וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקרה על סטרואידים

21.10.2009 / 10:15

מכונית ה'על' של לקסוס – ה-LFA, נחשפת במלואה. 560 כ"ס, ל-100 ב-3.7 שניות ויש פינוקים למי שחייב להרגיש בעושר

אתר יצרן

צילום: יצרן

לפני מספר שבועות סיפרנו לכם כאן בוואלה! רכב על ייצורה המתקרב של מכונית הספורט-קופה של לקסוס. הפרטים אודות ה-LFA היו חלקיים וחסרים והסתכמו בהשערה מעורפלת למדיי המתארת את מכלליה העיקריים. עתה, עם אות הפתיחה של תערוכת טוקיו, חושפת החברה האם טויוטה בחסות מדינת הלאום את העילית שבעילית שבשורותיה של חטיבת היוקרה שלה ומכוונת היישר אל קבוצת ה'על' המערבית בפרספקטיבה המתאימה.

כפי שנרמז כאן בעבר, ה-LFA היא הדגם הרביעי שמציגה לקסוס, החותם היצע של שלושה קונספטים שקורצו בשנים האחרונות, כולל המכונית התחרותית השועטת על מסלולי המירוץ באירופה בחודשים האחרונים ובראשם הנורבורגרינג הגרמני. בכיריה מספרים על כך שפיתוחה של המכונית ארך קרוב ל-9 שנים ונראה כי לא נחסך ממנה אף פרט הכרחי ממשאבי האדמה הקיימים כיום על פני כדור הארץ.

ממדיה הרשמיים של הקופה מעמידים אותה בטריטוריה קלאסית של מכוניות ספורט אקזוטיות. האורך כ- 4.5 מ', בסיס הגלגלים עומד על 2.65 מ' וגובה התקרה 1.22 מ'. עיצובה שאול מדגמיה הרעיוניים של לקסוס, בתמהיל רצוף כוונות איום כלפי עמיתיה לקבוצה, בפרט באיזור הישבן המחוטב. תא הנוסעים מושיב נהג ונוסע הנעטפים באלקנטרה משולבת עור, כשעל ההגנה אמונים קיט צמד כריות אוויר דו-שלביות ומערכות בקרה וייצוב מתוחכמות שנועדו לשמור עליה בקו הנכון.

המנוע בחזית (מרכזי-קדמי), נפחו 4.8 ל' מעשרה צילינדרים ותפוקתו 560 כ"ס ב-8,700 סל"ד כשהרגל הימנית שולטת על 50 קג"מ הנשלחים לגלגלים מאחור. מנתק ההצתה משבית את השמחה ב-9,000 סל"ד ווקאלים הבוקעים ממערכת פליטה מחופה טיטניום. בסיועה של תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית, את השיגור ל-100 קמ"ש מסיימת ה-LFA תוך 3.7 שניות בדרך ל-330 קמ"ש מקסימליים.

לקסוס תייצר 500 כלים מה-LFA, כשבכל חודש תרדנה 20 מכוניות מפס הייצור. כל אחת תגרע מכיסו של הלקוח כ-370 אלף יורו, שהם כ-2 מיליון שקלים לפני מסים מקומיים. על אף שיווקה הרשמי של החטיבה בארצנו, אל תצפו לראות אותה על הכבישים הישראלים מזפזפת בין להקת הליסינג המקומית. רק נציין כי גרסה היברידית נמצאת בפיתוח (כמובן) ומי יודע, אולי זו תגיע למי שהממון הרב בכיסו.

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully