וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייתם קונים STI אוטומטית?

1.10.2009 / 5:47

סובארו תשיק בתערוכת טוקיו את הטורר-היבריד קונספט הידידותית לסביבה. מהצד השני – אימפרזה 'STI קרבון' עם גיר אוטומטי

סובארו תשלוף בתערוכת טוקיו מספר צעצועים נחמדים (כמו הסטלה הקטנה) ויתכן שאף את הג'אסטי החדשה שבדורה האחרון הסתפקה באימוץ הדייהטסו סיריון, רק עם סמל הכוכבים בחזיתה. אבל, כנראה שרק שתי שחקניות יעוררו עניין.

הראשונה מסווגת כקונספט רעיונית לכלי-רכב היברידי המכונה 'טורר קונספט'. דגם זה מבוסס ברובו על הלגאסי החדשה ושורת מרכיבים מהאימפרזה ומשלב לראשונה מנוע בוקסר בנזין וזרם חשמלי כדי להניע את המכונית. בדומה לכל הכלאה מוכרת, מנוע הבעירה לו 2.0 ל' (150 כ"ס) מספק את מרב העוצמה ושני המנועים החשמליים, אחד בכל סרן בהספק מכונס של 33 כ"ס, מסייעים לו בעיקר בעיר היכן שנדרשת תאוצה לפרק זמן קצר.

ויזואלית, אפשר להבחין שהטורר ספג השראה ממכוניות היסטוריות בנות כמה עשורים. 'גלווינג' (כנפי-שחף) אינה המצאה של סובארו הרי. במבט כללי, הטורר הוא מעין מוצר ירוק קומפלימנטי לגרסאות המוגבהות של הלגאסי בין אם אאוטבק או רכב הפנאי פורסטר שיזכה בעתיד למנוע היברידי מעט יותר משוכלל. ההנעה בטורר כפולה סימטרית כמוכר מהיצרנית והתמסורת תהיה ידנית 5 הילוכים או 6 קבועים מראש בתמסורת הרציפה 'ליאנטרוניק'.

צריכת הדלק תתייצב על 16 ק"מ לליטר לערך בנסיעה משולבת. לעזרתה יוצא מנגנון 'עצור וסע' המנתק את זרימת הדלק בעת עמידה ממושכת ברמזורים ובפקקים ארוכים. יצור עתידי של הקונספט מוטל בספק, אבל צפו לקבל חלק מהתרגום לעיל בסדרות עממיות.

סובארו הייבריד קונספט. אתר יצרן
סובארו הייבריד קונספט/אתר יצרן

אסתי פחמנית, על אוטומט

חלילה להרדים את באי התערוכה עם מוצרים אקולוגיים בלעדיים, סובארו שומרת ספוט אחרון של כבוד גם לפרזנטורית הרשמית מקבוצת הספורטיביות - אימפרזה STI. בדור האחרון, למדנו שמשהו מה-X פקטור הלך לו לאיבוד, תוצאה של עלייה במאזן הקילוגרמים, ריכוך המתלים ובכלל התנהלות לא מי יודע מה מחמיאה לתג המיתולוגי שמתנוסס לה שם על הטוסיק.

כשחלפו הימים, ידענו שסובארו תשלח דגם משופר ל-STI שינסה להתעמת עם האיבו של מיצובישי מהדלת האחורית (למרות שהקרב בעצם כבר הוכרע לטובת האחרונה). אבל בפועל, נראה שכולנו הולכים להתבדות ולהמתין לפחות עד הדור הבא שיוצג בעוד כמה שנים. כי מה שסובארו משחררת לתערוכת טוקיו, היא מעין אלטרנטיבה פחמנית קלת משקל ל-STI ותו לא – גג קרבון, מרכז כובד משופר וזהו למעשה. מה שחמור יותר הוא שבמקום גיר ידני מסורתי ונחוץ, הלכו היפנים ודחסו תחת המנוע תיבת אוטומטית עם חמישה הילוכים שמקורה בלגאסי הקודמת. לפחות יש תפעול מגלגל ההגה.

מה בדיוק ניסו סובארו לעשות פה, אולי לאמריקנים התשובה. ב-2008, השיקה החברה בארה"ב את האימפרזה GE לה מנוע 2.5 ל' ותיבה אוטומטית, רק כדי שזו תכשל כשלון חרוץ. אחר כך שוב שיווקו אותה, הפעם עם התג WRX ושוב פעם העלו חרס בידם. ובכן, מה יעלה בגורלה של הקרבון? לא גדולות ונצורות, לפחות לא עם תיבה שתתקשה להתמודד בקרב מול ה-SST כפולת המצמדים של מיצובישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully