וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין בקצב משפחתי

17.9.2009 / 12:41

גרסת הייצור לסדאן המשפחתית ראפיד מגיעה לאחר שלוש שנים של טיזרים ותמונות חלקיות. מאחרייך פנמרה, או אולי לפנייך

כך נראית גרסת הייצור של אסטון מרטין ראפיד, מכונית ה-GT הסאלונית של היצרנית מבריטניה. זו תנסה לנגוס בנתח ממכירותיה של המתחרה פורשה פנמרה ולערער את מעמדה העתידי של אודי A7. הראפיד המהפכנית עלתה לכותרות ב-2006 כמכונית ראווה בתערוכה הצפון אמריקנית ומאז כאמור היא בגדר שמועה כשמנגד חושפת פורשה את הנציגה שלה ולמבורגיני מאיימת על אחת משלה.

כדי להבין את המסר האלגנטי, נעמוד ראשית על ממדיה המרשימים. האורך של הראפיד עובר חמישה מטרים (5.09), הרוחב 2.1 מ', הגובה 1.36 מ' ובסיס הגלגלים גדול ב-25 ס"מ מזה של ה-DB9. משקלה של הראפיד נושק ל-2 טונות ותא המטען יחסית שימושי ומציע נפח של בין 301 ל-750 ליטרים. בהיבטים חיצוניים, נראה כי באסטון מרטין לא העזו לגעת בקווי המתאר הבסיסים הקיימים בהיצע המכוניות ולכן פשוט העמיקו את צורת האיברים על פי הצורך. גם מבט שני ושלישי לא יחשוף סימנים אמיצים ממחלקת העיצוב. צלליתה של הראפיד משווה לה מראה אסטון מרטיני קלאסי, עם תוספת חישוקי ענק בקוטר 20 אינטש.

תא הנוסעים המהודר מחופה בכל מרבדי העור הקיימים – בין אם כסטנדרט או על פי הזמנה אישית. סידור התא מושיב ארבעה בני-אדם, כולם במושבים עצמאיים כמו במכוניות דמויות קופה, כשמרכז העניינים שוכנת קונסולה גולשת ונאה המגיעה למושבים מאחור עם סממני רטרו-מודרניים כמקובל ביצרנית. רשימת התוספות ארוכה מאוד וכוללת בין היתר הקרנת אינפורמציה על הזגוגית, ממשקי USB רבים, בלוטות' ואפשרות להתקנת מערכת שמע – 1,000 וואט תוצרת 'באנג & אולפסון'.

בראפיד שוכן מנוע מרכזי-קדמי בהרכבה ידנית. הנפח עתיר ממדים עם 6 ליטרים, 12 צילינדרים (V) ו-48 שסתומים, ההספק הוא 470 כ"ס ב-6,000 סל"ד. שיא המומנט, כ-61 קג"מ, מושג ב-5,000 סל"ד והתיבה היא 'Touchtronic 2' בעלת שישה יחסי העברה עם ממיר מומנט מחוזק. ל-100 קמ"ש עפה הראפיד תוך 5.1 שניות ואת קצה הסקאלה רואים רק בגבולות ה-305 קמ"ש. מערכת המתלים כוילה כדי להתמודד עם הדרישות ממכונית סדאן מפוארת, אלא שהמהנדס הראשי בחברה טוען שהיא לא פחות מבריקה על הכביש מה-DB9.

ובכן מה דעתכם? לפנמרה יש ממה לחשוש? נראה שהתשובה חיובית. עכשיו נותר להמתין לתגובה של למבורגיני.

אסטון מרטין ראפיד. קובי ליאני
גם ליושבים מאחור יש עכשיו דלת/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully