וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: האמר עובר לסינים

10.10.2009 / 8:19

ג'נרל מוטורס אישרה את מכירת המותג האמריקני לחברת 'סצ'ואן טנגז'ונג' הסינית בעסקה שמוערכת בכ-150 מיליון דולר

ארבעה חודשים לאחר תחילת המשא ומתן בין ג'נרל מוטורס לחברה הסינית 'סצ'ואן טנגז'ונג' (Sichuan Tengzhong) בדבר מכירת מותג השטח האמר, פרסם אמש (שישי) התאגיד האמריקני הצהרה על חתימת הסכם המכירה בין שני הצדדים. היקף העסקה נמוך בהרבה מכפי שחזו כלכלנים ברחבי ארה"ב ונאמד בכ-150 מיליון דולרים בלבד. זאת לאחר שבתחילת הדיאלוג צפו כי המכירה תניב לאמריקנים קרוב לחצי מיליארד דולר, סכום שנועד בחלקו לכסות חלק מגרעונותיה של האמריקנית במהלך התאוששותה מפשיטת רגל.

במסגרת המכירה רכשה 'טנגז'ונג' כ-80 אחוז ממניות האמר. 20 אחוזים נוספים נשלטים על ידי יצרנית הכמיקלים הסינית 'לומינה'. תנאי העברת המותג טרם נרשמו באופן מוחלט היות ואישור ההעברה דורש את חתימתה הסופית של ממשלת סין. זו הביעה התנגדות נחרצת כנגד המהלך בשלהי חודש יוני האחרון, בתואנה של התנגשות פילוסופית עם כוונותיה לצמצם השימוש בדלקים ובאנרגיה. ואולם, על פי הערכות בכירי האוצר בבירה הסינית תתגמש הממשלה בסעיפים החשובים ותתיר למכירה להתממש.

על אף המחיר המביך בו נמכר האמר לסינים, נראה שג'נרל מוטורס די מעודדת מכך שהמותג ניצל מהכחדה. בשבוע שעבר נגוזו תקוותיה למכור את מותג סאטורן בעקבות נסיגתו של הרוכש רוג'ר פנסקה מהעסקה. עוד ממשב הרוח האופטימי, עולה כי נשיא גנ'רל מוטורס פריץ הנדרסון משוכנע שהאמר מונחת בידיים בטוחות, כפי שהוא מקפיד לציין בהודעה הרשמית: "בשביל האמר, השילוב של יכולת טכנולוגית והנהגה מצויינת, לצד הגיבוי הפיננסי מטנגז'ונג, סולל את הדרך לעתיד משגשג. זהו תחילתו של פרק חדש בהאמר".

בעקבות הוספת האמר לנכסיה, לראשונה בתולדותיה תוכל טנגז'ונג שעיסוקיה המרכזיים נתונים לתחום התשתיות והנפט לגשת ולייצר כלי-רכב. החברה הקטנה שנוסדה ב-2005 מונה כ-5,000 עובדים, מרביתם פועלים פשוטים ללא ניסיון ברצפות ייצור למכוניות. כדי להכנס לזירה בהדרגה, את מטה ופסי הייצור של המותג תשאיר לעת עתה במקום הולדתו שבמישיגן דטרויט.

נוסף על כך, כל דרג הנהלת האמר נשמר כפי שהיה על מנת למנוע זעזועים מיותרים בשרשרת הפיקוד. את מושב הנשיאות ימשיך לאייש מנכ"ל קדילאק לשעבר ג'יימס טיילור, שייפקח על ייצורם של ה-H2 וה-H3 במתחם הייצור בלואיזיאנה בשנתיים הקרובות, תוך שמירה על מקום עבודתם של 3,000 עובדי החברה המקוריים. יחד עם מהלך זה, טרם ידוע אם חלק מאגפיה הניהוליים של האמר יעברו לתפקד מחוץ לארה"ב לצורך הרחבת הקשרים הבינלאומיים.

בתודעת GM, נחשב האמר להצלחה מהולה בסערות מדיניות וכלכליות. לאחר שרכשה אותו ב-1999 מחברת AM ג'נרל ששירתה נאמנה את כוחות הביטחון האמריקנים, מיתגה אותו מחדש כמוצר פנאי מעט יותר רך ואופנתי. את השיא רשמה החברה ב-2006 עם כ-72 אלף מכירות, ממש לפני שהביקוש צנח בצל עליית מחירי הבנזין בארה"ב. מתחילת 2009 חלה נסיגה בכמות המסירות המסתכמת ב-8,193 יחידות בארה"ב.

מה יוליד היום שאחרי GM והאמר? הסינים שואפים להמשיך ולייעל את השימוש בביו-דלק (E85) בשני הדגמים הקיימים של המותג. בשלב רחוק יותר, ינסו לשקם את תדמיתו בעיני הציבור ובהתאם לאקלים התעשייתי, אולי נראה ב-2013 האמר היברידי על הכבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully