וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט עושה סדר בקרייזלר

29.10.2009 / 11:58

הקונצרן האיטלקי שהציל את הקונצרן האמריקני מפשיטת-רגל, נכנס להילוך גבוה. יחתוך חלק ניכר מהדגמים המוכרים

לנשיא קונצרן פיאט סרג'יו מרצ'יונה, יש תכניות מרחיקות-לכת עבור קרייזלר. חוץ מהצהרותיו על מעבר מהפסד לרווחיות בתוך שנתיים, נראה שבעקומת השאיפות שלו נוצרה גם הבטחה מארץ המגף על הכחדת דגמים וותיקים שאינם נחוצים עוד למאזן הכלכלי. ברמה לאומית זהו מהלך מתבקש, היות וקונצרן קרייזלר ממילא ביצע חלק מהעבודה הזו בגפו הרבה לפני כניסת המשבר הכלכלי. האיטלקים רק באו לסגור עניין.

ב-4 לנובמבר יחשוף מרצ'יונה את כל משנתו הכלכלית ל-5 השנים הבאות. בינתיים, מפרסם ה'וול סטריט ג'ורנל' כמה נדבכים מתכניותיו העתידיות. על פי הדיווח המקורי, פיאט תשען רבות על פלטפורמות השייכות לחברה הבת אלפא-רומאו, כולל השמתן לצורכי הרכבת מכוניות משותפות כגון המחליפה הבאה לקרייזלר 300C ועוד טכנולוגיות משותפות שתכנסנה לשורותיה בדגמים משניים.

שלושת המותגים של קרייזלר, כולל דודג' וג'יפ, יעברו טלטלה לא מבוטלת בשנים הבאות. בקרייזלר עצמה קיים ספק לגבי המשך דרכם של דגמי ה-PT קרוזר שיוכחד (למרות שקיבל ארכה בת שנה) והסברינג שכנראה יוחלף בדגם אחר לחלוטין. הטאון אנד קאנטרי לעומת זאת ימשיך על רצפת הייצור וה-300C כאמור יוחלף ב-2011 ויתכן שהפלטפורמה שלו תשמש גם את המותגים לנצ'יה ומאזרטי.

מותג דודג' יפרד השנה מלא פחות מארבעה דגמים – אוונג'ר, גראנד קרוואן, ניטרו וקאליבר. הג'רני ומכוניות השרירים צ'אלנג'ר וצ'ארג'ר יקבלו ארכה רשמית של מספר שנים, כשהאחרון יעבור מתיחת פנים ב-2011. הטנדר גדול הממדים ראם יכנס החל ב-2010 לחיים עצמאיים תחת מותג משל עצמו.

גם מותג ג'יפ יקבור השנה שלושה דגמים – פטריוט, קומנדר וקומפס – השלישיה האמריקנית הכי מזוהה שקיימת כיום בהיצע קבוצת הפנאי-שטח. להבדיל מהם, האייקון הוותיק רנגלר ימשיך לחיות כשב-2012 יתעדכן עם תוספות חדשות. מחליף לגרנד-צ'ירוקי יוצג ב-2010.

מהצד האיטלקי של השותפות, ארה"ב עומדת לצרף אליה כמה מהגרות חדשות. פיאט תציג 500 מחודשת בארה"ב ב-2011, לצד אלפא רומאו מיטו, קומפטציונה 8C (נמצאת שם במספרים מוגבלים) וכן תחשוף את מחליפתה של ה-147, המילאנו. בעבר הועלתה האפשרות שהמכוניות תשווקנה תחת מותגים שונים – פיאט כקרייזלר בארה"ב וההיפך באירופה, אולם על פי התוכנית שנחשפה נראה כי זה לא יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully