וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבואה השמיימית של מאזדה

30.9.2009 / 12:19

מאזדה תחשוף בתערוכת טוקיו את סדרת מנועי ה-SKY החסכוניים לצד תיבת הילוכים משופרת. מכונית הקונספט קיורה תערוך להם בכורה

זמן, אין זמן. השעון של מאזדה מתקתק. בוער לה לעמוד בתקני הזיהום של האיחוד האירופי שייכנסו לתוקפם בעוד חמש שנים. התגובה לכך מגיעה כעת, כאשר היצרנית מיפן מפרסמת כי תשיק בתערוכת הרכב בטוקיו – שתיפתח שעריה בעוד פחות מחודש – סוללה של עדכונים לכלי-הרכב העממיים שלה. גולת הכותרת היא מנועי ה-SKY החדשים, סוג של פירוש תדמיתי שכן בתרגום לעברית מדובר על "שמיים", כש-D מסמל סולר ו-G עבור בנזין. אלו יציגו צריכת דלק ושיעור פליטת מזהמים מופחתים באופן ניכר.

סדרת מנועי ה-SKY יכנסו לשימוש עבור מרבית הסגמנטים העיקריים של מאזדה, בפרט המשפחתיים שבהם. אלו מנועים חדשניים המסתייעים בטכנולוגיית הזרקה ישירה ועוד קומץ עדכוניים בגוון סביבתי. הטכניקה מיועדת כרגע עבור נפחי 2.0 ל' בנזין ו-2.2 ל' טורבו-דיזל, כאשר שניהם חולקים שדרוג טכנולוגי זהה. מאזדה שיפרה במכלוליהם את איכות החומרים, בידדה רכיבים חשובים מאיזורים חמים והשוותה למנוע יכולת קירור יעילה.

מנוע הבנזין זוכה לפיכך לשיפור של 15 אחוזים בעקומת המומנט לעומת הדור הקיים (19 קג"מ) ומפחית את זיהום האוויר בכמה אחוזים. מרשימה לא פחות תהיה צריכת הדלק וכאן מצהירים במאזדה כי ה-3 הבכירה וכן ה-6 תצרוכנה כ-15 ק"מ לליטר בממוצע, נתון השווה בערכו לאחות הקטנה 2. מנוע הטורבו-דיזל הנפקד מאיזורנו, יתהדר גם הוא בשיפור גדול מאוד על ידי שימוש במזרקים פייזואלקטרים והגדשה דו-שלבית.

החיבור בין המנועים לגלגלים יעשה באמצעות הקיורה קונספט, מכונית עירונית קומפקטית המשנעת ארבעה אותה פגשנו לראשונה בתערוכת פריס 2008. זולת היותה דגם עתידי הרומז על כוונתיה של חטיבת העיצוב, הקיורה תדגים את יתרונותיה של תיבת ההילוכים המותאמת למנועים החדשים, ה-'SKY-Drive Automatic Transmission'. פרטים זעומים מפרסמת עליה מאזדה, אך טוענת לשיפור של 5 אחוזים בזלילת האנרגיה של המכוניות וכן הקניית תחושה של תיבה כפולת מצמדים. כשדור המנועים יושק באופן רשמי, נדע יותר על הפריסה הגיאוגרפית של בשורת ה-SKY בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully