וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האפל של לוטוס

20.10.2009 / 9:05

החברה הבריטית תעלה לדוכני תערוכת טוקיו מהדורה שחורה ומשופרת לאקסיג'. 260 כ"ס ימתינו לעשרות רוכשים בודדים

על אף שמטוקיו תעדרנה מרבית יצרניות הרכב המערביות, לוטוס בכל זאת מאותת על נוכחות סמלית. המכונית שנבחרה על ידה לבקר ביפן היא הלוטוס אקסיג' S. זוהי לא עוד אקסיג' סטנדרטית ממחסני החברה, כי אם מהדורה מוגבלת ומשופרת המכונה 'סקיורה' (Scura). בעגת לוטוס התרגום לכך הוא 'חמקן', כפי שמוקרן מהצבע השחור המעטר אותה.

הגוון האפל על המרכב מכונה באופן רשמי 'פאנטום שחור'. לוטוס הקפידה שהשחרת המכונית תחבור לכל נקודה, כולל תא הנוסעים שם נעשה שימוש עשיר בחומרי דיפון עשויים סיבי פחמן בקונסולה המרכזית ובצמד המושבים החובקים, זאת על מנת להפחית ממשקלה הכללי כ-12 ק"ג לטובת הביצועים על הכביש. נוסף על כך ובהתאם לפילוסופיה של לוטוס, הקיט הקוסמטי החיצוני נותר די צנוע. עליו ניכרים ספויילרים שנרקמו אף הם מקארבון קל משקל, ותוספת של חישוקים מודגשים.

בהיבט הטכנולוגי, הבשורה הגדולה כאן היא העלאת ההספק ב-40 כ"ס על פני האקסיג' הרגילה, לה 220 כ"ס, או 240 בסיוע סט משופר מהבית. מסכת השינויים המורחבת כוללת בדגם הנ"ל עיבוי של מערכת הפליטה והיניקה, שינוי אופיו של מחשב ניהול המנוע והשענות על מערכת מתלים משופרת. בחזית שוכן מנוע הטורבו המקורי בנפח 1.8 ל' וזה מפיק עתה כ-260 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית שישה הילוכים. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך פחות מ-4.1 שניות תודות לבקרת שיגור תחרותית, ומהירותה המרבית עומדת על 245 קמ"ש.

לוטוס תפיק רק 35 יחידות מהסקיורה, חלקן נמכרו עוד לפני שטעמו אספלט ציבורי. מי שיכול לשלם 45 אלף פאונד עבורה (300 אלף שקלים לפני מיסים), לבטח יגיע לטוקיו כדי לבדוק אותה קצת יותר מקרוב.

לוטוס אקסיג' סקיורה. אתר יצרן
לוטוס אקסיג' סקיורה/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • לוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully