וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו מחסלת את הספורטיביות?

9.11.2009 / 10:43

בשורה מרה לחסידי התג המיתולוגי: הקונצרן הצרפתי בוחר להכחיד את דגמי ה-GTI והספורט. יתמקד בקבוצת הקופה

פיג'ו תפסיק לייצר יורשות לדגמי ה-GTI. כך לפחות מפרסמים כלי-התקשורת בבריטניה. מנהל השיווק בחברה כרסיטיאן סטיין מסר ל'אוטוקאר' כי עבורם ה-GTI היא נחלת העבר ועליהם להתמקד בדגמי יוקרה ספורטיביים וירוקים יותר. "עבורנו, תג ה-GTI הוא מילה מתה. בעתיד אנחנו נפנה לכוון אחר – נמשיך לבנות כלי-רכב בסגנון ה-RCZ קופה לקבוצת הפרמיום".

במילים אחרות, סטיין מאשר את מה שכולם כבר ידעו והרגישו בעשור שחלף. מכוניות ה-GTI המודרניות של פיג'ו אינן מדברות עוד לחושים והן מבישות את השילוש ההיסטורי בקרב חוג חובבי הנהיגה. אלו נאלצו להתאכזב מידי פרק כאשר קונצרן PSA מבטיח רבות, ושוכח לקיים. "GTI אומר הרבה מאוד לסוג מסויים של לקוחות. אבל הגיע הזמן להמשיך הלאה", כך מוסיף סטיין.

האסטרטגיה של פיג'ו מתוארת כהליך בלתי נמנע. לאחר שה-207GTI נכשלה נחרצות בכל מבחני הדרכים והוכיחה אחת ולתמיד שפיג'ו מתקשה לברוא יורשת ל-205 האייקונית (אפילו בסיועה של ב.מ.וו שתרמה את יחידות ההנעה), בכיריה לטשו עיניים לנישת הקופה-פרמיום שם שוכנות מכוניות כגון האודי TT, השירוקו ועוד, כדי להציל משהו מכבודם האבוד. אך גם שם חובת ההוכחה תרבוץ על כתפם.

ראוי לציין כי בניגוד לפיג'ו, קונצרן פולקסווגן עדיין מאמין ב-GTI גם לאחר 30 שנה פלוס. לאחרונה חשף את הדור השישי שמהווה קפיצת דרך נוספת לעומת דורות קודמים שספגו ביקורות שליליות על ביצועים חלושים. יחד עם זאת, בעשור האחרון הייתה זו רנו עם הקליאו ספורט שהיוותה יריב למידותיה של הצרפתייה הלוהטת וככל הידוע רנו תמשיך לעסוק בכך בהצלחה.

פיג'ו החלה את הרומן עם תג ה-GTI ב-1983 עת חשפה את ה-205 הספורטיבית. מכונית זו הפכה להצלחה מסחררת בשל יכולותיה המרשימות על הכביש הציבורי, וכן על מסלול הראלי העולמי שם פרחה באדיבותו של דגם ה-T16. בשנים שלאחר מכן החליפו אותה אחיות מודרניות למשפחת ה-106, 306 שעדיין זכו לקבל תשבוחות, עד אשר הגיעה ה-206 וסימנה את תחילתו של הסוף. האחרונה שבהן הייתה כאמור ה-207, שבדיעבד בישרה על מותו של המותג. מדוע? אולי כדאי שתציצו למבחן שערכנו לה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully