וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה נגד הקורקינט

24.9.2009 / 9:58

ועדה בינמשרדית תגבש תוכנית אכיפה רחבה: יבואם יאסר, מכירתם תימנע ומשטרת התנועה תפעל להחרים כלים הנוסעים ברחובות

בעקבות ריבוי תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי קורקינטים ממונעים – לפני יומיים נהרג אדם כבן 42 בתל-אביב לאחר שהתנגש במכונית חונה, החליט שר התחבורה ישראל כץ לצאת נגד התופעה. כץ מינה ועדה בינמשרדית שתגבש תוכנית אכיפה מקיפה כנגד קורקינטים ממונעים האסורים ביבוא לישראל והצוות המקצועי יפעל כנגד משווקיהם.

בראש הצוות הבינמשרדי עומד ראש תחום ייצור וייבוא במשרד התחבורה, משה ימיני ושותפים בו נציגים של מינהל המכס, משרד התעשיה והמסחר, משרד התחבורה, המשרד לביטחון פנים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הצוות התבקש להגיש את מסקנותיו עד ל-1 בדצמבר 2009.

תפקידו של הצוות הבינמשרדי הוא לגבש תוכנית להגברת האכיפה גם בקרב רשויות המכס בנמלים שתתמקדנה בהחרמת מאות קורקינטים ממונעים בלתי חוקיים שלא עומדים בתקינה הישראלית ועושים את דרכם לישראל מדי שנה. כמו כן, משטרת התנועה הונחתה להגביר את האכיפה ומתן הקנסות כנגד רוכבי הקורקינטים ואף תפעל להחרמתם.

גם לצד ההסברתי ידאג הצוות וזה יפרסם בציבור את הקריטריונים לייבוא ושימוש בקורקינטים חוקיים: על פי הקריטריונים שקבע משרד התחבורה ניתן לייבא לארץ קורקינט חשמלי בלבד שמשקלו המקסימלי אינו עולה על 12 קילוגרם, מהירותו המקסימלית היא 12 קמ"ש לכל היותר ועליו להיות בעל הספק שלא יעלה על 100 וואט. קורקינטים ממונעים שאינם עונים על הקריטריונים שנקבעו, בהם כל סוגי הקורקינטים המונעים על ידי בנזין, סולר או גז אסורים בשימוש בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully