וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביואיק הולכת על קטן

24.9.2009 / 15:15

ג'נרל מוטורס חושפת קונספט קומפקטי פרי פיתוח מעבדותיה. הפעם זו ביואיק לרחובות העיר שלא יודעת מה צופן עתידה

מהאיורים המופיעים מולנו, אפשר להבין רק דבר אחד – ביואיק רומזת על כניסה עתידית אל זירת הפרימיום הקומפקטית. מה זה אומר בדיוק, לכו תבררו אצל רשמי ההתכנות הממפים את עתידה, אולי הם יודעים. כרגע מדובר על קונספט ממחושב שנעשה על ידי מעבדות החברה (GM Labs) ששעריה נפתחו לא מזמן, עם הצגת טכנולוגיית החסכון המהפכנית של הוולט – "100 ק"מ לליטר", להזכירכם, כך לפחות מבטיחים לנו.

בכירי ביואיק תוהים כרגע אם זה רעיון יישומי לפזול מטה לכלי-רכב חסכוניים במשאבים המתאימים בתכונותיהם לסביבה עירונית. "זה לא אוטו לאנשים שמתפשרים כי אין להם כסף למכונית גדולה", כך אומר אנדרו סמית מנהלה הראשי של החטיבה. "אנחנו הגענו להסכמה שמוצר כזה לא יהווה פשרה באף פרמטר, למרות גודלו", הוסיף בהמשך וציין כי להערכתו נהגי ביואיק מסורתיים ירגישו בה כמו בבית.

עד עכשיו, לא קיבלנו דוגמה רציונלית לכבוש את הקבוצה בגישה אחרת, להוציא אולי לקסוס קטנה שתגיע לשווקים ב-2010. האפשרות לתכנן פרטים על מחשב לעתיד הלא נודע של ביואיק, מתיר למעצבים חופש דמיון מרבי הן מבחינת שימושיות והן בהיבט המודולרי של המרכב. על פי תפישתם, ניתן להושיב אנשים ברכב על פי צרכים – בין אם אלו ארבעה, שניים או בן אדם אחד, כך המושבים מותאמים על רצפת המכונית. מעל הראשים תקרת גג המכונה 'מיקרו-פרגולה', אלא שלא צוין אם יש מקום גם לשתילים.

ההשערה היא שמתישהו הביואיק הזאת תהפוך לכלי-רכב מציאותי. אך שאלות גדולות נשארו בלתי פתורות: מהי טכנולוגיית ההנעה, כיצד תשווק, מה גודלה האמתי ועוד. בהתחשב במצבה הכלכלי הסביר של ביואיק, לא היינו שוללים את הקונספט הזה על הסף.

ביואיק קומפקט פרימיום. אתר יצרן
ביואיק קומפקט פרימיום/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully