וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אומר דאי

ירון אדרי

25.11.2009 / 13:57

אלון דאי, אלוף אסיה בסבב פורמולה רנו, רוצה להגיע לפורמולה 1. אלא שהדרך רצופה מכשולים שמימון והשירות הצבאי הם רק חלק מהם

"אין לי חלום אבל יש לי מטרה והיא הפורמולה 1", כך מצהיר היום (רביעי) אלון דאי, אלוף אסיה הטרי בסבב מירוצי פורמולה רנו במסיבת עיתונאים שכינס במתחם 'המסלול' שבגני התערוכה בתל-אביב לרגל חזרתו ארצה. אלון בן ה-18 מאשדוד שב לאחר עונה מתישה אך מוצלחת בסין בשנה האחרונה, אותה קינח בסוף השבוע האחרון עם השתתפותו במירוץ הגרנד פרי המסורתי של מקאו, הפעם במכונית פורמולה ב.מ.וו. דאי פרש מהמירוץ לאחר תאונה עם בן קבוצתו, מה שמלמד על חלק מהקשיים בענף תחרותי זה.

את השנה האחרונה העביר דאי יחד עם אביו אברהם המשמש כמנהלו האישי, בטיסות על קו ישראל – סין, בה נערכה האליפות. זו כללה 14 מירוצים במכוניות פורמולה עם מנועי רנו להם 200 כ"ס ומשקל של כ-500 ק"ג, שניים בכל סוף שבוע, שבחלקם נערכו על מסלול הפורמולה 1 של שנגחאי. את העונה כאמור סיים דאי כאלוף, כשבאמתחתו חמישה נצחונות ולא פחות מ-13 הופעות על הפודיום.

אלא שלמרות ההצלחה, המירוץ האמיתי של אלון מתחיל רק עכשיו. לאחר הניסיון החיובי עם הפורמולה האסייתית, קיבלה המשפחה מספר הזמנות מקבוצות מירוץ אירופיות להגיע למבחנים, אך הדרך למטרה - פורמולה 1, אינה מותירה לו זמן רב לנסיונות. בעונת 2010 מקווה אלון להתברג באחת הקטגוריות המובילות באירופה, הפורמולה 3 ממנה יסומנו רק הטובים ביותר מבין מאות צעירים כפוטנציאל לסבב המוביל בעולם. אולם, חשוב לזכור כי מדובר בעלויות של כ-350 אלף יורו לעונה ובאין נותני חסויות, יהיה לו קשה לעשות זאת.

"לא רוצה נדבות"

"טייקונים נתנו לי להרגיש שהם נותנים לי נדבות", כך אומר אברהם דאי על נסיונותיו למצוא ספונסרים עבור הבן. עוד הוא מוסיף כי ישנה התעניינות מכיוונה של קבוצת פורמולה 3 אירופית ומבחנים יערכו בחודש דצמבר. קבוצה זו נתמכת על ידי פולקסווגן שכבר הסכימה לממן את המנועים, סכום הנאמד לבדו בכ-150 אלף יורו לעונה. אולם, גם אם יעבור אלון את המבחנים ויתקבל לקבוצה, עדיין יחסרו 200 אלף יורו למימון העונה כולה. "הייתי שמח למצוא כמה גופים עסקיים שיהיו שותפים מלאים להצלחתו של אלון", מוסיף דאי.

וכמו כל תסריט קולנועי המציב עוד קשיים על הגיבור, מול אלון עומד מכשול אחד נוסף שעשוי לחרוץ את גורל הקריירה שלו – בחודש מרץ הקרוב הוא אמור להתגייס. "ישבנו עם כל הגורמים המוסמכים במשרד הספורט בכדי שיכירו באלון כספורטאי מצטיין ואני מאמין שהוא יקבל זאת", אומר אברהם ומוסיף כי בחודש ינואר תתקבל ההחלטה הסופית. "כל הבנים שלי שירתו ביחידות קרביות ואין כזה דבר שאלון לא ישרת אף הוא בצבא, אלא שבמקרה שלו אני מרשה לעצמי לסטות מהדרך למרות שהוא עבר את כל המבדקים לקורס טייס. אני מאמין בכל ליבי שהוא יתרום למדינה המון גם כשגריר על מסלולי המירוצים".

אנו בוואלה! רכב נמשיך לעקוב אחר הכשרון הצעיר והמבטיח ומאחלים לו בהצלחה בהמשך.

  • עוד באותו נושא:
  • אלון דאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully