וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייקור ביטוח החובה יפגע במשק

ירון אדרי

28.10.2009 / 17:01

האוצר מסרב לבטל את ייקור ביטוח החובה וכלכלני 'דן אנד ברדסטריט' צופים כי זה יביא לסגירת עסקים רבים ופיטורי עובדים

תוכניתיו של המפקח על הביטוח ידין ענתבי להעלות את מחירי ביטוח החובה לכלי הרכב הדו גלגליים בחודש נובמבר צפוי להביא לסגירתם של כמאה בתי עסק בישראל ולפיטוריהם של מאות עובדים, כך צופים כלכלני חברת 'דן אנד ברדסטריט'. מנתונים שמפרסמת החברה, בישראל כ-750 בתי עסק הפועלים בענף הדו גלגלי ואשר מעסיקים כ-6,000 עובדים.

אם תיכנס הרופורמה לתוקף, תחול ירידה של כ-25 אחוזים במספר הרוכבים כך צופים בחברה. ברובם, יעברו הרוכבים להתנייד ברכב פרטי שיגביר את הגודש בכבישים ועימו את בזבוז הכספים לחינם בגין בלאי וצריכת דלק עודפים והפסד שעות עבודה. כיום נאמדת עלות העמידה בפקקים בישראל על כ-8.3 מיליארד שקלים והוויתור על האופנוע לטובת רכב פרטי יוסיף לכך בין 0.7 ל-1.5 מיליארד שקלים נוספים מידי שנה.

האוצר נחוש בדעתו

במשרד האוצר מאמינים כי הרפורמה בתעריפי הביטוח בענף הדו גלגלי דווקא תיטיב עם המשק. אמנם יחול בזבוז לריק של כעשרה מיליארד דולר כפי שמאמינים כללני 'דן אנד ברדסטריט', אולם מנגד תירשם ירידה בהוצאות הביטוח הנדרשות עבור הרוכבים במקרה של תאונה. זהו הקו אותו הציג היום (רביעי) ענתבי, אשר נותר נחוש בדעתו ליישם את הרפורמה, בדיון המיוחד שערכה בנושא ועדת הכלכלה של הכנסת.

לדבריו של ענתבי, ישנו עיוות בענף ביטוח הרכב שאינו מיטיב עם שאר המבוטחים. לטענתו, גורמים הרוכבים לגרעון בקרב חברות הביטוח אותו נאלצים לממן מכיסם נהגי כלי הרכב הפרטיים המשלמים תוספת של כמאה שקלים בשנה לכל מכונית. נתונים שהציג מדברים על סיכוי הגבוה פי 14 להיהרג בתאונת אופנוע ביחס למכונית ופי שניים מכך בצורך לשיקום רפואי.

ענתבי ומשרד האוצר ממשיכים להחזיק בדעתם לייקר את פרמיית ביטוח החובה לכלי רכב דו גלגליים החל מאמצע נובמבר. זאת, למרות התנגדות רחבת היקף מצד חברי כנסת רבים אשר קוראים לו שלא לעשות זאת. יו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס דרש לדחות בשנה את הייקור בכדי לאפשר הקמת ועדה מיוחדת בה יהיו חברים כל הגורמים המעורבים בדבר שתציג את מסקנותיה. על פי המצב הנוכחי, נראה כי מאבק הרוכבים לא יישא פרי וכמאה בתי עסק יסגרו ולמשק יתווספו מאות מובטלים. כל היתר, יעמדו יותר זמן בפקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully