוס' לגמוא כשהיא על יחידת החשמל בלבד, מותירה אחריה 0 גרמים של CO2. מחצית מהמרחק יכולה המכונית לעבור במידה וסוללות הליתיום-יון מקוררות הנוזל שלה טעונות ואת המחצית השנייה, לאחר הטענה של שעתיים וקצת משקע ביתי סטנדרטי. זמן הטעינה יכול להתקצר למחציץ מהזמן, בהטענה משקע ייעודי ציבורי אליו כבר מוכנה המכונית עם מערכת מחשבית עצמית שתדאג לכל נושא התשלום.

היחידה החשמלית מפיקה 136 כ"ס ו-32.6 קג"מ המוזרמים לגלגלים הקדמיים ואשר מאפשרים לה להגיע למהירות מרבית של 150 קמ"ש כשהתאוצה ל-100 אורכת 11 שניות. בין לבין, מנוע טורבו בנזין המותקן מאחור לו נפח של ליטר אחד המחולק בשלושה צילינדרים, יוסיף 68 כ"ס שיאפשרו לשפר את טווח הנסיעה לכדי 600 ק"מ, תוך כדי טעינת סוללות הליתיום-יון ופליטת CO2 מזערית של 32 גק"מ.

לשתי המכוניות המוזכרות לעיל מצטרפת גם ה-E CELL שגרסה מוקדמת שלה הוצגה כבר בתערוכת דטרויט השנה. המכונית ממנה הושמט המונח 'פלוס' כוללת יחידה חשמלית בלבד, כך שבכל מצב היא אינה מותירה אחריה זיהום אוויר. טווח הנסיעה בין טעינות הוכפל ל-200 ק"מ וכמו הפלוס, גם היא תזדקק לזמן קצר יחסית על מנת להמשיך בתנועה עד לתחנת הטעינה הבאה.

עם שלוש הגרסאות הללו, מכסה מרצדס את כל האופציות הקיימות כיום למכוניות חשמליות – יחידת הנעה חשמלית, יחידת הנעה היברידית ויחידת תא דלק. ההבטחה להגעה לשוק בתוך שנה, לפחות בצורה מצומצמת, מלמדת על עוד צעד משמעותי של יצרנית חשובה במאבד נגד זיהום אוויר.

מרצדס E-CELL. אתר יצרן
מרצדס E-CELL/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully